La Paris vor putea fi inchiriate masini electrice cu 5 euro pentru prima jumatate de ora

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 20 decembrie 2010, 12:32 Economie | Auto


Masina electrica Pininfarina-Bollore
Foto: Hotnews
Din toamna lui 2011 in Paris vor putea fi inchiriate masini electrice din sute de statii contra unui tarif de 5 euro pentru prima jumatate de ora si un abonament lunar de 12 euro, proiectul fiind initiat de compania franceza Bollore. Numarul de statii va ajunge la 1.000, iar utilizatorii pot lasa masina la oricare dintre ele si vor fi incurajati sa faca trasee cat mai scurte, scrie Automotive News. Proiectul e derulat de compania Bollore care va scoate pe strazi masinuta de patru locuri Bluecar dezvoltata de Pininfarina. Autonomia este de 250 km.

Dupa modelul Velib, serviciul lansat in 2007 in Paris ce permite utilizatorilor sa inchirieze biciclete si sa le lase apoi la oricare din sutele de statii, Bollore va incepe in toamna lui 2011 programul numit Autolib prin care vor putea fi inchiriate masini electrice ce vor putea fi apoi lasate la oricare din cele 1.000 de statii care vor fi deschise in Paris si in suburbii.

Cei care vor sa conduca masinile vor trebui sa plateasca un abonament lunar de 12 euro, iar costurile pentru utilizarea propriu-zisa a masinilor sunt 5 euro pentru prima jumatate de ora si 4 euro pentru urmatoarea jumatate. Dupa prima ora tariful creste la 6 euro/30 min pentru ca oamenii sa fie incurajati sa utilizeze masinile pentru calatorii cat mai scurte.

Grupul Bollore va aduce pe piata 3.000 de masini din modelul Bluecar desenat de Pininfarina, masina care se poate incarca in patru ore si are o autonomie de 250 km data de bateriile litiu metal polimer.

Concernul Bollore desfasoara afaceri anuale de peste cinci miliarde euro si obtine profit din logistica, astfel ca desi proiectul Autolib nu va aduce profit in primii sapte ani, actionarii nu au de ce sa fie ingrijorati.

Ramane de vazut daca vor fi multe persoane dornice sa plateasca aceste sume intr-un oras in care transportul in comun este eficient si per total mai ieftin in comparatie cu tarifele Autolib.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2740 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Super (Luni, 20 decembrie 2010, 12:57)

    ioio [anonim]

    Ideea e buna... dar daca stai in trafic o juma de ora numai pentru cativa Km... nu renteaza. Daca ai prins ora de varf nu nicio afacere.
  • +4 (4 voturi)    
    in loc de taxi - f.bun (Luni, 20 decembrie 2010, 14:55)

    eu [anonim]

    de ce sa merg la colt sa iau un taxi pana la gara si sa platesc 40-50 de euro?
    iau masinuta, dau 5-9 euro, ma duc cu bagajele pana la gara, o las acolo si gata ;)
    • +3 (3 voturi)    
      Si in felul asta ... (Luni, 20 decembrie 2010, 15:10)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui eu

      ... sustii prima generatie de masini electrice grabind astfel ieftinirea lor la a doua generatie! Super idee!
  • -1 (1 vot)    
    Tari tipii (Luni, 20 decembrie 2010, 19:53)

    cgi [utilizator]

    E foarte interesanta stirea.
    Sunt totusi curios cum vor rezolva probleme de genul: "bateria descarcata complet si masina pe banda a doua"
    Nu fac pe istetul. Sunt sigur ca s-au gandit si la asta.
  • 0 (0 voturi)    
    scump (Luni, 20 decembrie 2010, 20:49)

    alex [anonim]

    Mie nu mi se pare un proiect viabil.

    Costa mult (minim 9 EUR/ora- si asta e tarif doar daca iti faci permis anual; daca ai permis pe 7 zile sau pe o zi platesti mai mult) si durata de incarcare este de 8 ore- nu 4 ore cum spune articolul (deci nu e ca bicicleta pe care o lasa unul- o iei tu imediat, cand lasa unu o masina trebuie tinuta la statie pentru incarcare ceea ce reduce din timpul de utilizare).

    Cred ca vor fi multi nemultumiti de lipsa masinilor.

    Linkul proiectului este: http://www.autolib-paris.fr/


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by