Dacia-Renault candideaza alaturi de Orange, aeroportul Beauvais sau Alstom la unul din premiile Pinocchio acordate de asociatia pentru protectia mediului Les Amis de la Terre unor companii care se pretind mai prietenoase cu mediul decat sunt in realitate. Renault candideaza din cauza unei reclame la Duster in care producatorul sustine ca masina era "respectuoasa cu mediul", lucru care inducea clientii in eroare, deoarece emisiile de CO2 sunt peste medie la motorizarile pe benzina.

Dacia a fost nominalizata la categoria "Greenwashing" pentru o reclama la Duster in care se spunea ca masina este "respectuoasa cu mediul", desi emisiile pentru versiunile cu motorizare pe benzina sunt peste medie. Masina are emisii mult mai scazute decat alte SUV-uri la variantele diesel, insa asociatiile din domeniul publicitatii au cerut Renault sa retraga reclama ce inducea clientii in eroare. La aceeasi categorie Dacia e in concurenta cu aeroportul Beauvais, cunoscut pentru numarul mare de zboruri low-cost, cu compania nationala feroviara SNCF si cu banca Credit Agricole. Castigatorul va fi ales pe 9 noiembrie.

Pentru categoria "Drepturile omului", la premiul Pinochio candideaza GDF Suez, Sodexo, Sosucam si Orange (aceasta din urma din cauza numeroaselor sinucideri in randul angajatilor).

La categoria "Mediu" candideaza compania de asigurari AXA, gigantul petrolier Total, compania de minerit Eramet si grupul industrial Alstom.

Premiul isi propune practic sa scoata in evidenta faptul ca exista companii care sunt mult mai putin "verzi" decat se pretind. Renault a mai castigat categoria cu un alt SUV: Koleos si spotul publicitar "Himalaya".