UE: Toate autoturismele noi vor trebui echipate cu faruri de zi
Camioanele si autobuzele trebuie sa se conformeze acestor reglementari din august 2012, in conformitate cu dispozitiile unei legi europene adoptate in 2008, precizeaza Comisia Europeana, intr-un comunicat de presa.
Comisia Europeana afirma ca, prin utilizarea luminilor de zi, numarul accidentelor se reduce cu 5 pana la 15%.

DEZBATERE VIDEO De la dosarul cu șină la smart city. Cum îmbunătățește tehnologia viața oamenilor - exemple concrete. Autorități: Fără o strategie națională, vom face proiecte haotice
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare
EXCLUSIV Proiectele imobiliare controversate care vor merge mai departe după ce Nicușor Dan a suspendat PUZ-urile sectoarelor. Miza cea mai mare e la sectorul 2
De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
astept cu nerabdare obligativitatea dotarii autoturismelor cu xenon. sau macar cu reglarea automata a farurilor pe inaltime. multi piloti umbla cu ele prost reglate si-i orbesc pe cei de pe contrasens. si la noi, cum nu sunt autostrazi ci drumuri comunale asta este o problema. mai este inca o categorie - ce a soferilor de duminica - acetia nu stiu ca daca ai greutate trebuie sa cobori fascicolul de lumina
Nemtii au ajuns la concluzia ca de fapt pozitia aprinsa nu a redus numarul accidentelor si a contribuit la consumul de combustibili. In medie 0,8 l %l, iar daca nu ar mai fi folosita, ar duce la economisirea a 800 de milioane de litri de carburant in germania intr-un an.
2. Farurile echipate cu xenon din fabrica sunt prevazute (fara exceptie) cu un sistem automat de reglare a inaltimii farului - autolevelling (nu se poate interveni manual). "Xenoanele" ce ne deranjeaza pe strada, sunt de fapt KIT-uri montate prin ateliere obscure, ca inlocuitoare ale becului halogen, bineinteles fara sistem de autoreglare. Montarea acestor KIT-uri este ILEGALA in EU. Dar cum noi nu suntem inca in EU din cele mai multe puncte de vedere, avem parte de foarte multi retardati care isi monteaza astfel de instalatii si care sunt un pericol real pe sosele.
Iarna asta am simtit o mare incalzire globala, si pariez ca in ciuda frigurilor dementiale si a iernii teribile prin care a trecut SUA, se va anunta ca "anul 2011 a fost cel mai cald an din istoria umanitatii"...
bleah!
Parca legea asta nu zice sa tii farurile aprinse ci masinile sa aiba niste faruri speciale care sa se aprinda non-stop, si ziua.
Asta inseamna ca acele faruri nu trebuie sa lumineze asfaltul ca sa vezi ci trebuie doar sa lumineze ca sa fie vazut autovehiculul si ziua cand vizibilitatea e mai slaba!
Cu alte cuvine (daca ganditi putin) nu trebuie sa fie neaparat becuri... pot fi si LED-uri. Cum au AUDI-urile de exemplu cu care acum fanfaronii merg cu ele aprinse si ziua.
In viitor o sa fim toti fanfaroni in asa fel incat aia cu AUDI vor trebui sa-si monteze un girofar pe cap ca sa fie peste ceilalti :P
Aici in Canada (in vigoare din 1990), practic se alimenteaza farurile in serie, deci la tensiune jumatate, sau se folosesc luminile de semnalizarea schimbarii directiei (clipesc cand schimbi directia dar raman in rest aprinse). Lumina poate fi deci de la alb pana la culoarea ambrei.