Sindicalistii si guvernantii italieni au reactionat cu furie la declaratiile sefului Fiat care a criticat lipsa de competitivitate a uzinelor italiene si a spus ca producatorul auto ar duce-o mult mai bine daca n-ar avea productie in Italia, scrie Financial Times. Sergio Marchionne, seful Fiat, a fost aspru criticat si i s-a amintit ca Fiat a beneficiat de programul Rabla si ca e un colos industrial si datorita banilor contribuabililor.

Marchionne a declarat la televizunea nationala italiana RAI ca uzinele Fiat din Italia nu sunt competitive si din cauza lor compania nu o duce prea bine. "Ne-ar fi mult mai bine daca am elimina din bilantul nostru rezultatele din Italia", spune el. Niciun ban din profitul de doua miliarde euro al Fiat nu a venit din Italia, a mai spus seful Fiat care a criticat si in trecut lipsa de eficienta a uzinelor italiene.

Fiat are 22.000 de angajati in Italia unde produce cam tot atat cat in Polonia unde sunt circa 6.000 de angajati. Marchionne a mai dat exemplu un clasament al World Economic Forum unde Italia figureaza pe locul 118 din 139 de tari la eficienta muncii.

Declaratiile sefului Fiat au starnit furie in Italia, iar reactiile au fost pe masura, astfel ca diverse voci din viata politica au spus ca Fiat si-a creat singura problemele din Italia, dar a beneficiat si de pe urma subventiilor, mai ales din programul Rabla unde masinile marcii s-au vandut bine. Gianfranco Fini, speaker al camerei inferioare din Italia a caracterizat ca fiind paradoxale cele spuse de Marchionne si considera ca Fiat este un colos industrial datorita banilor contribuabililor.

Confederatiile sindicale acuza conducerea Fiat ca dispretuieste muncitorii italieni cand le tot spune ca nu sunt eficienti, iar Guglielmo Epifani, secretar general la cea mai mare confederatie sindicala italiana, Cgil spune ca Marchionne si-ar dori ca Fiat sa poata parasi Italia, insa nu prea are incotro si se simte obligata a ramane.

Cu toate acestea, Fiat isi mentine planurile de dublare a productiei din Italia in urmatorii ani si, desi va produce doua noi modele in Serbia, o parte din productia din Polonia va fi mutata in Italia.