Salonul mondial de automobile care si-a inchis portile duminica seara la Paris a strans 1,26 milioane de vizitatori, cifra in scadere fata de 2008. Directorul general, Thierry Hesse, a declarat ca, chiar si asa, salonul ramane "unul dintre cele mai frecventate din lume", scrie AFP.

Totusi cei care au trecut pe la standurile constructorilor auto din cadrul Salonului Auto de la Paris 2010 au fost mai putini decat la ultima editie desfasurata in urma cu doi ani cand modelele expuse au fost vazute de 1,43 milioane de persoane.

Scaderea numarului de vizitatori se explica prin grevele care au atins sectorul transporturi si care i-au impiedicat pe unii doritori sa ajunga la eveniment, spun organizatorii.

Vedetele salonului deschis in 2 octombrie au fost vehiculele electrice si hibride. Au fost prezentate peste 300 de marci din 20 de tari. Peste 11.000 de vizitatori au testat astfel de masini pe durata salonului, spune Hesse.

Marcile franceze Peugeot si Citroen au anuntat ca au avut un numar semnificativ mai mare de clienti fata de editia din 2008, marcata de criza. Citroen a facut 2.700 de rezervari, de trei ori mai mult ca acum doi ani, iar Peugeot a strans 4.000 de cereri de achizitionare, dublu fata de 2008.

Urmatoarea editie a salonului va fi intre 29 septembrie-14 octombrie 2012.