Saab devine, dupa Volvo, a doua companie auto suedeza salvata de chinezi, dupa ce asiaticii de la Hawtai s-au angajat sa investeasca 150 milioane euro in schimbul unui pachet important de actiuni. Este aproape o luna de cand Saab are productia oprita din cauza datoriilor catre furnizori, iar noua intelegere ar trebui sa o ajute sa iasa din impas.

Sefii Spyker si Hawtai au batut palma la BeijingFoto: Agerpres/AP

Spyker Cars, compania care detine Saab, a anuntat ca Hawtai va plati 120 milioane euro pentru a prelua 29,9% din actiuni, iar restul de 30 de milioane vor fi sub forma de imprumut, noteaza Reuters. Tranzactia trebuie aprobate de autoritatile chineze, suedeze, dar si de BEI de la care Saab a obtinut imprumuturi.

Conform intelegerii, Saab si Hawtai ar putea produce masini in China, dar vor colabora si pe partea de dezvoltare de tehnologie si pentru distributie.

Saab are productia oprita de apoape o luna din cauza datoriilor de zeci de milioane de euro la furnizori, iar tranzactia din prezent e o gura de oxigen si o ajuta sa reia lucrul.

Hawtai s-a infiintat acum zece ani, are sediul la Beijing iar capacitatea de productie este de 350.000 vehicule/an, 300.000 de motoare diesel si 450.000 de sisteme de transmisie, conform datelor furnizate de companie.

Nu e prima oara cand o companie chineza salveaza un producator auto suedez. In 2009, Geely Holding s-a inteles sa cumpere Volvo, pentru 1,8 miliarde dolari.