Dacia ocupa locul 16 in topul marcilor auto a caror gama are cele mai mici emisii de CO2, Fiat e lider, avand cele mai scazute emisii
Portugalia este tara in care emisiile medii de CO2 ale parcului auto sunt cel mai scazute, iar Italia, Danemarca si Franta stau si ele destul de bine. Suedia, Elvetia si Norvegia au emisiile cele mai ridicate si fiindca SUV-urile au cote mari de piata acolo. Romania nu este inclusa in studiu.
Emisiile medii de CO2 in cele 21 de tari au scazut cu 41 g in ultimii cinci ani, iar Suedia, Norvegia si Irlanda au fost campioane la reduceri, in timp ce in Cehia, Ungaria si Slovacia emisiile medii de CO2 ale parcului auto s-au redus cel mai putin.
In 2010, toate cele 20 de marci auto si-au redus emisiile medii de CO2 ale gamei, cele mai mari imbunatatiri fiind la Volvo (-13,8%) si Seat (-9,6%). La Dacia emisiile au scazut cu 3,7%, de la media de 151,3 g CO2/km in 2009, la 147,6 g anul trecut.
Dacia are emisii peste medie nu doar fiindca nu are in gama modele de clasa mini, cum se intampla la Fiat, Toyota si alte marci, dar si fiindca spre exemplu Duster 4X4 cu motor pe benzina de 1,6 litri, 105 CP are emisii medii de 185 g CO2/km. La polul opus se afla Sandero cu motoru diesel de 1,5 litri la care emisiile medii sunt 108 g/km. Duster cu cele mai mici emisii este cel in versiunea 4X2 si motor de 1,5 litri diesel, 90 CP. La aceasta versiune emisiile sunt de 130 g/km.
JATO a alcatuit topul cu cele 20 de marci care au vanzarile cele mai mari in Europa, insa in afara acestor marci cele mai mari emisii sunt la Ferrari: 326,8 g, insa cu 47 g mai putin decat in 2009.
Citeste mai multe despre auto motor italia fiat marca dacia fiat toyota dacia romania emisiile de co2 auto europa parcului auto dacia suv auto
adica seat si skoda emit mai putine gaze... iar vw mai multe
alooo domnii.... seat, skoda, vw, audi folosesc aceleasi motoare si platforme.. la fel cum e cu citroen si peugeot sau renault cu nissan si dacia :)
chiar acelasi cod de motor gasesti sub capota octavia si golf5
De aceea si Mercedes este foarte jos in top, nu pentru ca ar avea motoare neperformante, ci pentru ca, din cate stiu, nu au decat unul sau doua motoare mai mici de 2000cmc, comparativ cu Fiat, care nu are nici de 2000.
Dacia are emisii mai mari decat Renault, pentru ca, dupa cum stim cu totii, trece putin timp pana ce ultimele inovatii Renault sa apara pe Dacia, deoarece altfel, Renault si-ar pierde din clienti in favoarea Dacia.
"Dacia ocupa locul 5 in topul celor mai poluante marci auto dupa: Mercerdes, Volvo, Audi si BMW " :(.
Ahh... fuga asta dupa senzational...
Ca Ungaria, tot data ca exemplu de extremistii separatisti de la noi pt 'gradul de civilizatie', e de fapt in trio-ul de la coada clasamentului.
Ca, surprinzator pt unii, o parte din tarile nordice si Elvetia polueaza din greu, cu emisii foarte ridicate, insa au si meritul ca se chinuie cel mai mult sa reduca poluarea. Dar tot raman in fruntea clasamentului la poluarea pe cap de sofer.
E trist ca inca poluam aerul din orasele noastre, foarte mult, cu noxe care sunt ucigatoare (incercati sa respirati macar cateva secunde direct la teava de esapament! nu uitati sa sunati mai intai la urgente!), ganditi-va ca fiecare masina, la fiecare km parcurs, imprastie peste 100 grame de gaxe si substante toxice !
Sa speram ca progresele in domeniul acumulatoarelor electrice vor fi rapide si in 10-20 de ani vom scapa de majoritatea motoarelor cu ardere de combustibili fosili. E nevoie pt ca polueaza chimic si fonic, pur si simplu va baga mai repede in mormant!
Si asta conteaza cu atat mai mult cu cat se cumpara mult mai multe masini ieftine decat masini de lux, deci impactul asupra mediului este mai mare.
Dacia si Fiat vand in proportie de 90% motoare de 1400 si 1600 cmc cilindree..ca atare si noxele sunt mici la astfel de motoare
Mercedes vinde volume mari cu motoare intre 2-3000cmc...
Logic ca vor iesi in coada clasamentului dpdvd al emisiilor de CO2.
sunt curiso ce scor are Porsche..ca la ei cilindreea incepe la 3 litri...