Senatul adopta o propunere pentru un nou mod de calcul al impozitelor pe masini care sa incurajeze detinerea de autoturisme ieftine produse in tara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 mai 2011, 15:23 Economie | Auto


Senatul Romaniei discuta un nou mod de calcul al impozitelor auto
Foto: Agerpres
Senatorii au adoptat in sedinta de miercuri o propunere legislativa prin care sustine instituirea unui nou mod de calcul a impozitului pe autovehicule care sa incurajeze detinerea de masini ieftine produse in tara care sa aiba capacitate cilindrica mica. Este complet ilogic ca un Aro sa fie impozitat la fel ca un Bentley, iar un Logan la fel ca un Mercedes clasa C, sustine initiatorul propunerii. UPDATE Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.

'Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula, aplicata in prezent, creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei (suma care este aproximativ valoarea de piata a masinii) sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 lei', arata expunerea de motive a propunerii legislative.

Propunerea legislativa, initiata de deputatul PSD Robert Sorin Negoita, a primit 45 de voturi pentru, 40 de voturi impotriva si o abtinere.

Senatorii au votat impotriva raportului de respingere a propunerii legislative intocmit de Comisia pentru buget din Senat, acesta obtinand doar 41 de voturi pentru. Impotriva raportului s-au exprimat 46 de senatori, iar unul s-a abtinut de la vot, noteaza agentia Agerpres.

Initiatorul sustine ca prin gasirea unei noi modalitati de taxare a autoturismelor ar fi incurajata detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si cu un grad redus de poluare.

Deputatul a propus, prin initiativa legislativa, ca baza de impozit sa fie valoarea masinii, iar Ministerul Finantelor sa intocmeasca un catalog in care va stabili valoarea autoturismului in functie de marca, tip, motorizare (eventual nivel de dotari optionale).

Potrivit proiectului, aceasta taxa ar urma sa fie de 0,75% din valoarea masinii la cele Euro 5, dar mai mari la normele inferioare de poluare.

Legea este ordinara, iar Senatul este prima Camera legislativa sesizata cu acest act normativ.

UPDATE Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.

In plus, Guvernul precizeaza ca Ministerul Finantelor nu detine capacitatea de a intocmi un catalog in care sa stabileasca valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare.

UPDATE 2 In propunere, impozitul anual ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc.

Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3813 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 mai 2011, 15:52)

    Nautilus [anonim]

    1. Nu l-a propus Senatul, ci deputatul-amorez imobiliar Negoiţă Robert.

    2. Proiectul de lege este inaplicabil din motive tehnice: nu stabileşte valoarea maşinii la momentul X (să zicem că a fost cumpărată în 2004 şi trebuie stabilit impozitul în 2011), ci valoarea de achiziţie (asigurătorii calculează o valoare aproximativă care include deprecierea după un număr de ani, alte instituţii nu).

    3. Coeficientul nu era de 0,75 din valoarea maşinii, ci de 0,75% (0,0075).

    4. Bentley nu are motoare mai mici de 4400cc (Arnage), aşa cum Aro 244 nu a avut niciodată motoare mai mari de 3200cc (244 Diesel).

    ~Nautilus
  • +3 (3 voturi)    
    Exagerarea birocratiei (Miercuri, 4 mai 2011, 15:55)

    cosmin [anonim]

    Sistemele informatice care gestioneaza taxele si impozitele sunt la fiecare primarie in parte. Asta inseamna ca orice balamuc de regula, precum cea pe care tocmai vor sa o promoveze va genera un efort teribil de mare de identificare a costurilor pentru fiecare contribuabil si implicit costuri mai mari pentru fiecare primarie.

    Undeca la inceputul anilor 2000 cineva a avut proasta inspiratie sa mute sistemele informatice de la administratia financiara in subordinea primariilor. Logic ar fi ca primariile sa dea valorile taxelor, iar un sistem informatic din cadrul ERomania sa gestioneze aceste calcule si sa ne permita sa platim intr-un singur loc.
  • -6 (8 voturi)    
    procent din valoare (Miercuri, 4 mai 2011, 15:58)

    mem [anonim]

    sa fie procent din valoarea masinii, inscrisa pe factura.
    asa nu mai e "discriminare".
    cine are bani de suv sa plateasca adecvat, indiferent ca sta la Bucuresti sau in fundul muntilor.
    eventual sa creasca valoarea pe masura ce masina se invecheste, ca sa-i motiveze sa-si cumpere altele.
    • +3 (5 voturi)    
      si daca? (Miercuri, 4 mai 2011, 16:27)

      Arkan [utilizator] i-a raspuns lui mem

      masina e luata sh si eu pun pe actul de vanzare cumparare valoare de 1000 lei (parca asta era minim)?
      Inainte de a scrie ceva, gandeste trollule.

      De unde pana unde isi permite statul sa-mi evalueze masina?

      E timpul pentru legea germana, nu se mai da statul sau persoana juridica in judecata ci persoanele fizice, responsabile pentru prejudiciu.
      Adica aici cei 45 de populisti sa plateasca pentru ce va urma.
      • 0 (0 voturi)    
        evaluare (Miercuri, 4 mai 2011, 20:35)

        mem [anonim] i-a raspuns lui Arkan

        gigi, la primarie te duci cu factura si-ti calculeaza impozitul.
        din 2010 nu mai poti sa inmatriculezi masina din afara fara sa platesti tva. tva se plateste la o factura sau un act in care scrie valoarea tranzactiei.
        asa cum si la apartamente se pot face smecherii, si la masini se vor face.
        dar din nou, vor fi exceptiile.
        • 0 (0 voturi)    
          ce factura ba? (Joi, 5 mai 2011, 11:57)

          Arkan [utilizator] i-a raspuns lui mem

          Eu am act de vanzare cumparare, asta nu e e egal cu factura.
          Zi-mi ce tva sa platesc daca deja s-a luat tva in tara UE unde a fost inmatriculata masina?
          Asa e acum? Simplu, judecata cu statul.
          E dubla impunere.

          In alta ordine de idei, am vazut deja exemple de impozit.
          O octavaia de 2.0 motorina 1150 lei??
          Asta pentru ca a costat candva la dealer 18000?
    • 0 (0 voturi)    
      Si daca eu ma inteleg cu vanzatorul... (Miercuri, 4 mai 2011, 16:33)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mem

      ... si-mi face act de donatie, adica ZERO lei, cam care ar fi valoarea de impozitare a masinii ?!
      • 0 (0 voturi)    
        unul (Miercuri, 4 mai 2011, 20:14)

        mem [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        gigi, tu esti unul. legea e pentru cei multi.
        nu te mai crede etalon.
        daca toata lumea care isi ia masina, o ia prin donatie, o sa se schimbe legea.
  • +8 (8 voturi)    
    Lege electorala (Miercuri, 4 mai 2011, 16:00)

    CezarN [utilizator]

    Senatorii sunt cu ochii doar dupa voturi si nu au nici intr-un fel grija industriei romanesti, industrie pe care, in mare, tot alde ei au dus-o la pamant.

    Sa nu uitam ca vanzarile de autoturisme romanesti(de fapt fabricate in Romania) sunt in afara tarii, nu la intern. Deci, daca si alte tari europene ar adopta aceeasi masura, near ramane cam cateva zeci de mii de Dacii in tara, Dacii pe care romanii, oricat de putin taxati ar fi, nu si le pot permite la salariile lor.

    Deci, daca senatorii doresc ca romanii sa cumpere mai multe masini, ar trebui sa se intereseze de o politica economica sanatoasa, care sa le aduca romanilor drumuri bune si mai multi bani, bani care, intr-o anumita proportie, vor fi cheltuiti si pe masini produse in tara.
  • -5 (7 voturi)    
    O masura foarte buna! (Miercuri, 4 mai 2011, 16:01)

    radu [anonim]

    Este o masura justa. Trebuie sa se tina cont ed valoarea autoturismului precum si de gradul de poluare.
    • +2 (2 voturi)    
      doar de valoarea masini! (Miercuri, 4 mai 2011, 17:04)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui radu

      La stabilirea impozitului e normal sa se tina cont doar de valoarea masinii, asa cum e cu toate impozitele. Ca sa inteleaga gorobetii: e 16% impozit pe profit, indiferent cat polueaza firma respectiva. Cat despre poluare...s-a platit deja o taxa la inmatricularea masini, se mai platesc taxe la combustibili, cu cat e mai mare, cu atat consuma mai mult, cu atat platesti mai mult, ceea ce mi se pare normal! Poti platii la fel de mult, chiar daca consuma putin, dar se merge mult cu ea.
      A mea a costat 3500 de euro, am platit statului alte 1700 ca taxa de poluare, iar acum platesc aproape 10% impozit anul ala ea..., deci chiar daca e o propunere legislativa PSD-ist, nu pot sa nu fiu de acord cu ea, e spre binele meu.
    • +1 (1 vot)    
      Au mai ramas niste idioti afara din parlament (Miercuri, 4 mai 2011, 22:01)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui radu

      Asa, si zi-ne si nou cum stabilesti valoarea fiecarei masini din Romania? Vezi ca preturile difera in functie de culoare, km parcursi, uzura, etc.
      Un Aro are valoare 0 dar polueaza de 1000 de ori mai rau ca un Bentley. Pe tine te doare mai tare daca vecinul te polueaza cu un Bentley sau cu un Aro? Vezi ca de la fumul lasat de Aro faci cancer, de la cel de Bentley nu.
  • +3 (3 voturi)    
    Pai sa-i vad dand exemplu circuland in Loganuri (Miercuri, 4 mai 2011, 16:03)

    Alui [anonim]

    cu 3 stele la Euroncap.
    Astia vor sa reduca rata saraciei in Romania printr-o metoda foarte ingenioasa. Bravo!:)
  • +5 (5 voturi)    
    Idiotenie (Miercuri, 4 mai 2011, 16:05)

    Ivanu [utilizator]

    Intr-adevar, e o idiotenie faptul ca impozitul pt un ARO e apropiat de impozitul pe un Bentley, insa ceea ce vrea Negoita ar duce Romania intr-un nou proces cu UE asa ca mai bine ar gandi ceva raportat la clasa de calitate, astfel incat sa nu mai fie posibil ca ARO si Bentley sa fie considerate echivalente.
    P.S. Faptul ca ARO e un harb cu motor mare nu e o scuza pentru nimeni, un Land Rover de aceeasi varsta poate fi o masina exceptionala.
    • +1 (1 vot)    
      Mai gandeste-te! (Miercuri, 4 mai 2011, 22:15)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Cand o sa conduci in spatele unui Aro in coloana, o sa ti se para o idiotenie ca impozitul nu e de 10 ori mai mare ca la Bentley.
  • +3 (3 voturi)    
    Izvor de abuzuri (Miercuri, 4 mai 2011, 16:06)

    Seby [anonim]

    O asemenea lege ar fi o sursa inepuizabila de abuzuri. Impozitul ar fi calculat si la o masina veche de 10 ani dupa valoarea de catalog de la data cumpararii.
  • 0 (2 voturi)    
    Daca nu e o greseala, e de rau ! (Miercuri, 4 mai 2011, 16:15)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    "Potrivit proiectului, aceasta taxa ar urma sa fie de 0,75 din valoarea masinii, informeaza Mediafax."

    Pai daca-mi cumpar o masina de 3.000 E trebuie sa dau 2.250 e impozit ?! Pentru orice masina ???

    Mai nuantati sau actualizati stirea, ca e prea de tot....
  • 0 (0 voturi)    
    te doare bila (Miercuri, 4 mai 2011, 16:25)

    dman [anonim]

    cum sa stabilesti frate impozitul in functie de marca!?!?
    pai hai mai bine in functie de numele de familie.

    ce naiba e asa de greu.....calculul trebuie facut in functie de puterea masinii. Si asa se rezolva si pb cu aro si bentley.
    Si tot asa un 1.4 turbo de 180 CP n-o sa mai fie la fel ca un 1.4 de 75 CP.

    Si asta cu optionalele e alta tampenie.
    • 0 (0 voturi)    
      Dar ce are impozitul cu puterea?! (Miercuri, 4 mai 2011, 17:26)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui dman

      daca tu vrei sa legi suma impozabila de puterea motorului ... trebuie sa-mi spui si conform carui principiu te-ai gandit tu asa si nu altfel.

      chiar asa, intrebare pentru toti:

      ce principiu sta in spatele impozitarii autovehiculelor?

      ... ca daca aflam asta, atunci putem stabili si cum ar fi just sa se calculeze suma datorata....

      ps dman: apropos, un tractor rutier ar trebui sa plateasca tot cam cat un bentley ... sau cum!?!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 4 mai 2011, 18:37)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui MLZ

        Un principiu simplu: alde Boc-poc nu pot mări cota unică, deci trebuie să scoată bani de altundeva, fiindcă veniturile Statului au cam secat de când cu criza.

        Iar banii îi iau de la cei care au, fiindcă nici bagheta lui Harry Potter nu poate face să apară bani de acolo unde nu sunt.

        Motoare mari (3000cc şi peste) se găsesc în zilele noastre numai pe maşini de lux, ale căror cumpărători se presupune că au de unde plăti. Limuzine sau SUVuri ca X5, X6, ML320, etc. (Nici măcar Subaru WRX STI sau Mitsubishi Evo nu sunt la nivelul veniturilor dintr-o ţară civilizată "maşini de lux", cel mult maşini medii).

        Alte caracteristici ale maşinii sunt modificabile de-a lungul vieţii ei (puterea exprimată în kW, valoarea în funcţie de vechime şi starea tehnică etc). Cilindreea nu. De asta majoritatea ţărilor civilizate stabilesc impozitul în funcţie de cilindree - dacă exista o modalitate mai uşoară, o foloseau de mult.

        ~Nautilus
        • 0 (0 voturi)    
          Esti platit la postare sau ce sfantu'? (Miercuri, 4 mai 2011, 22:03)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

          Daca citesti mai atent vezi ca legea asta de kko si inaplicabila e propusa de patronii tai de la PSDUSLNL sau cum naiba ii mai zice.
          • 0 (0 voturi)    
            LOL (Joi, 5 mai 2011, 1:18)

            Nautilus [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

            Ai o logică de 3 parale. De ce ar ţine un automobilist adevărat cu PSD, PNL, USL, UDMR, PDL, PNG şi alte specii de roşii, portocale, lămâi galben-albastre, avocado verzi, demne de Atlasul de Mitocănie Urbană?..

            Eu detest în mod egal toate partidele şi pe toţi politicienii indiferent de culoare, începând de la Boc-poc, trecând prin Victor Poantă, Coana Crinuţa, Jiji Fecali, Tovarăşul Oprescu, Marko care dă cu arku' şi terminând pe partea cealaltă a Oceanului cu Barack-Vodă cel Negru, ca să nu rămână niciunul nemulţumit :D

            ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    Buna (Miercuri, 4 mai 2011, 16:38)

    puiu [anonim]

    am un nissan 2.8 l fabricat 1993. valoarea masinii este probabil la 2-3000 euro. o folosesc la carat diverse la tara etc. platesc impozit 2500 ron anual. mi se pare o aberatie si cred ca ceva trebuie schimbat. impozitul se plateste procent din avere nu din volum motor.

    se aude tovarasu ialomiteanu?
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa 0.75% (Miercuri, 4 mai 2011, 16:46)

    Marius [anonim]

    este enorm, la o masina de 11000de euro sa platesti pe an 82,5 euro mi se pare inacceptabil.
    am facut calculul pentru un LOGAN care nu are cine stie ce dotari. Astia nu stiu de unde sa mai scoata bani, o sa fim biciclisti in cativa ani!
    • +1 (1 vot)    
      la masina de 8000 platesc 200 (Miercuri, 4 mai 2011, 17:11)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Marius

      eu la o masina cu valoare de sub 8000 de Euro (valoare actualizata de piata) platesc ~200 de Euro impozit, asta e corect?
      (masina e Euro 4 deci nu vreun harb)
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 4 mai 2011, 16:55)

    cucu [anonim]

    Impozitarea mai mare ar trebui introdusa prin rovignieta. Altfel, o sa fie multi care o sa-si inmatriculeze masinile in strainatate. Daca ai masina inmatriculata in strainatate (turist strain sau din alte motive) poti sa circuli sa spunem ... maxim 1 luna din 12, apoi vei plati rovigniete scumpe. La masini pana in 1.600 cmc (productie interna) sa fie modica, apoi sa creasca exponential. Ca strain, cand intrii cu masina prin vama, se poate inregistra in baza de dat cand ai intrat si de cand curg cele 30 de zile cat platesti mai putin. Cine vrea masina mare si scumpa sa scoata bani conform statutului pe care si-l doreste.
  • 0 (0 voturi)    
    45 de i*i**i cu Negoita in frunte (Miercuri, 4 mai 2011, 17:03)

    A.R. [anonim]

    Cat TVA mai are de platit bugetului initiatorul proiectului ? (fara penalizari).
  • 0 (0 voturi)    
    Impozitare = taxa pe valoare (Miercuri, 4 mai 2011, 17:09)

    Adi [anonim]

    Impozitarea prin definitie este o taxa pe valoarea unui bun, deci din punctul meu de vedere singurul criteriu corect pt impozitarea autoturismului este raportarea la valoare

    Capacitatea cilindrica, normele de poluare, etc nu ar trebuii sa aiba nici o legatura cu valoarea impozitului.

    In sfarsit vad o initiativa legislativa buna!
  • 0 (0 voturi)    
    scut anti-prostie nu au? (Miercuri, 4 mai 2011, 17:43)

    titi [anonim]

    sunt curios ce fac zevzecii care si-au tunat masinile? va fi distractie. cum va arata catalogul asta cu toate masinile din lume, toate modelele si optiunile existente la fiecare... World Guiness Book, pazea ca venim...

    Pana acum eram curios ce o fi fost in capu' la baiatu asta care a facut cel mai mare hotel din Europa in Vitan... Acum sunt si mai curios cine sunt aia care l-au finantat....
  • -1 (1 vot)    
    Buna ca initiativa, va fi proasta ca norme! (Miercuri, 4 mai 2011, 18:05)

    AF [anonim]

    Am o masina de 3200 de cmc, euro 4, pe care am platit 7000 de euro. Impozitul actual ~ 4,600 de lei. Noul impozit ~ 2,200 lei. Asta in cazul in care impozitarea se face la valoarea de achizitie; valoarea ei de catalog e undeva mai sus.
    Legea pare ok, dar sa vedem normele metodologice, respectiv implementarea ei. Principiul capacitatii motorului mi se pare unul pueril - am motor mare, deja contribui mai mult la bugetul obtinut din accizele la carburanti. Nu mi se pare corect sa platesti pentru o flota de taxi-uri Logan 1.4 cat pentru o masina "de lux".
  • 0 (0 voturi)    
    Masina noua... (Miercuri, 4 mai 2011, 20:37)

    MM [anonim]

    Si cand eram in cumpana unde sa imi inregistrez masina ce o voi cumpara luna viitoare in Romania sau Germania, uite ca vine si raspunsul! Ii sta mai bine totusi cu numere de germania. Uite cum a plecat un impozit din Romania! La cat mai multe "initiative" dintr-astea.
    • 0 (0 voturi)    
      mai gandeste-te (Miercuri, 4 mai 2011, 21:54)

      dman [anonim] i-a raspuns lui MM

      mi-am inmatriculat masina in germania ptr simplul fapt ca mi-era lene sa o aduc pana in romania.
      Impozitul e 250 eur ptr 1.6 diesel euro 4 si filtru particule. Cel mai grav a fost asigurarea lor obligatorie gen RCA. Cea mai ieftina varianta (gasita printr-un broker de asig) a fost de 600 euro si asta cu bonus ca nu am avut evenimene in ultimii 3 ani.
      ADAC imi daduse o cota 1200 euro (cei drept fara istoric). Daca vrei full casco mai adaugi cel putin inca pe atat.
      deci in romania e paradis din punctul asta de vedere (daca ai venitul idn germania desigur)
  • 0 (0 voturi)    
    Lol (Miercuri, 4 mai 2011, 22:07)

    Alui [anonim]

    "UPDATE 2 In propunere, impozitul anual ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc."
    Cred ca-mi cumpar un mamut de masina americana ca cere unul 500 de euro pe ea. E mai rentabil decat sa-ti iei un Prius.
  • 0 (0 voturi)    
    injust (Miercuri, 4 mai 2011, 23:55)

    Technicus [utilizator]

    Este o aberatie, un abuz al politicienilor reciclati din comunism care nu stiu decat sa impuna legi arbitrare.

    Deja nu-i normal ca pentru o masina care valoreaza 10.000 Euro, chiar daca are motor peste 2000 cmc, sa se plateasca un impozit de 3 ori mai mare decat pe un apartament care valoreaza de 10 ori mai mult.

    In plus, pentru automobile, in tarile civilizate (de exemplu Franta si Canada) nu se plateste nici un impozit. Taxarea se face prin pretul combustibilului si eventual taxe de autostrazi.
    In unele orase din Canada exista o taxa pe care trebuie s-o plateasca cei care detin masini in zone deservite de transportul in comun, dar care nu-i la nivelurile aberante propuse in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Joi, 5 mai 2011, 1:23)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      Ştiind ce popor furios anti-automobilistic sunt nepoţii lui conu' Nicolas, cu taxele de autostradă, taxele de parcare şi amenzile de >3000 EUR (şi arestul, şi procesele, şi alte sancţiuni) pentru viteză, faptul că se mulţumesc să nu mai ia ŞI un impozit anual e o picătură nesemnificativă.

      ~Nautilus
    • +1 (1 vot)    
      romanu' tot grandoman ramane... (Joi, 5 mai 2011, 14:40)

      momui erbasu [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      Daca va luati toate gioarsele de peste 2000 cmc. Era normal sa se impoziteze prostia. Romanul e boier, el isi ia masina cu motor de 5000 cmc daca poate. Ce conteaza ca polueaza? Ce conteaza ca masinile alea sunt depasite functional? Nu frate, motor cat mai mare si cat mai puternic sa ne dam liniute prin trafic.
      Eu zic sa se taxeze prostia maxim legal. :)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by