​Ford a prezentat intr-un eveniment dinaintea salonului auto de la Geneva monovolumul B-Max, masina care de la finalul acestui an ar trebui sa fie produsa la uzina din Craiova. Ford spune ca modelul este extrem de versatil si va avea emisii de C02 mici, urmand sa dispuna de un motor de noua generatie de 1 litru, trei cilindri. B-Max va concura cu modele precum Opel Meriva si va ajunge la o productie anuala de peste 150.000 de unitati la Craiova.

Ford B-MaxFoto: Ford

Masina prezentata este practic un concept, insa versiunea de productie va fi prezentata in toamna, constructia in volume mici de "pre-serie" va debuta la finalul anului, iar productia de volum va incepe in 2012.

B-max interior

B-max interior

Foto: Ford

Ford caracterizeaza B-Max ca fiind inovator, spatios si modern, o viziune despre cum va arata automobilul de familie al viitorului. Ca si lucruri care ies in evidenta mentionam lipsa montantului B (stalpul central) si usile spate cu deschidere orizontala. Ca dimensiuni, B-Max are putin peste patru metri lungime, cu 11 cm mai mult decat Fiesta in cinci usi si cu 32 cm mai putin decat C-Max. B-Max va dispune de un motor Ecoboost de un litru, compania sustinand ca emisiile de CO2 sunt foarte scazute.

Compania nu a spus unde va produce modelul, insa a declarat in repetate randuri ca la Craiova urmeaza sa faca un model cu totul nou care nu va mai fi fabricat in alta parte.

Ford a produs sub 10.000 de utilitare Transit Connect anul trecut la Craiova, iar saltul catre o productie de peste 200.000 masini/an va fi facut abia dupa intrarea lui B-Max in productie.

Conceput in Germania, Ford B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova, poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva.

Potrivit planurilor anuntate si reconfirmate, Ford va incepe sa produca automobilul B-Max in septembrie, cu un an intarziere fata de planurile initiale. Tinta Ford este de a produce 150.000 unitati B-Max anual la Craiova.