General Motors va lansa in urmatorii ani un MPV bazat pe hibridul Volt, masina care poate merge 60 km exclusiv cu motorul electric, autonomia ajungand la 500 km datorita unui motor pe benzina ce functioneaza pe post de generator, scrie Automotive News. GM estimeaza ca va produce peste 25.000 de unitati Volt anul acesta, masina avand un pret de 41.000 dolari in SUA, clientii urmand sa plateasca 33.500 dolari datorita subventiilor guvernamentale. Volt a obtinut titlul Masina Anului in SUA la salonul auto care se tine in Detroit.

Chevrolet VoltFoto: Reuters

Dan Akerson, sef al General Motors a declarat ca in urmatorii ani va fi lansat un MPV pe baza tehnologiei de la Volt si nu a exclus posibilitatea lansarii unui hatchback. El a mai spus ca anul acesta vor fi produse peste 25.000 de exemplare din hibridul Volt, adaugand ca cererea a fost surprinzator de mare, astfel ca tintele de vanzari pentru primul an sunt mult peste estimarile de la inceput: 10.000 de masini.

General Motors spune ca va incerca sa reduca masiv costurile tehnologice la a doua generatie de Volt si in acelasi timp lucreaza si la dublarea capacitatii de stocare a bateriei, ceea ce va imbunatati autonomia care este net inferioara in comparatie cu cea de la masinile 100% electrice.

In toamna lui 2010, presa americana a lansat un torent de critici la adresa General Motors pe motiv ca in toate materialele de presa denumeste Chevrolet Volt ca fiind "masina electrica", desi modelul dispune si de un motor termic care-i extinde considerabil autonomia.

Enno Fuchs, seful proiectului E-Mobility de la Opel, admitea intr-un interviu acordat HotNews.ro la salonul auto de la Paris ca din punct de vedere tehnic, masina produsa de GM care va fi vanduta sub numele Opel Ampera in Europa, este practic un hibrid "in serie". "Din punct de vedere tehnic este un hibrid, un hibrid "in serie" care e diferit de hibridul "in paralel" intalnit la alti producatori unde masina e propulsata de motorul termic, in timp ce motorul electric ajuta acceleratia. Noi avem un hibrid "in serie" la care motorul electric conduce tot timpul rotile chiar si cand bateriile sunt goale, fiindca generatorul furnizeaza energie motorului electric". El a tinut sa precizeze ca masina este ELECTRICA din punct de vedere al modului de folosire fiindca autonomia de 60 km permite celor mai multi sa mearga zilnic la serviciu folosind doar motorul electric.