Prototipurile care functioneaza in proportie de 100% sunt o conditie fundamentala pentru Rolls-Royce. Niciodata in istoria celui mai apreciat producator de superlimuzine nu a fost notat un model expus doar pentru a culege reactiile publicului fata de un anumit design si doar atat. Primul concept autentificat poarta numarul de sasiu 1EX si dateaza din 1919, fiind baza pe care a fost dezvoltat modelul Silver Ghost. Ultimul, din 2011, poarta numele 102EX si este o versiune propulsata exclusiv electric a actualei limuzine Phantom. 10EX cu a lui caroserie descoperita - torpedo - a fost dezvoltat la sfarsitul lui 1925 cu misiunea clara de a sublinia calitatile dinamice ale noului Phantom pe care Rolls-Royce il lansase in luna mai a aceluiasi an. Era practic o varianta sportiva a unei limuzine care, desi beneficia de un nivel tehnologic avansat, dadea clientilor impresia ca se misca mai greu. Proiectul 10EX a fost solicitat de Claude Johnson, directorul companiei de la acea vreme, care isi propusese sa dezvolte o masina sport folosind o caroserie aerodinamica si usoara.

Rolls Royce 10 EXFoto: RM Auctions