Dacia, nominalizata pentru premiul Pinocchio in Franta la categoria companiilor care au lansat campanii publicitare ce induc clientii in eroare
Dacia a fost nominalizata la categoria "Greenwashing" pentru o reclama la Duster in care se spunea ca masina este "respectuoasa cu mediul", desi emisiile pentru versiunile cu motorizare pe benzina sunt peste medie. Masina are emisii mult mai scazute decat alte SUV-uri la variantele diesel, insa asociatiile din domeniul publicitatii au cerut Renault sa retraga reclama ce inducea clientii in eroare. La aceeasi categorie Dacia e in concurenta cu aeroportul Beauvais, cunoscut pentru numarul mare de zboruri low-cost, cu compania nationala feroviara SNCF si cu banca Credit Agricole. Castigatorul va fi ales pe 9 noiembrie.
Pentru categoria "Drepturile omului", la premiul Pinochio candideaza GDF Suez, Sodexo, Sosucam si Orange (aceasta din urma din cauza numeroaselor sinucideri in randul angajatilor).
La categoria "Mediu" candideaza compania de asigurari AXA, gigantul petrolier Total, compania de minerit Eramet si grupul industrial Alstom.
Premiul isi propune practic sa scoata in evidenta faptul ca exista companii care sunt mult mai putin "verzi" decat se pretind. Renault a mai castigat categoria cu un alt SUV: Koleos si spotul publicitar "Himalaya".

Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Tot francezi, tot telecomunicatii, doar o mica diferenta de companie...
Alea pentru fabricarea carora se jumulesc munti intregi de minereu pentru obtinerea de Nichel sau Litiu sau alte metale rare si care se produc cu cost energetic crescut si poluare imensa.
Iar apoi se vand drept masini verzi, care chipurile nu polueaza" deloc": http://www.youtube.com/watch?v=Ft5SSIfmeKU
Dar numai atunci cand o masina electrica va insemna consum de energie mai mic decat una clasica.
Pana atunci, Duster mi se pare mai cinstit decat Leaf.
DACIA RULZZZZ!!!