In 2011 pe piata romaneasca vin noi generatii ale unor masini populare precum Citroen C4, Volkswagen Passat, Fiat Panda sau Toyota Yaris, dar si modele cu totul noi precum SUV-ul Audi Q3 sau masinile de varf de gama la Renault si Peugeot. Tot la anul vin cel putin patru masini 100% electrice, unele din Franta altele din Japonia, dar si cel mai mic hibrid Lexus. Mercedes aduce noul CLS si noua clasa M, in timp ce la BMW printre noutati se numara seria 6 cabrio si seria 1 facelift.

Foto:

Informatia pe scurt:

- Cateva modele de volum vin cu noi generatii: Fiat Panda, Volkswagen Passat, Citroen C4, Chevrolet Aveo si Toyota Yaris.

- Cel putin patru masini electrice ajung pe piata: Renault Fluence, Peugeot iOn, Mitsubishi i-MIEV, Citroen C-Zero.

- Pe segmentul premium vin noi versiuni Audi A6, Mercedes CLS si BMW seria 6 cabrio, iar Range Rover aduce cel mai ieftin model din istoria marcii: Evoque.

- Chevrolet aduce crossover-ul Orlando dar si versiunea restilizata a SUV-ului Captiva. Opel vine cu restilizari pentru Corsa si Antara.

- Renault si Peugeot lanseaza Latitude, respectiv 508, masini care devin varf de gama ale marcilor din Hexagon.

- Skoda revitalizeaza si modernizeaza vechea Octavia, Nissan readuce Micra pe piata, iar Saab aduce crossover-ul 9-4X.

- Dacia nu a comunicat noutatile pentru 2011, presa a speculat ca ar puta fi prezentat un monovolum, insa informatiile trebuie privite cu scepticism.

- Tot la anul va incepe la Craiova productia lui B-Max, MPV-ul Ford ce ar putea fi prezentat sub foma de concept la Craiova.

Audi

Pentru marca germana 2010 e cel mai bun an de vanzari pe plan mondial, chiar daca in Romania volumele au scazut cu peste 30%, in ciuda lansarii a doua modele noi: A1 si A7. In primavara, limuzina de clasa D A6 vine cu o noua generatie, a patra, in timp ce la final de an ajunge pe piata al treilea SUV al marcii din Ingolstadt:Q3, concurent pentru BMW X1.

BMW

Dupa un an in care pe piata au intrat primele masini hibride ale marcii, dar si noul X3, nemtii sunt in fata unui 2011 interesant din punct de vedere al lansarilor. In martie ajunge in showroom-uri seria 6 cabrio, dar si versiunile cu facelift ale seria 1 coupe si cabrio, in timp ce mai pe la sfarsitul primaverii ajunge in piata si seria 1 coupe M. In toamna ajunge in tara noua seria 6 coupe, iar ultima lansare programata este seria 1 hatchback in trei usi. La marca Mini, doua concepte prezentate recent la saloane auto devin realitate: Mini Roadster apare in primavara, iar Mini Coupe, in toamna.

Chevrolet

Marca din grupul GM este printre putinele care si-au marit vanzarile anul acesta in Romania, iar programul de lansari este consistent in 2011. La inceput de an ajunge in piata MPV-ul Orlando pentru care deja s-au comunicat si preturile (de la circa 15.000 de euro), iar in primavara va fi lansata versiunea restilizata a SUV-ului Captiva. In vara urmeaza trei modele de la care sunt asteptate vanzari consistente: noul Chevrolet Aveo in versiunile sedan si cinci usi, dar si versiunea in cinci usi a lui Cruze.

Citroen

La Citroen, cel mai important model care va ajunge este noul C4, in februarie, insa primele lansari sunt in ianuarie: C5 facelift si C4 Picasso facelift. In aprilie ajunge in tara si prima masina 100% electrica a Citroen, C-Zero, dar si versiunea sportiva DS3 Racing. In iunie va ajunge pe piata un alt nou model din gama superioara: DS4.

Ferrari

Italienii au avut un an record ca numar al livrarilor in Romania, iar in 2011 trei romani super-bogati vor putea conduce cel mai nou model al marcii: 458 Challenge, masina cu motor V8 prezentata in decembrie la salonul de la Bologna. Doar trei exemplare au fost alocate Romaniei si deja au fost adjudecate, primul dintre ele urmand sa ajunga la proprietar in martie.

Fiat

Dupa un an cu putine lansari, in care si vanzarile s-au injumatatit in tara, marca italiana e in fata unui 2011 cu evenimente. In primele luni ar trebui sa ajunga in tara Punto Evo, versiunea restilizata a masinii de clasa mica, iar in cursul anului ar trebui sa fie disponibila si motorizarea Twin Air, propulsor de 900 cc, 85 CP si doar doi cilindri. Marea noutate e asteptata la final de 2011: noua generatie Panda. Colaborarea Fiat - Chrysler ar trebui sa furnizeze noutati si pentru Lancia, insa nimic nu este oficial pe calendarul de lansarii pentru Lancia in Romania.

Ford

Pentru fanii Ford, cel mai asteptat model este noul Focus care va ajunge in showroom-urile romanesti in aprilie sau mai. In ianuarie vor fi lansate noile C-Max si Grand C-Max, insa pentru industria auto romaneasca va fi interesant finalul de an cand ar trebui sa inceapa la Craiova productia MPV-ului B-Max despre care presa a scris ca va fi mai intai prezentat sub forma de concept in martie, la Geneva.

Honda

Marca japoneza are un 2011 cu trei lansari, prima fiind in primavara cand modelul de clasa mica Jazz va primi un facelift. Tot in primavara ajunge in tara si Honda Civic in cinci usi restilizat, iar in toamna la concesiuni va fi prezent si Accord facelift. In toamna lui 2010 Honda a prezentat versiunea hibrida a lui Jazz la salonul de la Paris, insa nu e confirmat daca masina va ajunge la anul in Romania.

Hyundai

Pentru marca asiatica 2010 a fost un an greu in Romania, vanzarile scazand masiv (-51%), desi au fost lansate o serie de modele noi, inclusiv ix35 SUV. La anul, programul de lansari este consistent, incepand cu lansarea versiunii restilizate a celui mai mic model al marcii, i10. In aprilie - mai va ajunge pe piata coupe-ul Veloster, derivat din i30, in timp ce in iunie, respectiv octombrie vor ajunge pe piata doua variante ale i40, model care ii succede lui Sonata si utilizeaza noul mod alfanumeric al denumirilor masinilor brand-ului.

Mazda

Marca nipona a avut un an relativ bun, vanzarile scazand cu 14% pe o piata care s-a dus in jos cu mai mult de 20%. Pentru 2011 sunt confirmate doua lucruri in calendarul de lansari: un facelift pentru Mazda 3 si o noua generatie a camionetei BT-50.

Mercedes

Brandul german incepe anul cu lansarea lui CLS, in ianuarie, in timp ce in martie vine un facelift pentru clasa C, in timp ce trei luni mai tarziu se lanseaza C Coupe. La final de martie vine noul SLK, iar in noiembrie va fi lansata atat noua clasa B, cat si M Klasse.

Mitsubishi

Marca nipona va aduce in aprilie pe piata romaneasca masina 100% electrica i-MIEV, model din care deriva si masinile electrice ale Peugeot si Citroen ce vor fi lansate tot la anul si sunt construite in Japonia. In septembrie va ajunge pe piata si o versiune restilizata a lui Pajero. In primele 11 luni ale anului inmatricularile au scazut cu 46% in tara, la sub 700 de unitati.

Nissan

Marca nipona aduce in prima parte a anului in tara noua generatie a compactei Micra care se vrea a fi unul din cele mai importante modele lansate de companie in ultimii ani. Hatchback-ul este primul model dintr-o familie de modele pentru care obiectivul este atingerea unor vanzari mondiale de un milion de unitati/an dupa 2013. Cat despre Nissan Leaf, masina electrica ce a castigat "Car of the Year 2011", lansarea ei in Romania nu e programata pentru 2011, insa "colega" de alianta, Renault va aduce masini electrice.

Opel

Opel e una dintre putinele marci de volum care dupa 11 luni este pe plus, ajutata si de noua generatie Astra. In ianuarie 2011 incep livrarile versiunii Sports Tourer a Astra. In martie se lanseaza versiunea restilizata a Corsa, iar o luna mai tarziu ajunge pe piata si versiunea cu facelift a SUV-ului Antara. In ultima luna din 2011 ar trebui sa ajunga in tara si a treia generatie a MPV-ului compact Zafira.

Peugeot

Marca franceza incheie un an ce nu a fost prea stralucitor din punctul de vedere al vanzarilor in tara, dar 2011 se anunta mai bun cel putin la capitolul lansari. Peugeot aduce primul automobil 100% electric al marcii, iOn, vine cu primul hibrid diesel, 3008 Hybrid, dar si cu noul "varf de lance" al gamei, modelul 508. Tot in 2010 este prevazut si un facelift al 308.

Range Rover

Marca premium detinuta de indienii de la Tata Motors vine in tara cu cel mai ieftin, mic, usor si ecologic SUV din istoria sa: Evoque. Preturile pleaca de la 35.000 de euro si desi suma nu este modica, este totusi mult sub ceea ce ne-a obisnuit Range Rover: masini de peste 60.000 de euro.

Renault

Marca franceza vine in primavara cu Latitude, model care inlocuieste Vel Satis si devine cel mai scump al gamei Renault. La final de an vor fi lansate si vehicule electrice, spre exemplu Fluence, insa aceste masini vor fi aduse inca din primavara pentru a fi testate de public, presa si diverse companii. Tot in 2011 vor debuta si editii speciale ale diverselor modele, cum ar fi Clio Yahoo si Megane GT Line. In aprilie sau mai ajunge la concesiunile marcii si Megane CC.

Saab

Suedezii au avut un an plin de schimbari: dupa ce au iesit de sub tutela General Motors au fost preluati de compania olandeza Spyker, producator de masini sport foarte putin cunoscut la noi. In primele 11 luni in tara s-au inmatriculat doar 22 de masini Saab, fata de 58 anul trecut, insa 2011 are sanse sa fie mai bun fiindca apar si modele noi: crossover-ul 9-4X la jumatatea anului si modelul 9-5 SportCombi in august sau septembrie.

Skoda

Vanzarile marcii cehe au fost grav afectate de criza astfel ca, de la peste 20.000 de masini vandute in 2007 s-a ajuns la 7.000 in primele 11 luni din 2010. La inceput de 2011, in ianuarie, Skoda aduce pe piata romaneasca noua Octavia Tour, venind cu o versiune revitalizata si moderna a modelului care a fost vandut intre 1998 si 2009 in Romania cu un singur facelift la jumatatea perioadei.

Toyota

Cel mai mare producator auto nipon a avut un an greu din cauza rechemarilor masive (peste 10 milioane de masini in total, din care 12.000 in Romania, iar vanzarile au scazut cu 36% in tara. Toyota va aduce in toamna a treia generatie a masinii de clasa mica Yaris, in timp ce la marca premium Lexus vine in martie hibridul compact CT 200h.

Volkswagen

In showroom-urile marcii ajunge la inceputul anului un model foarte iubit la romani: Passat, ajuns la a saptea generatie. Preturile au fost deja anuntate si pleaca de la 20.400 euro la berlina, fiind disponibile trei versiuni de echipare si sapte variante de motorizare cu puteri intre 105 CP si 300 CP. La break, preturile pleaca de la circa 22.400 euro in versiunea cu motor de 122 CP si ajung spre 37.200 euro la varianta cu motor de 3,6 litri. Germanii au anuntat recent ca in primavara incepe productia lui Golf cabrio, insa importatorul pentru Romania nu ne-a confirmat inca daca masina va ajunge pe piata in 2011.