​Ferrari lucreaza la un sistem complex de senzori care sa fie instalati pe masinile sale pentru a monitoriza starea fizica si pshica a soferului, astfel incat sistemele de control al tractiunii si al stabilitatii sa fie adaptate in functie de starea celui de la volan, scrie revista britanica Autocar. In cabina vor fi instalati senzori care vor masura pulsul soferului, tensiunea si chiar cat de des clipeste pentru a determina cat de obosit este.

Ferrari pregateste un asalt al senzorilorFoto: Hotnews

Compania a depus mai multe cereri pentru obtinerea unor brevete de inventie pentru aceasta tehnologe. Italienii motiveaza nevoia existentei unui astfel de sistem prin faptul ca, de multe ori, cel de la volan isi supraestimeaza starea psihica si fizica la un anumit moment si selecteaza performante dinamice ale masinii care nu sunt in acord cu starea lui.

Ferrari ar vrea sa instaleze in cabina o serie de senzori biometrici si psihometrici care sa inregistreze diversi parametri care sa fie transmisi computerului masinii, urmand ca vehiculul sa adapteze automat sistemele de control al tractiunii si al stabilitatii, in functie de cum se simte soferul.

Senzorii vor fi plasati pe bord, pe plafon sau pe volan si vor inregistra mai multi parametri precum: pulsul, tensiunea si chiar cat de des clipeste cel de volan (in ideea de a detecta semne de oboseala). Totusi, se vorbeste si de o serie de senzori mai complecsi a caror instalare ar putea starni controverse: monitorizarea activitatii electrice cerebrale, masurarea temperaturii soferului si a conductivitatii pielii acestuia (pentru a se determina cat de mult transpira).

Producatorul italian de masini sport spune ca acest sistem complex de monitorizare va permite modificarea automata a performantelor dinamice ale masinii cand soferul este obosit si are reactii intarziate.