Grupul Renault estimeaza ca marca low-cost Dacia va ajunge la vanzari anuale de 550.000 de unitati in 2015, cu peste 50% mai mult decat in prezent, pe fondul lansarii unor noi modele, scrie Financial Times, citandul-l pe seful programului Logan, Gerard Detourbet. Dacia va mai lansa o masina de familie si un vehicul utilitar mic in anii ce vin, mai spune Detourbet. Cresterea se va baza mai ales pe viitoarea uzina din Maroc deoarece uzina de la Mioveni a ajuns aproape de productia maxima.

Detourbet spune ca se va ajunge de la vanzari anuale de 350.000 de unitati, la 550.000 peste cinci ani. Oficialul a mai spus ca Dacia va adauga la gama de modele "un vehicul comercial mic si o masina de familie". El a mai spus, citat de FT ca Renault "va lansa doua noi variante de Duster", insa informatia nu cuprinde detalii suplimentare, fiind inca vaga.

Dacia a primit peste 80.000 de comenzi pentru SUV-ul Duster care luna trecuta a fost modelul cu cea mai mare productie la Mioveni. Patrick Pelata, al doilea om din Renault declara recent pentru FT ca Dacia este un brand de valoare la fel ca Ikea. "Nu ai cum sa fi rusinat daca detii o astfel de masina si foarte multi detin masini ale marcii", spunea el.

Oficialii Renault au spus in repetate randuri ca Dacia va ramane o marca low-cost si nu va aspira spre categoria masinilor scumpe. "Daca luam ca referinta masini de 4,5 metri, care costa intre 17.000-20.000 euro, noi vom face in asa fel incat sa scoatem o masina in acest segment, dar la un pret cu 20-30% mai mic. Deci vorbim de o masina entry in segment", spunea Detourbet in septembrie, citat de 0-100.ro.

Cresterea Dacia se va baza foarte mult pe investitiile din Maroc, au declarat in trecut oficiali ai grupului francez. Renault va inaugura in 2012 dupa o investitie de aproape un miliard de euro o uzina in orasul marocan Tanger unde vor fi construite doua noi modele Dacia, capacitatea uzinei africane putand ajunge in cativa ani la 400.000 unitati/an, peste productia uzinei de la Pitesti, scria in iunie ziarul francez Les Echos. Decizia e motivata atat de costul fortei de munca mult mai redus decat in Franta, dar si de apropierea Maroc-ului de piete importante precum Franta si Spania.