Cei mai multi manageri din industria auto admit ca masinile electrice vor deveni acceptabile doar prin subventii guvernamentale - studiu KPMG
La intrebarea "Cum credeti ca vor deveni acceptabile la pret masinile electrice?", 38% din cei 200 de directori intrebati au raspuns ca ajutate de subventiile guvernemantale. Cateva tari europene dau 5.000 de euro celor care isi cumpara masini electrice, iar in SUA subventia este de 7.500 dolari.
Intrebati care e principala tehnologie de propulsie in care se va investi in urmatorii ani, peste o treime au mentionat masinile hibride, circa 31% au spus masini electrice, iar 21% au indicat masinile pe hidrogen. Doar 4% au mentionat biocombustibilii si energia solara, iar GPL-ul a fost mentionat si mai rar.
Pe masura ce producatorii auto se lupta cu schimbarile inevitabile care vor marca viitorul sectorului, supra-productia continua sa reprezinte un motiv de ingrijorare serioasa atat in pietele mature, cat si in cele emergente. Aproape doua treimi dintre cei intervievati considera ca Statele Unite au cea mai mare supra-productie, urmate de Japonia si Germania. Foarte interesant este si estimarea ca India si China vor ajunge in aceeasi situatie in cel mult cinci ani.
Majoritatea producatorilor auto considera ca cresterea exporturilor catre noi piete ar putea fi o solutie. Cu toate acestea, in conditiile in care numerosi producatori de echipamente originale isi construiesc fabrici in noi piete, oportunitatile de export ar putea fi limitate in viitor.
Ca solutii oferite mai figureaza si incheierea de aliante cu noi producatori, dar si scaderea capacitatilor de productie.
La acest studiu au participat 200 de manageri executivi din industria auto, dintre care mai mult de jumatate fiind responsabili de unitati sau chiar la un nivel superior. Respondentii au fost alesi din toate partile lantului valorii in industria auto, incluzand companiile OEM, furnizorii de rangul I, II si III, si dealeri. 51% dintre managerii executivi lucrau in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, 27% in regiunea Asia Pacific, iar 25% in Americi. Toti participantii reprezinta companii cu venituri anuale mai mari de 100 de milioane de dolari si peste un sfert lucreaza pentru companii cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Daca, sa zic ca eu imi pot permite sa iau o masina pe benzina la 13.000EUR cu totul, nu prea mi-as permite o masina electrica la 30.000EUR (cam atat ar fi pretul chiar si subventionat!). Si, deci, eu care nu-mi permit un automobil electric, sa contribui prin taxele pe care le platesc la subventionarea automobilelor electrice pe care le cumpara cei mai avuti?
Asta arata clar ca statul e un fel de haiduc pe invers, care ia de la saraci si da la bogati!