Masinile electrice vor deveni acceptabile doar cu ajutorul subventiilor guvernamentale, admit 38% din cei 200 de manageri din industria auto intervievati in cadrul unui studiu KPMG. Directorii din industrie spun ca supra-productia este una dintre cele mai importante probleme cu care se confrunta in prezent sectorul si considera ca ea poate fi rezolvata fie prin exporturi, fie prin incheierea de noi parteneriate sau pur si simplu prin reducerea productiei.

La intrebarea "Cum credeti ca vor deveni acceptabile la pret masinile electrice?", 38% din cei 200 de directori intrebati au raspuns ca ajutate de subventiile guvernemantale. Cateva tari europene dau 5.000 de euro celor care isi cumpara masini electrice, iar in SUA subventia este de 7.500 dolari.

Intrebati care e principala tehnologie de propulsie in care se va investi in urmatorii ani, peste o treime au mentionat masinile hibride, circa 31% au spus masini electrice, iar 21% au indicat masinile pe hidrogen. Doar 4% au mentionat biocombustibilii si energia solara, iar GPL-ul a fost mentionat si mai rar.

Pe masura ce producatorii auto se lupta cu schimbarile inevitabile care vor marca viitorul sectorului, supra-productia continua sa reprezinte un motiv de ingrijorare serioasa atat in pietele mature, cat si in cele emergente. Aproape doua treimi dintre cei intervievati considera ca Statele Unite au cea mai mare supra-productie, urmate de Japonia si Germania. Foarte interesant este si estimarea ca India si China vor ajunge in aceeasi situatie in cel mult cinci ani.

Majoritatea producatorilor auto considera ca cresterea exporturilor catre noi piete ar putea fi o solutie. Cu toate acestea, in conditiile in care numerosi producatori de echipamente originale isi construiesc fabrici in noi piete, oportunitatile de export ar putea fi limitate in viitor.

Ca solutii oferite mai figureaza si incheierea de aliante cu noi producatori, dar si scaderea capacitatilor de productie.

La acest studiu au participat 200 de manageri executivi din industria auto, dintre care mai mult de jumatate fiind responsabili de unitati sau chiar la un nivel superior. Respondentii au fost alesi din toate partile lantului valorii in industria auto, incluzand companiile OEM, furnizorii de rangul I, II si III, si dealeri. 51% dintre managerii executivi lucrau in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, 27% in regiunea Asia Pacific, iar 25% in Americi. Toti participantii reprezinta companii cu venituri anuale mai mari de 100 de milioane de dolari si peste un sfert lucreaza pentru companii cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.