Compania chineza care vrea sa salveze Saab este acuzata ca a "umflat" cifrele de vanzari comunicate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 6 mai 2011, 12:59 Economie | Auto


Hawtai - compania care vrea sa investeasca 150 milioane dolari la Saab - a publicat cifre de vanzari exagerate, si-a schimbat conducerea de numeroase ori si a publicat informatii eronate, arata un raport intern al ambasadei Suediei in China, publicat de presa din tara scandinava. Raportul contrazice imaginea oficiala cum ca Hawtai ar fi o companie moderna, solida si serioasa, insa chinezii critica cele scrise si spun ca cifrele de vanzari nu pot fi "umflate".

Raportul obtinut de cotidianul suedez Svenska Dagbladet noteaza ca Hawtai a produs 60.000 de masini anul trecut, si nu 81.000 cum arata cifrele publicate, insa cei de la Hawtai spun ca au produs exact cat au declarat, iar cifrele industriale nu pot fi "umflate".

Raportul mai noteaza ca Hawtai produce autoturisme sub marca proprie numai de un an, si nu de sapte asa cum arata datele companiei, insa directorii Hawtai spun ca fac masini sport sub sigla proprie inca din 2004.

Raportul amabsadei suedeze la Beijing mai sustine ca la grupul chinez e o mare instabilitate manageriala fiindca directorul general s-a schimbat de sase ori in ultimii opt ani. Gao Hongjun, purtator de cuvant al Hawtai, spune ca directorii nu au parasit compania, ci pur si simplu au fost pusi la conducerea unor noi filiale.

Hawtai a batut palma cu Spyker, compania care detine Saab, si s-a angajat sa investeasca 150 milioane dolari, urmand sa preia 30% din Spyker. Banii vor ajuta Saab sa scape de datorii si sa reia productia intrerupta de o luna.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















704 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by