Presa americana a lansat un torent de critici la adresa General Motors pe motiv ca in toate materialele de presa denumeste Chevrolet Volt ca fiind "masina electrica", desi modelul care se va lansa in noiembrie pe piata din SUA dispune si de un motor termic care-i extinde considerabil autonomia. Cateva publicatii au mai scris ca GM a dezinformat cand a spus ca la Volt, rotile sunt mereu actionate de motorul electric, deoarece la viteze de peste 110 km/h intervine si motorul termic. GM a contestat aceste lucruri si sustine ca doar motorul electric conduce rotile.

Chevrolet VoltFoto: Hotnews

General Motors a comunicat masiv in ultimii trei ani pe subiectul Chevrolet Volt, prezentand masina ca fiind "extended-range electric vehicle", adica o masina electrica ce dispune de autonomie extinsa, si nu masina hibrida stil Toyota Prius care poate merge numai cativa kilometri cu motorul electric ce nu actioneaza niciodata direct rotile.

Insa, Chevrolet Volt dispune de doua motoare electrice care ofera o autonomie extinsa de 60 km, dupa care intervine motorul de 1,4 litri pe benzina care functioneaza pe post de generator si incarca bateriile ce dau energie motorului electric. Motorul electric are astfel un rol mult mai important decat la hibride precum Prius, insa nu la fel de important precum la masinile 100% ELECTRICE cum ar fi Nissan Leaf, Renault Fluence sau Tesla Roadster.

Tocmai de aceea, noteaza Bloomberg, citand analisti din piata, GM are o problema de comunicare fiindca a tot spus ca Chevrolet Volt este o masina "electrica" desi ea este apropiata ca si concept de un hibrid incarcabil la priza (plug in hybrid).

Enno Fuchs, seful proiectului E-Mobility de la Opel, admitea intr-un interviu acordat HotNews.ro la salonul auto de la Paris ca din punct de vedere tehnic, masina produsa de GM care va fi vanduta sub numele Opel Ampera in Europa, este practic un hibrid "in serie". "Din punct de vedere tehnic este un hibrid, un hibrid "in serie" care e diferit de hibridul "in paralel" intalnit la alti producatori unde masina e propulsata de motorul termic, in timp ce motorul electric ajuta acceleratia. Noi avem un hibrid "in serie" la care motorul electric conduce tot timpul rotile chiar si cand bateriile sunt goale, fiindca generatorul furnizeaza energie motorului electric". El a tinut sa precizeze ca masina este ELECTRICA din punct de veder al modului de fiolosire fiindca autonomia de 60 km permite celor mai multi sa mearga zilnic la serviciu folosind doar motorul electric.

Chevrolet Volt se lanseaza oficial in SUA in noiembrie, la pretul de 41.000 de dolari care, ajutat de subventiile oferite de stat, ajunge la 33.500 dolari. Opel Ampera intra la vanzare pe pietele europene la final de 2011, dar in Romania nu va ajunge mai repede de 2013 - 2014.

In SUA, publicatii precum Edmunds.com, Motor Trend si Popular Mechanics au acuzat GM ca a mintit cand a spus ca rotile sunt invartite doar de motoarele electrice. Aceste publicatii sustin ca la viteze de peste 110 km/h intervine si motorul pe benzina pentru a conduce rotile. GM sustine insa ca rotile sunt mereu invartite de motorul electric si spune ca motorul pe benzina functioneaza doar pe post de generator astfel incat atunci cand bateriile se consuma, proprietarul masinii sa nu ramana in drum. GM a spus mereu ca acesta e avantajul Volt si Ampera: faptul ca aceste masini nu depind de statiile de incarcare fiindca exista si motorul pe benzina care creste autonomia la un nivel decent.

In plus, Volt si Ampera au avantaj si fata de hibridele incarcabile la priza care pot merge in medie cam 20 - 25 km exclusiv cu motorul electric, insuficient pentru cei care trebuie sa traverseze orasul cand merg la lucru.