​Dacia va schimba de la finalul lui 2011 gama de culori a masinilor sale, astfel incat sa includa cat mai multe culorii vii, cum ar fi galben si rosu, a declarat Stephen Norman, director de marketing al grupului Renault intr-o discutie cu presa. El a spus ca este dezamagit de faptul ca gama Dacia are atat de multe culori inchise in prezent, astfel ca o schimbare este necesara, urmarea fiind ca gama de culori a Dacia se va diversifica si prin intermediul unor editii speciale.

Stephen Norman, director de marketing al Groupe RenaultFoto: Hotnews

"Cred ca gama de culori a Dacia trebuie sa se lumineze, ca director de marketing sunt dezamagait ca avem mai mult gri, negru, albastru si maro si cred ca trebuie sa trecem la rosu, galben si culori mai luminoase. Gama de culori e prea intunecata, spune directorul de marketing al Renault care a precizat ca schimbarea cromatica se va face la final de 2011 si inceput de 2012 si prin editii speciale ale unor modele.

Intrebat daca la unele culori se va renunta, Norman a spus ca in general trei - patru culori reprezinta 80-90% din vanzarile unei marci, e posibil sa se renunte la unele culori, insa per total gama de culori a Dacia se va mari.

Intrebat despre posibilitatea lansarii unui Duster mai mare, de sapte locuri, Norman a spus ca pe termen mediu nu se pune problema, insa e un lucru ce nu poate fi exclus in anii urmatori cand se va pune problema inlocuirii actualului Duster. Din momentul lansarii Duster s-au livrat peste 60.000 de masini, iar alte 30.000 de comenzi trebuie onorate, timpii de asteptare fiind intre 12 si 16 saptamani.

Intrebat despre momentul in care monovolumul Dacia va fi prezentat, Stephen Norman a negat ca ar fi vorba de saloanele de la Geneva si Frankfurt din 2011. La intrebarea despre pretul masinii, Norman a dat un raspuns diplomatic, limitandu-se la o comparatie "Nu va pot spune pretul, insa diferenta dintre Duster si cel mai apropiat concurent din segmentul 4X4 o veti intalni si la monovolum in raport cu cel mai apropiat concurent.

Dacia nu a mers bine in toate piete europene, in cateva dintre ele clientii sunt reticenti si vanzarile sunt mai slabe. "Acum doi ani am fi putut include in lista acestor tari Italia si Spania, astazi Dacia merge bine acolo. Am mers ceva mai slab in tarile unde nu am luat lucrurile in serios, iar daca e sa dau exemple de tari in care am putea avea o situatie mai buna va spun Belgia si Elvetia".

Un moment extrem de important va fi, e de parere Norman, lansarea in 2012 a Duster in Marea Britanie, marca urmand sa mizeze pe... snobism, insa intr-o forma inversata: "Britanicilor le place sa faca lucrurile altfel si cred ca Dacia se va adresa celor care nu-si permit sa dea mult mai mult pe un 4X4 mare si pentru cei care vor sa puna bete in roate sistemului", spune directorul de marketing al Renault care adauga ca se bazeaza pe asa-zisul concept de "inverted snobbery", un snobism invers care sa nu se manifeste ca de obicei -la cei care-si iau masini foarte scumpe - ci la cei care, din dorinta de a fi diferiti de ceilalti, aleg cel mai ieftin model.

"Cred ca reactia britanicilor va fi dulce-amara, va fi o reactie grozava din partea publicului si din partea unor jurnalisti, insa alti jurnalisti vor fi sarcastici, va trebui sa fim rezistenti", mai spune Norman.