Langa Brasov se vor investi 20 milioane euro intr-un proiect de cercetare in domeniul auto si pentru un circuit care sa atraga competitii internationale
In zona Tarlungeni va fi realizat Centrul de Dezvoltare si Cercetare Aplicata "Transilvania Motorland". Proiectul este prevazut in Planul Integrat de Dezvoltare, pentru finantare prin POR Axa 1, termenul de depunere fiind septembrie 2011. Valoarea estimata este de peste 20 de milioane de euro, dintre care 50% reprezinta fonduri nerambursabile.
Pentru realizarea proiectului a fost contactata renumita companie germana "Tilke Gmbh", Eberhard Tilke, designerul acesteia, aflandu-se joi la Brasov.
Primaria Brasov si Primaria Tarlungeni sunt partenere in proiect, ele contand si pe sprijinul Universitatii "Transilvania". Primaria Tarlungeni a pus la dispozitie terenul si a contractat, cu 500.000 de euro, consultantul Deloitte, pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, iar Primaria Brasov urmeaza sa suporte cofinantarea realizarii efective a obiectivului.
Consultantul proiectului, Bogdan Marinescu, a explicat ieri ca Centrul Transilvania Motorland este un complex dedicat cercetarii, productiei si testarii vehiculelor rutiere si componentelor.
"Dorim continuarea unei traditii a Brasovului in automobilism. Resursa umana poate genera solutii, modele experimentale, testate pe acest circuit. Se are in vedere constructia unui centru auto-moto cu functiuni multiple, prin care sa se asigure capacitati de productie pe termen lung, implementarea si dezvoltarea de tehnologii inalte, capacitati de cercetare cu aplicabilitate practica, revitalizarea unui segment al industriei - vehicule rutiere - cu mare traditie in regiunea Brasov", a sustinut Marinescu.
Obiectivul va avea un centru de cercetare aplicata in domeniul autovehiculelor rutiere, cu participarea Universitatii Transivania, sectiile de Autovehicule Rutiere, Electrotehnica si Mecatronica, si un parc tehnologic dedicat industriei manufacturiere din domeniul auto-moto (componente si accesorii) si productiei in serie mica a produselor specifice industriei auto. In plus, circuitul care va fi construit la Tarlungeni va fi omologat de FIA si de Federatia Internationala de Motociclism si va putea gazdui orice fel de curse, cu exceptia celor de Formula 1. Deja, se pare ca exista un acord de principiu pentru ca circuitul sa gazduiasca intreceri din competitiile Formula 2 si World Series by Renault, incepand din sezonul 2015.
Centrul de Dezvoltare si Cercetare Aplicata 'Transilvania Motorland' se va intinde pe o suprafata de 57 de hectare, in vecinatatea targului auto din Tarlungeni, localitate situata la mai putin de 10 km de Brasov.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Se creeaza locuri de munca, dinamica investitionala (de obicei astfel de investitii sunt urmate si de altele), creste economia locala, intra la bugetul local sute de mii sau milioane de euro.
Romania are o sansa imensa, are o elita intelectuala foarte apreciata oriunde in lume, trebuie sa o valorificam si la noi in tara, sa incurajam aparitia a cat mai multor centre de cercetare si a investitiilor de productie in tehnologii de varf.
In al doilea rand pista aceasta se va face in zona poligonului auto de langa targul auto.
Investitia s-ar fi facut inspre muntele Ciucas, probabil in zona Dalghiu, si ar fi constat, intradevar, intr-o statiune de munte, cu piste de ski, terenuri de golf, ...
Din cate stiu, primaria din Tarlungeni a concesiunat un teren apreciabil ca suprafata viitorului investitor.
De ce nu s-a demarat inca acest proiect nu am idee.
Pentru ca multi vand pielea ursului din padure, dar cand vine momentul sa bage banii in investitie fug ca iepuroii...
Cat despre traditia Brasovului in domeniu constructiilor auto; din pacate s-a cam inchis tot : tractoru; romanu si putem aminti chiar si ica.
Poate o sa mai fabricam si noi candva macar tractoare pentru agricultura romaneasca.
Daca ar fi lasat o firma privata sa investeasca in proiect ar fi fost si ma bine. Sansele de profit ar fi fost mult mai mari.