​Renault a admis luni ca a gresit cand i-a acuzat pe cei trei directori destituiti de spionaj industrial si isi cere scuze fata de ei, promitand sa faca tot ce este necesar pentru a repara raul facut. Compania a intrat intr-un scandal jenant, iar ancheta autoritatilor franceze nu a descoperit vreo afacere de spionaj industrial, astfel ca Renault e pusa intr-o situatie penibila. Grupul a convocat o intalnire de urgenta a board-ului de conducere si e posibil sa se lase cu demisii la varf.

Renault spune ca autoritatea franceza DCRI a comunicat noi rezultate ale anchetei cazului spionajului industrial, iar concluzia ar fi ca cei trei directori pe care compania i-a demis, acuzandu-i ca au vandut informatii secrete, au fost acuzati pe nedrept.

Practic, ancheta a aratat ca dovada care a dus la concedierea celor trei sub acuzatia de spionaj industrial pur si simplu nu este valida.

Carlos Ghosn si Patrick Pelata, cei mai importanti doi oameni din Renault, isi cer scuze sincere pentru greseala si spun ca vor face tot posibilul ca erorile comise in cazul celor trei directori (Balthazard, Rochette si Tenenbaum), sa fie reparate.

In plus, Renault s-a constituit ca parte civila intr-un caz de frauda si crima organizata care face obiectul unei anchete deschise de procuratura franceza.

Grupul a convocat luni o intalnire extraordinara a board-ului de conducere si nu ar fi exclus sa vedem demisia lui Patrick Pelata.

Ancheta desfasurata de autoritati nu a gasit conturi suspecte in Lichtenstein si nici dovezi ca ar fi existat un scandal de spionaj, iar al doilea om ca importanta in Renault, Patrick Pelata, spunea acum cateva zile ca incepe sa aiba indoieli ca ar fi fost vorba de un caz de spionaj si nu excludea posibilitatea ca totul sa fi fost o manipulare interna gandita cu scop de frauda sa-i faca pe sefii Renault sa creada ca au fost "furate" informatii vitale.