​Masina electrica Nissan Leaf a primit premiul "Masina Anului 2011 in Europa" dupa voturile a 58 de jurnalisti auto din 23 de tari care au decis ca Alfa Romeo Giulietta este pe locul doi, iar Dacia Duster, locul sapte, scriu britanicii de la Autocar. Leaf a obtinut 257 de puncte, cu noua peste locul secund, iar locul trei a fost ocupat de Opel Meriva. Duster a ocupat ultimul loc in finala, cu 132 de puncte. Anul trecut concursul a fost castigat de Volkswagen Polo. Nissan Leaf costa 32.000 euro in Europa inaintea aplicarii subventiilor oferite de guvernele diverselor tari.

Nissan LeafFoto: HotNews.ro

Iata clasamentul pentru 2011:

1. Nissan Leaf 257 puncte

2. Alfa Romeo Giulietta 248 puncte

3. Opel Meriva 243 puncte

4. Ford C Max?Grand C Max 224 puncte

5. Citroen C3/DS3 175 puncte

6. Volvo S60/V60 145 puncte

7. Dacia Duster 132 puncte.

Se poate spune ca avem un castigator surpriza din moment ce masina nu este inca lansata si va avea cel mai mic volum de vanzari dintre toate finalistele. In 2009 concursul a fost castigat de Volkswagen Polo, iar in 2008 de Opel Insignia. Nissan a mai castigat competitia in 1993 cu modelul Micra, iar in 1991 a ocupat locul doi, cu Primera. In editia de anul acesta Dacia a ajuns pentru prima oara in final cu SUV-ul Duster pentru care numarul de comenzi la nivel european a trecut de 80.000.

Nissan a inceput in octombrie la uzina de la Oppama (Japonia) productia Leaf care se lanseaza in acest an in Japonia, iar la anul va fi lansata in Europa, primele tari fiind Portugalia, Irlanda si Olanda. Leaf va fi produsa din 2012 in SUA si din 2013 in Marea Britanie, iar pretul in Europa este de 32.000 euro si ajunge la 27.000 euro dupa aplicarea subventiilor acordate in diverse tari.

Nissan descrie Leaf ca fiind "prima masina electrica accesibila ca pret", autonomia este de 160 km, viteza maxima e de 140 km/h, iar timpii de incarcare sunt de opt ore la o priza standard si 30 de minute la o statie de incarcare rapida ce duce bateria la 80%.

Hatchback-ul Leaf are 4,44 metri lungime, iar producatorul spune ca utilizatorul va plati incarcand masina la priza de opt ori mai putin decat ar plati pentru combustibil la un automobil cu motor termic.