Vanzarile de masini in Europa Centrala si de Est au scazut anul trecut cu 5%, spre 880.000 de unitati, iar Skoda a fost de departe marca cu cele mai bune vanzari, urmata de Volkswagen, Ford si Renault, arata datele companiei de cercetare JATO Consult. Dacia s-a clasat pe locul sapte in topul marcilor, iar la modele, Logan a fost pe trei, devansat de Skoda Octavia si Fabia. Segmentul SUV-urilor medii a avut anul trecut cel mai mare avans in regiune, datorita lansarii Duster, iar un declin semnificativ a fost la clasa mini.

Top 10 modelei auto in Europa Centrala si de Est in 2010Foto: JATO

Datele includ tari precum Romania, Cehia, Ungaria, Slovacia si Polonia, insa nu si Rusia. In regiunea Europa Centrala si de Est s-au vandut anul trecut 880.000 de masini noi, fata de 925.000 in 2009, iar marca ceha Skoda a fost lider cu 127.000 de unitati vandute, urmata de Volkswagen, cu peste 70.000 si Ford si Renault care au depasit 60.000. Dacia s-a clasat pe locul sapte, cu peste 50.000 de masini. Doar trei marci din top zece au crescut anul trecut: Skoda, Volkswagen si Opel, iar Fiat a scazut cel mai mult: 25%.

In topul modelelor conduce Skoda Octavia care si-a gasit peste 63.000 de clienti, urmata de Fabia cu circa 39.000 si Logan, cu peste 31.000.

La distributia vanzarilor in functie de tipul de caroserie, JATO subliniaza ca segmentul SUV-urilor medii a avansat cu 42% datorita introducerii unor modele precum Dacia Duster, Hyundai ix35 si Mitsubishi ASX. Vanzarile de masini de clasa D au avansat cu 19% si segmentul SUV-urilor mici a avansat cu 10%, in timp ce scaderi mari au fost la clasa mini (-28%) dar si la SUV-urile de mari dimensiuni (-39%).