​Fiat, PSA Peugeot - Citroen si BMW sunt grupurile auto cel mai apropiate de tintele medii de emisii de CO2 impuse de UE pentru anul 2015, in timp ce Nissan, Mazda si Daimler au cel mai mult de lucru pentru reducerea emisiilor medii, arata datele companiei de consultanta JATO Dynamics, citate de Automotive News. Fiat, Toyota si Peugeot - Citroen au in prezent cele mai mici emisii medii din Europa, iar tintele impuse de UE pentru 2015 sunt diferite pentru fiecare grup auto, in functie de ce fel de masini are in gama si greutatea acestora.

Toyota e cel mai aproape de tinta impusa pentru 2015, emisii medii de 124,8 g CO2/km pentru intreaga gama, in timp ce in prezent media pentru 21 de piete europene este 130 g. PSA Peugeot - Citroen nu este nici ea departe si trebuie in patru ani sa-si imbunatateasca media emisiilor de CO2 cu 5%, pana la 125,2 g/km. BMW trebuie sa-si imbunatateasca media cu 7%, spre 138,1 g/km in 2015, iar Fiat are cea mai dura tinta de atins (116,1 g), insa sta destul de bine acum, fiind la 126 g in 2010.

Daimler are cel mai mult de lucrat, fiind in prezent la un nivel mediu al emsiilor de 163 g CO2/km in Europa, dar avand ca obiectiv impus o imbunatatire cu 20%. Mazda si Nissan trebuie sa-si imbunatateasca media emisiilor cu 18%, iar Suzuki, cu 17%.

In 2006, emsiile medii ale constructorilor care vand masini in Europa erau de circa 160 g CO2/km, iar pana anul trecut s-au facut progrese importante, ajungandu-se la o medie de 141 g/km. Tinta impusa de UE pentru 2015 este ca emisiile medii sa ajunga la 130 g/km, iar pentru 2020 obiectivul este mai dur: 95 g.

Totusi, UE a stabilit tinte diferite pentru fiecare grup auto in functie de gama de modele si de greutatea masinilor. Spre exemplu, Fiat care vinde in principal masini mai mici si economice are tinte mai dure decat BMW a carui gama contine multe modele sport la care emisiile nu pot fi reduse rapid si drastic.

Daca grupurile auto nu vor indeplini obiectivele de reducere a emisiilor vor fi nevoite sa plateasca penalitati astfel ca, spre exemplu, daca un producator care vinde un milion de masini in Europa isi depaseste cu un gram obiectivul va plati cinci milioane euro.

Tinta de 130 g CO2/km e echivalentul unui consum de 5,6 litri/100 km pentru benzina si 4,9 litri/100 km pentru motorina.