Dupa ce in 2009 vanzarile Dacia au depasit orice asteptari pe piata germana atingand nivelul de 85.000 de unitati datorita primei de casare de 2.500 euro, anul trecut a fost unul in care vanzarile marcii s-au injumatatit, indica datele Renault Deutschland. Compania se astepta la acest lucru si acum un an avea estimari precaute de circa 30.000 de unitati pentru 2010. Piata germana a atins in 2009 un nivel record, iar anul trecut a scazut cu 23%, spre 2,9 milioane masini noi.

In Germania s-au vandut anul trecut circa 40.000 de masini Dacia noi, fata de 85.000 in 2009, iar cota de piata a scazut si ea mult, de la 2,1%, la 1,3%. Cei de la Renault Deutschland spun ca era de asteptat ca in lipsa programului Rabla vanzarile sa nu mai poata repeta parcursul extraordinar din 2009. Marca Renault insa nu a scazut atat de mult, ci cu doar 20%, de la 143.000 de unitati in 2009, la 116.000 anul trecut.

Anul trecut, piata auto germana a scazut cu 23%, spre circa 2,9 milioane unitati, evolutie asteptata din cauza terminarii in 2009 a celui mai eficient program Rabla din Europa prin care doua milioane de oameni si-au luat masini noi in plina criza.