​Acuzatiile aduse Chinei cum ca ar fi cumparat de la Renault secrete industriale legate de tehnologia folosita la masinile electrice sunt nefondate si iresponsabile, spune un oficial al ministerului chinez de Externe, citat de AFP. Renault a suspendat din functie trei directori banuiti ca ar fi vandut secrete tehnologice, iar informatii neoficiale arata ca ei ar fi primit peste 600.000 de euro in conturi din Elvetia si Lichtenstein. Renault a admis ca situatia e grava, insa a tinut sa precizeze ca nu s-au pierdut secrete cruciale.

Pista despre care s-a vorbit cel mai des este cea referitoare la vanzarea acestor secrete catre China, tara care vrea sa dezvolte un amplu program de "electrificare" a industriei auto. Totusi, chinezii spun ca acuzatiile sunt "total nefondate, iresponsabile si inacceptabile", conform unui purtator de cuvant de la Externe, Hong Lei.

La chinezi ar fi ajuns secrete legate de motoarele si bateriile masinilor electrice de generatie a doua, ce vor fi lansate in 2012, iar Renault a spus ca e victima unei filiere internationale bine organizata.

Informatii neoficiale arata ca doi din cei trei directori suspendati ar fi primit peste 600.000 de euro in conturi din Elvetia si Lichtenstein varsati de catre gigantul chinez al energiei China Power Grid Corporation. Banii ar fi ajuns cu ajutorul unor intermediari din Malta si Shanghai, scrie Le Figaro.

Acelasi cotidian publica saptamana trecuta si numele celor trei directori suspendati: Jean-Michel Balthazard (director divizia amont et projets, angajat la Renault din 1980 si cunoscut pentru conducerea proiectului Laguna 3), Bertrand Rochette (adjunctul sau) si Matthieu Tenenbaum (adjunctul directorului proiectului vehicule electrice).

Scandalul este extrem de grav pentru Renault-Nissan care a investit patru miliarde euro pentru dezvoltarea de vehicule electrice, dorind sa ajunga sa vanda sute de mii de astfel de masini anual. Alianta a obtinut peste 50 de brevete de inventie in domeniul vehiculelor electrice si va mai obtine in curand alte cateva zeci de brevete.

Renault va lansa patru masini electrice in 2011 si 2012 si vede un potential urias de crestere al segmentului, insa avansul tehnologic este crucial pentru succesul acestor masini deoarece in prezent masinile electrice au autonomie scazuta, iar investitiile in dezvoltarea unor baterii mai puternice sunt importante.