Toyota extinde gama hibridelor Prius cu un monovolum si o masina de clasa mica
Prius V este un monovolum hibrid de cinci locuri care spre finalul acestui an intra pe piata din SUA. Spatiul de depozitare este cu 50% mai mare decat la hatchback-ul Prius, iar in Europa e putin probabil sa fie nevoie de un astfel de model fiindca Toyota are deja MPV-ul Verso. Totusi, masina va fi lansata anul acesta in SUA, iar consumul mediu mixt va fi de sub 6 litri/100 km. Japonezii au venit si cu conceptul C, masina hibrida de clasa mica ce va ajunge in showroom-urile din SUA la mijloc de 2012. Toyota spune ca va fi automobilul hibrid cu cel mai mic consum de pe piata (sub 4 litri/100 km), dar ramane de vazut daca niponii o vor aduce si in Europa unde oricum pentru 2012 au confirmat ca vor lansa o versiune hibrida a lui Yaris.
Tot la Detroit Toyota a adus si o versiune de Prius care se poate incarca la priza si poate merge 20 de km exclusiv cu motorul electric. Bateria se incarca in 90 de minute la priza, masina va fi lansata la jumatatea lui 2012 in cateva state din SUA. Autonomia e mai mica decat la hibridul Chevrolet Volt care poate merge 60 km cu motorul electric, dar costa in SUA 40.000 de dolari.
Toyota a lansat hibridul Prius acum 14 ani si a vandut peste un milion de unitati, masina ajungand la a treia generatie. Desi in Japonia vanzarile au fost bune, in SUA hibridele au 5% din piata, iar in Europa cota este mult mai mica, modelele fiind dezavantajate de pretul extrem de mare (cateva mii de euro in plus).

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Mi se pare si mai greu de inteles aceasta lipsa de optiuni cand exista de ani buni tehnologii alternative perfect viabile (masini pe hidrogen care au performat excelent inca de acum 5 ani), dar imposibil de cumparat. Ma intreb de ce...
din text se sugera ca masina nu apare si in europa.
raspunsul e printre randuri.
Plus, tu ai diesel, iar Prius are motor termic pe benzina, adica o poluare mai redusa. Nu vorbesc de CO2 !
Prius e mai mult un succes de marketing (bazat de dorinta de a fi cool, caci ecologia este astazi "in trenduri") decat unul tehnologic sau unul ecologic. In opinia mea o masina ecologica trebuie sa fie cu muuuult mai performanta decat atat (emisii zero, consum electric sau hidrogen). Prefer sa astept o masina care sa merita numele asta decat sa fiu "cool" si sa-mi iau una la fel de poluanta ca cele clasice si la fel de lacoma la consum. I se pare cuiva normal ca o masina "eco" sa consume mai mult decar un bmw? Mie nu.
1. Testul standard de consum pt U.S. of A. a fost actualizat relativ curand (2008 parca) si este mult mai sever (realistic) decat cel european.
Consum Prius, conform testului standard US:
US Urban: 4.61 l/100 km (= 51 MPG)
US Highway: 4.9 l/100 (= 48 MPG)
Consum Prius, conform testului standard european:
EU Urban: 3.9 l/100 km
EU Extraurban: 3.7 l/100 km
2. Utilizand tehnici de hypermiling, recordul absolut de consum pentru Prius este de
1.7 l/100 km (= 136 MPG).
Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypermiling
Beat that, cu BMW-ul tau...
1) Bmw are de cel putin 5 ani limuzine care merg !00% pe hidrogen, plus modele Mini 100% electrice, ambele nepuse in vanzare din pacate
2) Fa tu "hypermiling" prin orase si imi scot palaria in fata ta. Vorbim delucruri reale, consumuri reale din viata de zi cu zi, nu de prototipuri, si consum in conditii ideale pe circuite.
3) Constat ca oricat de rationala e o abordare marketingul "cool" isi face treaba. Repet intrebarea, daca cei de la Prius afirma OFICIAL ca masina lor consuma 6 litri in conditii normale, de ce crezi tu e o reusita tehnologica asa de mare? Ma intorc la punctul 1) si iti spun ca bmw are deja masini cu emisii zero, performantefoarte bune si autonomie de cel putin 10 ori cat are priusul daca merge doar pe baterie. Beat that ! Si nu numai ei, ce sa mai zic de Tesla?
P.S. Cat despre hidrogen, uite aici un articol care te va lumina: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy
1. Aha, nepuse in vanzare. Deci vax albina, din punctul meu de vedere. Toyota Prius e deja la 3-a generatie, Honda Insight la a 2-a iar BMW se joaca cu concepte si prototipuri :)
2. Prietenii tai de la AMS.ro (nr 20, 4-17 noiembrie 2010) au facut un test "cinstit" (in acceptiune germana) de consum cu Auris HSD (acelasi drivetrain ca la Prius) si n-au reusit sa-l faca sa consume mai mult de 4.2 l/100 km in traseu exclusiv urban (citez: "intr-o zi cu ploaie si cu trafic infernal in Bucuresti").
Recordul de consum pe care l-am dat pentru Prius era obtinut pe un traseu liber (dedicat pentru cursa respectiva) dar NU era vorba de prototipuri, ci de masini personale ale participantilor.
3. La asta trebuie sa raspund ca la Radio Erevan:
Consumul de "6 l/100" este corect, cu cateva mici precizari :)
- Nu era "6 l/100" ci "sub 6 l/100"
- Era dupa norma US (EPA), deci implicit mai mare, pentru aceeasi masina testata, decat cel oficial european
- Era vorba de Prius-V, deci viitoarea varianta van/monovolum si nu de Prius-ul "clasic"
- Nu ii consuma ci ii produce :) - scuze, nu m-am putut abtine :)
1 bis) faptul ca sunt la a 3-a generatie nu inseamna ca sunt cu adevarat eco, ci doar au avut succes de marketing, lucru pe care nu l-am negat
2)nu sunt prietenii mei
2 bis) si masina mea scoate in anumite conditii de autostrada/viteza, etc cam 3.5. Asta nu inseamna ca e cu adevarat ecologica, ci doar performanta din punct de vedere al consumului, pentu o masina clasica.
3)Nu stiu sa-tiraspund asa comic ca la radio erevan, dar tin sa mentionez ca nu afirmam ca prius are consum mare ci ca are consum urias pentru o masina ECO.
Care masina eco, in opinia mea, nu e una care consuma un pic mai putin, sau polueaza un pc mai putin, ci una care NU consuma deloc petrol si nu polueaza DELOC.
Si gata, ca nu are rost sa continui. Daca tu crezi ca masina viitorului trebuie sa fie prius bine, eu sustin ca inca nu a aparut.
Pai compara atunci 3.5-ul de la tine cu 1.7 de la hypermilerii cu Prius.
Din fericire, exista si comparatoare obiective.
Site-ul EPA este perfect pentru comparatii de japoneze vs germane, ei fiind americani. :)
Avem asa (am ales anul 2010):
(vedeti ca se poate selecta din paginile respective sa afiseze consumul in l/100 km in loc de MPG).
Pentru hibride:
http://www.fueleconomy.gov/feg/hybrid_sbs.shtml
Pentru diesel:
http://www.fueleconomy.gov/feg/diesel.shtml
Cel mai bun hibrid:
Toyota Prius 4.6 city / 4.9 highway
Cel mai bun diesel:
VW Golf: 7.8 city / 5.6 highway
Primul BMW din lista este
BMW 335d: 10.2 city / 6.2 highway
Presupun ca in US nu se vind variantele de 2.0 litri de la BMW, dar ma indoiesc ca ar obtine un scor mai bun decat Golf, avand in vedere consumul lui 335d...
In plus, daca selectam in linkurile respective si optiunea de "Show Air Polution Score", hibridele japoneze au scorul de 8 sau 9 din 10, iar dieselele europene 5 sau 6 din 10.
Mai e ceva de spus?
A, nu am sustinut niciodata ca familia Prius ar fi solutia eco perfecta, doar ca e cea mai curata varianta ce se poate:
1. cumpara, la un pret rezonabil (evident, Tesla nu intra in zona rezonabilului).
2. folosi si extraurban (modelele electrice ce vor apare in urmatorii cativa ani au o autonomie de vreo 150 km - si asta idealizata, iarna probabil ca o imparti la 4).
While it doesn't save money, some states allow even single-occupant hybrid vehicles to use "diamond" or "HOV" (high occupancy vehicle) lanes. Fuel economy, however, is the largest attractor of buyers, and while not every driver is really going to get 49-53 miles per gallon, driving a hybrid still means less frequent, and less expensive, visits to the gas station. It is suggested at greenhybrid.com that, if fuel prices remain where they are, many hybrid-owners may break even on their purchases, over the life of their cars.
Maintenance costs are another decision-making factor, but hybrid maintenance, as long as it is not battery-related, is not that different than maintaining a "regular" car. Most normal mechanics can handle the usual wear and tear issues, and owners of smaller hybrids say that oil changes are less frequent, recommended every 5,000 miles, instead of every 3,000. However, it should be noted that if the manufacturer's warranty becomes voided, a replacement battery pack can cost as much as $4,000.
.........
vw jetta diesel cu motor de 2 l merge 45 miel pe galonul de motorina.
pretul de vanzare este ceva mai mic ca al lui prius cam trei mii de dolari in usa.
o toyota corolla de 2l merge 35 mile pe galon si costa cu peste 6000 dolari mai putin deca prius.
in usa, cea mai mare parte este highway driving.
nu prea este o afacere mare.
ford si gm au pus in vanzare, de vreo trei patru ani si suv hibride.
in afara de honda si toyota, si nissan vinde o altima hibrida. motor benzina2.5 l.
s
Concluzie: au motoare mari poluante cu randament scazut dar atat timp cat au petrol ieftin si reusesc sa prosteasca restul lumii cu politica de "incalzire globala!!!"...nu o sa reduca ei nici un consum si nici o cilindree la nici un motor...si vorba cuiva de mai sus daca o sa slabeasca pasagerii cu 150kg poate ating normele cerute.