Industria auto este un sector care s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, iar cifrele privitoare la exporturi certifica acest fapt. Astfel, daca in 2006 spre exemplu, exporturile auto (autoturisme si subansamble) au totalizat 2,2 miliarde euro, in 2010 acestea au crescut la 7 miliarde euro, in timp ce balanta comerciala pe acest segment a trecut de la un minus de 1-2 miliarde euro pe an inainte de criza, la un plus de 3 miliarde euro anul trecut, scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.

Anul trecut, exporturile de autoturisme au avut o valoare de 2,1 miliarde euro, in crestere cu 22% fata de 2009 si cu 111% fata de 2008, iar exporturile de subansamble au ajuns la 4,9 miliarde euro, cu 32% mai mult decat in 2009.

De asemenea, daca analizam evolutia comertului cu autoturisme (fara subansamble) al Romaniei cu Germania, Franta si Italia observam ca, anul trecut, exporturile catre Germania au stagnat, in ciuda faptului ca nu a mai existat un program rabla similar celui din 2009, in timp ce in Franta am exportat cu 47% mai mult, iar in Italia cu 5% mai mult.

Per total, exporturile de autoturisme catre aceste trei tari au totalizat anul trecut 2,44 miliarde euro, in crestere cu 13,8% fata de 2009, si cu 88% peste performanta din 2009, in timp ce importurile au fost de 1,49 miliarde euro in 2010, 1,4 miliarde euro in 2009, si 3,17 miliarde euro in 2008.

Din 2012-2013 este de asteptat ca Ford sa exporte cel putin 200.000 de masini pe an, iar la o valoare medie de 10.000 euro/masina rezulta ca exporturile de autoturisme se vor dubla.

Citeste si comenteaza pe Businessday.ro.