Septembrie a fost prima luna din an in care piata auto romaneasca a crescut, dar numarul inmatricularilor ramane modest
Astfel, in tara s-au inmatriculat luna trecuta 6.860 de masini noi, cu 1% peste nivelul din luna a noua a anului trecut. Dacia a inregistrat o scadere de 9%, insa a ramas detasat pe locul intai la cota de piata, in timp ce Renault si-a vazut inmatricularile urcand cu 10%. Marcile cu cea mai mare ascensiune au fost: Seat (+146%), Nissan (+122%), Opel (+85%) si Peugeot (+69%. Dintre marcile de volum, Toyota (-31%) si Fiat (-28%) au inregistrat cele mai mari scaderi.
Pentru intervalul ianuarie - septembrie, piata este insa pe minus, dupa ce primele luni ale anului au fost dezastruoase, cu scaderi de 80-90%. Intre ianuarie si septembrie s-au inscris in circulatie circa 62.300 de masini noi, scadere de 29,7% fata de intervalul similar al anului trecut.
Iata topul marcilor in functie de numarul de masini inmatriculate si variatia fata de 2009:
Dacia 20.314 -27%
Skoda 5.418 -20%
Volkswagen 5.384 -29%
Renault 5.301 -25%
Opel 4.268 -10%
Ford 3.592 -29%
Chevrolet 3.242 +12%
Toyota 1.649 -38%
Fiat 1.514 -58%
Hyundai 1.394 -64%
Inmatricularile de masini second-hand au fost in septembrie de aproape trei ori mai numeroase decat cele de masini noi. Astfel, s-au inscris in circulatie aproximativ 17.800 de automobile, dintre care mai mult de jumatate au fost Volkswagen si Ford.

Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
Si nici nu prea imi este la indemana Tesla Roadster...
In fine ideea mea era ca prefer ceva relativ ieftin, electric, care sa-mi permita sa ma plimb 50km pe zi. Nici opel ampera nu este o idee rea. Este cam scump (40.000$), dar in principiu este o varianta.
Oricum n-as mai cumpara ceva clasic, am deja, merge bine, dar intrevad o crestere a preturilor la combustibil si m-as simti mai linistit noaptea cand as dormi sa stiu ca am o alternativa la dispozitie.
Grupul auto este in cadere libera, trebuie sa aduca banii care i-au scos din RO via Cipru si sa-i aduca inapoi.