Toyota recheama 1,5 milioane de masini pentru posibile probleme la sistemul de franare
Constructorul spune ca exista pericolul aparitiei unor scurgeri ale lichidului de frana ceea ce ar diminua cu timpul performantele sistemului de franare.
Din cele 1,5 milioane de masini ce urmeaza a fi rechemate, 740.000 sunt in SUA, circa 600.000 sunt in Japonia, circa 50.000 sunt in Europa, iar alte 140.000 sunt in alte tari asiatice si in Australia.
Recall-ul cuprinde modele IS si RX de la Lexus si cateva modele Toyota care nu se vand in Europa, cum ar fi Avalon sau Reiz.
Cei de la Toyota spun ca la unele masini ar putea aparea scurgeri ale lichidului de franare, iar un martor de pe bord se va aprinde pentru a indica aparitia problemei. In cel mai rau caz, scurgerile pot duce la o usoara diminuare a eficientei sistemului de franare. Nu s-au inregistrat incidente.
Toyota ar putea amana toate lansarile de noi modele in Europa anul acesta
Toyota recheama in service 1,3 milioane de vehicule pentru scurgeri de ulei de motor

Guvernul cu o singură femeie ministru a numit doar patru femei în funcția de prefect
11 lucruri pe care poate nu le știai despre femeile românce
Sir Alex Ferguson, frica de singurătate, mintea care-ți joacă feste și întrebarea firească: "Ce se întâmplă atunci când mori?"
Cum am renunțat la viața de ONG-ist boem care credea că Bucureștiul se salvează prin povești. Interviu cu Edmond Niculușcă, primul om pe care Nicușor Dan l-a angajat când a venit la Primărie
Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
Nu cred ca ceilalti producatori fac masini perfecte, care sa nu aiba probleme de design tehnic a unor componente.
Totusi, Toyota isi asuma greselile si accepta pierderi uneori uriase pentru a fixa problemele descoperite. Asta ar fi gandul secundar care apare in capul consumatorului.
Mi se pare foarte integru ceea ce fac ei si pentru asta respect.
Daca ar fi asa cum spui tu, atunci cota lor de piata de ce este in scadere? Oricarui producator i s-a intamplat asta, dar in cazul Toyota, cand chemi milioane de masini in service in doar doi ani...
In marketing, cuvantul lor de ordine era "fiabilitate". Acum, dupa milioane de masini chemate in service nu prea mai tine, oricat ar vrea ei.
Or sa isi revina, dar nu foarte repede.
imaginea toyota, orice ai zice tu, e facuta ferfenita de rechemari.
toti au rechemat masini, da era vorba de 500k nu de 10 milioane...
modelele rechemate, lexus, avalon sunt similare la pretz cu bmw, sau unele modele de lexus, chiar mai scumpe.
mult si bun, nu prea se-aduna.
Toyota poate ca face masini foarte bune, dar din cand in cand, da niste rateuri de calitate uneori mortale pentru clienti.
Poate ca Dacia face masini doar bune, nu foarte bune (poate), dar are o calitate constanta si nimeni n-a murit din cauza defectiunilor tehnice pe o Dacie.
Per ansamblu, in ultimii ani, ca si calitate, Dacia e deasupra Toyotei. Stiu, suna ciudat si multi o sa conteste violent ce am spus aici, dar da-o-n amarul ei de viata, parca astia de la Toyota prea des au probleme. Toti producatorii (inclusiv Dacia) mai cheama in service un lot intreg de masini pentru diverse defecte, dar la Toyota bag de seama ca asta e deja o obisnuinta.
Scurgeri la lichidul de frana.. Doamne! Dar pentru Toyota este un pas mare in fata in domeniul calitatii. Inainte aveau probleme ca masina nu mai frana deloc, acum doar se scurge, incet, lichidul de frana. Este totusi un pas inainte, trebuie sa recunosc.
iar de la dacia nu ai pretentii ca de la o toyota.. de aia sunt multumiti posesorii de dacia... ca e o caruta cu motor si isi face treaba :D
Cand o sa repari la Dacie si o sa vezi preturi manopera si reparatie de mantuiala cum am patit eu si un electromotor de Logan 1000 RON doar piesa, o sa mai zici ca Dacia face masini bune?
Calitate la Dacia? Ai vazut ultimele borduri si interioare? Au incercat - la Duster sa le mai infrumuseteze dar tot de acu 15 ani sunt
Nu ca as fi cel mai mare fun al masinilor straine sau japoneze, dar e clar ca tu lucrezi la Dacia :)
Degeaba compari Dacia, care vinde citeva sute de mi de bucati pe an, sau asa ceva cu Toyota, care recheama acum 1.5 milioane de masini.
Aia fac mult mai multe masini, este normal sa se inregistreze la ei mai multe probleme.
E ca si cum ai zice ca Airbus si Boeing se prabusesc cel mai des, fata de o companie obscura, care a facut 10 avioane pina acum, si nu au avut nici un incident.
Sa nu comparam mere cu pere ca nu merge.
Dacia e buna, la pretul ei, Toyota e buna la pretul ei, iar faptul ca recheama asa de multe masini, cine stie, ori o fac pentru imagine, ori au probleme. Bine ar fi sa se reduca incidentele, desi, cu masinile astea moderne, care au tot mai mult cacluator in ele decit mecanica, s-ar putea sa creasca problemele, nu sa dispara.
Pentru ca sunt tot mai multe sisteme, care desi ajuta in multe cazuri, daca au defectiuni, pot provoca accidente aiurea.
Doar ca Romania nu-i nici Germania, nici Japonia.
Si cu asta cred ca am zis totul....
VW e dacia gemrmaniei?
Citeste despre cum s-a format VW si cum s-a format Dacia. Nu ai sa gasesti asemanari. Primele proiecte VW (semnate de Ferdinand Porche) au fost foarte bine vandute pe piata.
Toyota este un concurent serios in industria auto si este printre putinele marci care produce auto la aproape toate segementele de piata (mai putin low-cost...norocul Daciei).
VW a cumparat o serie de branduri..care se cam canibalizeaza intre ele pe unele segemente de piata.
Toyota se vinde aproape in toate pietele lumii spre deosebire de VW (vezi piata din SUA de ex.)
Sa copmari Dacia, care este un brand al Renault, cu companii mastodont precum VW si Toyota este.... nepotrivit.
in anii '70 o masina era bun de folosinta foarte indelungata si avea o durata de viata intre 15 si 20 de ani. multe dintre masinile medii (ca pret) ale perioadei, functioneaza si azi daca au fost intretinute.
in ziua de azi masinile au o durata de viata proiectata, intre 7 si 10 ani, adica jumatate.
se realizeaza mult mai multe masini, mai prost. dar relativ la calitate sunt scumpe si cu marje mari.
d-asta companiile auto au ajuns sa faca profituri uriase, pentru ca vand scump produse cu calitate mediocra.
toyota e si ea in situatia asta. si-a facut un nume cand masinile lor erau indestructibile.
treptat insa lacomia i-a facut sa incerce economii de oriunde si asta i-a costat si o sa-i mai coste.
nu vorbesc de calitatea unor piese care au cedat, proportia nu e covarsitoare ca sa merite sperietura.
e vorba mai curand de proiectarea acelei piese care dupa parerea mea a lasat de dorit.
este si vina cumparatorilor care au devenit prea instabili si dispusi sa-si schimbe mereu masina.
producatorii resimt presiune sa scoata mereu modele noi si fiecare zi in plus la proiectare si testare inseamna bani pierduti.
in ziua de azi clientii nu mai sunt dispusi sa astepte 1 an pana iese modelul asteptat si apoi sa-si cumpere masina. cumpara o alta marca, o tin 2 ani si o vand. si nu se stie daca se mai intorc la marca din planul initial.
vremurile astea noi implica o viteza in care deciziile nu-s luate intotdeauna intr-un mod chibzuit ci mai curand 'la noroc'