​Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 4% in primele trei trimestre, iar in tari precum Bulgaria, Grecia, Ungaria si Slovacia declinul a fost mai dur, de 30%, arata datele ACEA. Irlanda, Islanda si Portugalia au fost campioane la cresteri, iar Germania - cea mai mare piata europeana - a scazut cu 27%. In Romania inmatricularile au scazut cu 30%, iar marca Dacia s-a apropiat de 200.000 de masini livrate in Europa unde are o cota de 1,9%.

In septembrie, inmatricularile de masini noi au scazut cu 9% in cele 28 de tari cuprinse in datele ACEA, de la 1,38 milioane in septembrie 2009, la 1,26 milioane. In primele noua luni s-au inmatriculat 10,56 milioane de masini noi, fata de 10,97 milioane in intervalul ianuarie - septembrie 2009.

Pietele cu cea mai mare scadere au fost: Bulgaria (-38%), Grecia si Ungaria (-32%), Slovacia si Romania (circa 30% fiecare). Cel mai mult a crescut piata auto irlandeza (+52%), urmata de cea islandeza si cea portugheza (+43% fiecare). Evolutii bune (peste 35%) s-au inregistrat in Norvegia si Suedia.

Germania a ramas cea mai mare piata auto europeana, insa comparativ cu anul trecut inmatricularile au scazut cu 27% in lipsa unui program Rabla. Piata franceza este pe plus dupa noua luni (0,8%), iar cea britanica a avansat cu 8%. In Romania piata a urcat cu 1,2% luna trecuta, prima crestere lunara din acest an, insa pe primele trei trimestre inmatricularile au scazut de la circa 88.000 de unitati la 62.000.

La nivel european marca Volkswagen continua sa aiba cea mai mare cota de piata, 11,2%, urmata de Renault si Ford cu cate 8,3%, Peugeot cu 7,3% si Opel cu 7,2%. Vanzarile Dacia au crescut cu 12,5% in noua luni, ajungand la circa 195.000 de unitati, echivalentul unei cote de 1,9%.