Saab devine a doua companie auto suedeza salvata de chinezi
Spyker Cars, compania care detine Saab, a anuntat ca Hawtai va plati 120 milioane euro pentru a prelua 29,9% din actiuni, iar restul de 30 de milioane vor fi sub forma de imprumut, noteaza Reuters. Tranzactia trebuie aprobate de autoritatile chineze, suedeze, dar si de BEI de la care Saab a obtinut imprumuturi.
Conform intelegerii, Saab si Hawtai ar putea produce masini in China, dar vor colabora si pe partea de dezvoltare de tehnologie si pentru distributie.
Saab are productia oprita de apoape o luna din cauza datoriilor de zeci de milioane de euro la furnizori, iar tranzactia din prezent e o gura de oxigen si o ajuta sa reia lucrul.
Hawtai s-a infiintat acum zece ani, are sediul la Beijing iar capacitatea de productie este de 350.000 vehicule/an, 300.000 de motoare diesel si 450.000 de sisteme de transmisie, conform datelor furnizate de companie.
Nu e prima oara cand o companie chineza salveaza un producator auto suedez. In 2009, Geely Holding s-a inteles sa cumpere Volvo, pentru 1,8 miliarde dolari.

INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Realizeaza si chinezii ca au nevoie si de alte atu-uri decat forta de munca ieftina.