General Motors a anuntat ca masina hibrida Opel Ampera care se va lansa peste un an in cateva state europene va costa 42.900 euro, TVA inclus, scrie revista britanica Autocar. Masina are o autonomie de 60 km exclusiv cu motorul electric si dispune si de un motor termic care-i extinde autonomia la 500 km. E de asteptat ca Ampera sa ajunga in Romania peste trei ani, declara pentru HotNews.ro un oficial General Motors.

Opel AmperaFoto: HotNews.ro

Ampera este versiunea europeana a Chevrolet Volt, masina despre care s-a scris masiv in SUA si care se lanseaza peste Ocean cu aproape un an mai repede decat Ampera. Totusi, Ampera este cu 40% mai scump decat Volt care costa 41.000 de dolari in SUA. Pentru ambele modele conteaza mult insa subventiile de cateva mii de euro/dolari oferite de guverne cumparatorilor de masini ecologice.

Modelul Opel Ampera va ajunge in Romania in 2013 sau 2014, chiar daca in unele piete din Europa va fi lansat la final de 2011, decalajul fiind cauzat de nivelul limitat al productiei, dar si de nevoia ca dealerii sa aiba timp pentru a investi in noua tehnologie.

Masina dispune de doua motoare electrice care ofera o autonomie extinsa de 60 km, dupa care intervine motorul de 1,4 litri pe benzina care functioneaza pe post de generator si incarca bateriile ce dau energie motorului electric. Motorul electric are astfel un rol mult mai important decat la hibride precum Prius, insa nu la fel de important precum la masinile 100% ELECTRICE cum ar fi Nissan Leaf, Renault Fluence sau Tesla Roadster.

Tocmai de aceea, presa americana a lansat un torent de critici la adresa General Motors pe motiv ca in toate materialele de presa denumeste Chevrolet Volt ca fiind "masina electrica", desi modelul este un hibrid.

Enno Fuchs, seful proiectului E-Mobility de la Opel, admitea intr-un interviu acordat HotNews.ro la salonul auto de la Paris ca din punct de vedere tehnic, masina produsa de GM care va fi vanduta sub numele Opel Ampera in Europa, este practic un hibrid "in serie". "Din punct de vedere tehnic este un hibrid, un hibrid "in serie" care e diferit de hibridul "in paralel" intalnit la alti producatori unde masina e propulsata de motorul termic, in timp ce motorul electric ajuta acceleratia. Noi avem un hibrid "in serie" la care motorul electric conduce tot timpul rotile chiar si cand bateriile sunt goale, fiindca generatorul furnizeaza energie motorului electric". El a tinut sa precizeze ca masina este ELECTRICA din punct de vedere al modului de folosire fiindca autonomia de 60 km permite celor mai multi sa mearga zilnic la serviciu folosind doar motorul electric.