Cei trei directori concediati abuziv de Renault cer despagubiri suplimentare de peste 9 milioane euro
Michel Balthazard, care a lucrat 32 de ani la Renault, a primit o indemnizatie de 480.000 euro si inca 750.000 pentru ca a fost concediat abuziv. El mai cere alte 3,2 milioane euro reparatii morale. Adjunctul sau Bertrand Rochette are 22 de ani vechime la Renault, a primit 700.000 euro si mai cere alti 3,5 milioane euro, in timp ce Matthieu Tenenbaum - al treilea director acuzat pe nedrept - cere inca 2,4 milioane euro.
Avocatul lui Tenenbaum spune ca acesta ar vrea sa se reintoarca la Renault, dar nu a detaliat. Pe de alta parte, aparatorul veteranului Balthazard justifica sumele mari cerute si prin faptul ca acest scandal ar fi putut duce chiar si la sinucideri.
Carlos Ghosn, seful Renault, a promis recent ca va acorda reparatiile morale necesare celor trei oameni acuzati pe nedrept, insa se pare ca sumele cerute de cei trei sunt mult peste asteptari, astfel ca ramane de vazut daca Renault va fi de acord cu ele sau va decide sa incerce in justitie sa le reduca. In acest al doilea caz, compania risca insa procese dureroase care sa-i afecteze imaginea si sa-i castige un renume negativ cum ca si-ar trata angajatii in mod abuziv.
Dupa o ancheta interna care a durat cinci luni, Renault a anuntat in ianuarie ca trei directori ar fi vandut pe bani grei informatii confidentiale. Compania a cerut autoritatilor franceze sa deschida propria ancheta, iar ministrii francezi s-au aratat extrem de suparati ca au aflat din presa de problemele de la Renault, si nu li s-a comunicat mai inainte, mai ales ca scandalul nu mai era demult doar o problema interna a producatorului auto fiindca se banuia ca secretele ar fi ajuns la o companie detinuta de statul chinez, astfel ca era o problema diplomatica.
Renault a dat afara trei directori pe care i-a gasit tapi ispasitori si - desi acestia au negat vehement ca ar avea vreo vina - compania si-a cerut abia in martie scuze fata de ei, admitand ca nu s-au gasit dovezi care sa-i incrimineze.

Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
MAI face lumină în privința cărții electronice de identitate: Ce date va conține CIP-ul, cum va fi folosită semnătura electronică și ce opțiuni au românii care nu-și doresc acest act
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
- initial s-a spus ca avem de-a face cu un caz de spionaj industrial corect? corect.
- acum intrebarea este ce dracu' se poate spiona la Renault avand in vedere ca firma n-a mai produs vreo revolutie tehnologica in industrie de la infiintare? Poate sa-mi raspunda cineva?
In primul rand renault produce printre cele mai sigure masini, prima marca care a avut toate modelele de 5 stele. Si asta se obtine cu foarte multa cercetare si bani.
Apoi nu mai zic de tehnologiile in curs de dezvoltare. Unii constructori investesc poat si miliarde de euro si binenteles ca e mai usor sa cumperi un stick cu vreo 2-3 milioane de euro.