Guvernul va modifica taxa de poluare auto
In aprilie, o hotarare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene indica faptul ca in multe cazuri taxa este prea mare si astfel descurajeaza importul in Romania a unor vehicule aduse din alte state ale UE.
Curtea Constitutionala a respins miercuri cu majoritate de voturi, ca fiind neintemeiate, criticile de neconstitutionalitate ale unor prevederi din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare. Judecatorii CC au luat in considerare faptul ca OUG 50/2008 a suferit modificari care sunt in acord cu cerintele Uniunii Europene.
Anterior, CC respinsese ca inadmisibile sesizarile de neconstitutionalitate a OUG 50/2008, iar prin decizia de miercuri Curtea a progresat, considerand ca reclamatiile ulterioare inregistrate sunt neintemeiate. Decizia Curtii de miercuri urmeaza a fi motivata si publicata in Monitorul Oficial.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
dar din pacate chestia cu cauciucurile de iarna ne asteapata la colt..
Este necesara o taxa de mediu,dar nu cum o fac ei!
am platit taxa ~300 euro (1200 ron)
acum, pentru aceeasi masina taxa ar costa cam dublu
sa fie oare in regula ?
aberatii economice dupa aberatii .
ia sa vad daca publicati..
Nicaeri in lume nu sunt diferente asa de mari intre masini , pe langa faptul ca sunt alte criterii de departajare ca Valoarea masinii si Caii Putere. SUNT DE MAX 15-20 DE ORI - SI VORBIN DE FERARI, ETC.
PUR SI SIMPLU ESTE O LEGE STAMBA, nu cadeti in capcana ca cei afectati sunt victime colaterale sau o minoritate. Statul trebuie sa faca legi corecte pentru cetatenii sai si sa raspunda pentru legile proaste !
Daca statul isi bate joc de noi si cu diverse nedreptati si nu le corecteaza, sa nu spere la nimic !
Deci
VALOARE IMPOZIT APARTAMENT =250 RON,
VALOARE IMPOZIT ARO 320 = 4.200 RON,
VALOARE IMPOZIT Q 7 =2.000 RON. unde-i logica ?
Ba, dar nu aveti macar unu' , unu' sa gandeasca acolo, bugetarilor- scuzati-mi expresia !!!
Adica alea care nu mai trec RAR-ul lor, ca au diverse probleme, si sa le dea in tari ma amarate, cum suntem noi, sa ne polueze pe aici.
Ok, nu vrei Logan, ca e naspa, da poti lua si alte masini, care sa fie insa noi, si sa aibe motorul cat de cat intreg, nu sa lase fum la fiecare accelerare ( o fi Citroen, al lui Tariceanu, o fi Fiat, Peugeot, sau Skoda, sau poate chiar Opel)
Acum nu trebuie sa ai chiar ultimul ragnet (de acu 5-6 ani) cu scaune incalzite si mai stiu eu ce briz brizuri inutile, doar ca sa te dai mare. Iar cind ii crapa parbrizul, sa nu ai bani sa il schimbi (pentru ca oricum il schimbi degeaba, ala va mai crapa, si va crapa, ca masina a fost usor busita, si s-a deformat).
Sau cind motorul scoate "putin fum" la accelerari mai mari, ca segmetii, sau catalizatorul, sau sonda lamda e dusa.
Ori ca are cauciucuri de formula 1, adica fara santuri, ca un set de 4 cauciucuri noi costa peste 1000 lei, iar alea second nu au venit inca pentru modelul tau. Cine naiba cumpara cauciucuri second? Si cine naiba permite sa se vanda cauciucuri second. Inteleg ca sunt amarati unii, dar chiar nu e cazul ca oricine sa aibe masina, doar cine isi permite sa circule cu masina verificata, si adusa la un standard de siguranta adecvat.
Dar in conditiile in care dai 4000Eur pe masina si 2000Eur pe taxa, mai bine mai carpesti Dacia 1300, sufli putin in jiclor, si mai mergi cu ea un an. Ca ITP-ul oricum se poate face cu spaga si e pacat sa dai 1000lei sa repari masina cand poti da 100lei spaga.
Cine face kilometrii mai multi cumpara benzina mai multa si deci plateste impozit mai mare.
Unele state si provincii, pt. a se alinia normelor de poluare au introdus un test periodic. Dar si o masina veche cu o instalatie in plus (la un pret f. abordabil) o poate trece. Ideea este ca fiecare cetatean sa se poata servi de masina, mai ales ca sa poata merge la munca, iar masina sa nu fie un impediment la gasitul muncii.
Nu exista revizie tehnica periodica. Oamenii au constiinta sa-si pastreze masinile incit sa fie securitare (in primul rind este pielea ta in joc). Statisticile confirma ca un nr. infim de accidente sint cauzate de probleme tehnice.
Alte taxe: Daca ai puncte la dosar, asigurarea obligatorie (placa) costa mai mult. Nu mai vorbim de asigurarile extra care costa in functie de dosar si ... masina.
Asta-i povestea.
si...
1. tu nu-mi zici mie ce sa-mi iau pe banii MEI!
2. tu nu-mi zici mie sa-mi iau masina NOUA, cand eu am bani numai de SECOND.