VIDEO Metroul din Drumul Taberei ar trebui să fie gata la anul, dar autoritățile deja pornesc continuarea Magistralei 5 până la Iancului: „Ne-am propus să fie gata la final de 2024”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 30 octombrie 2018, 8:24 Economie | Bani europeni


Statia Brancusi - Magistrala 5 de metrou
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Metroul din Drumul Taberei ar trebui să fie pus în circulație începând cu anul următor, dar autoritățile sunt reticente să dea un termen pentru că întreg proiectul stă într-o licitație blocată de contestații pentru sistemele de siguranță și automatizare. „Dacă mâine se semnează acest contract, în nouă luni se poate circula”, a declarat Constantin Mustățea, director în cadrul Metrorex, la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro. Oficialul Metrorex a dat detalii și despre continuarea proiectului M5 către Piața Iancului.



Prezent la conferința EuroIMPACT, organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro, Constantin Mustățea, Director Tehnic și Investiții în cadrul Metrorex a fost întrebat când va fi dat în folosință metroul din Drumul Taberei.

„Eu v-aș putea răspunde anul viitor și la sfârșitul primului trimestru. Dar nu pot să vă răspund așa pentru că avem probleme cu acțiunile în instanță. Mai avem o problemă care nu e rezolvată, este vorba despre sistemele de automatizare și siguranță. Aici licitația s-a terminat, s-a adjudecat, dar există trei contestații și încă nu s-a finalizat. Dacă mâine se semnează acest contract, în nouă luni se poate circula”, a precizat Mustățea.

Întrebat de HotNews.ro de ce Metrorex nu s-a asigurat că o astfel de licitație este lansată și încheiată din timp, Mustățea a arătat că procedura a fost lansată de aproape doi ani și că, în mod normal, ar fi trebuit să se fi încheiat deja.

„Noi am început și lansat această licitație încă din decembrie 2016. După ce am lansat licitația nu a fost numai problema acestei contestații pe parcursul evaluării ofertelor, ci am avut probleme și cu un producător de asemenea sisteme care s-a dovedit că a vrut să ne încurce și să ne întârzie în realizarea proiectului. Ba chiar ne-a acționat și în instanță, iar ulterior nici n-a mai venit să depună ofertă. Avem un an și zece luni de când am început această licitație. Era timp suficient să se fi finalizat dacă nu existau aceste probleme”, a răspuns oficialul Metrorex.
 
Cât privește proiectele viitoare, Metrorex are deja în vedere demararea procedurilor pentru continuarea Magistralei 5.

„Avem în pregătire partea de proiectare pentru continuarea Magistralei 5. Nu ne vom opri la Eroilor, vom continua până în Pantelimon, întâi cu secțiunea Eroilor - Piața Iancului”, a detaliat directorul din cadrul Metrorex.

„Pentru secțiunea de mijloc, Eroilor - Piața Iancului, suntem în pregătire cu realizarea caietului de sarcini pentru realizarea proiectării. Am vrut, din experiența trecută pe această magistrală, să ținem mai bine sub control proiectul și să furnizăm executantului un proiect tehnic făcut de noi și să punem niște condiții foarte clare. Lansăm licitația pentru proiectare, iar această proiectare va dura 24 de luni. Ca și orizont de timp, pentru că noi odată cu proiectarea vom pregăti și documentația pentru finanțare din fonduri europene, ne-am propus ca acest proiect să fie finalizat undeva la sfârzitul anului 2024”, a explicat Mustățea.



Citeste mai multe despre   

















5829 vizualizari

  • +3 (15 voturi)    
    Auziti (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:38)

    DE:AD:BE:EF:CA:FE [utilizator]

    Cred ca ar fi mai bine sa il faca pana in Montreal.
    • +9 (11 voturi)    
      ei nici nu s-au apucat sa sape la Moghioros (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:57)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui DE:AD:BE:EF:CA:FE

      pentru conexiunea cu 41, si dau vina permanent pe nu stiu ce licitatie.... atat de prosti ne cred, si probabil chiar suntem..
      • +3 (3 voturi)    
        exact (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:29)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        41 trebuia deviat nu stiu cat timp pt lucrari.. nu s-a mai inamplat asta... eu cred ca nici in 20 20 nu va fi gata
  • +7 (9 voturi)    
    Hai ca se poate, mai un cutremur si..... (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:00)

    lasa [utilizator]

    se poate sapa , fara probleme si fara costuri.
  • +9 (11 voturi)    
    din experienta Drumul Taberei (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:11)

    nellino [utilizator]

    Drumul Taberei este un cartier cu bulevard larg, trei benzi pe sens plus scuar, cu loc pana la blocuri cacalau sa faca fiecare statie plus sa isi faca organizarea de santier pentru zeci de muncitori cu containerele aferente.

    Sa trecem pe bulevardul Elisabeta unde iti este frica sa tragi un partz langa pereti ca sa nu te pomenesti cu o tigla in cap - oare cum se vor comporta lungile siruri de buline rosii de acolo la vibratiile care vin din sol? Asta ca sa nu mai spunem ca orice banda blocata acolo (ca sa faca o statie sau ca sa puna un container) blocheaza traficul in tot centrul Bucurestiului.
    • -4 (8 voturi)    
      din fix motivul asta (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:30)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      in Dr.Taberei metrou trebuia facut pe piloni deasupra scoarului de pe mijloc.
      • 0 (2 voturi)    
        pe piloni? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 8:00)

        oldman_boy [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        iesea prea ieftin.
        nu era suficient de furat.
  • +13 (15 voturi)    
    Rusine (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:24)

    florinos [utilizator]

    Si cu lingurita daca sapau si tot era gata in 3 ani asa cum s-a promis, doar ca Politicul PSD si-a bagat coada cand era vorba de bani europeni de aici controalele UE.

    De ce il deschid anul viitor ? Pentru ca sunt alegeri Europarlamentare si PSD vrea sa mai castige electorat iar pensionarii din Drumul Taberei ii va vota uitand ca tot PSD i-a tinut in santier de mai bine de 10 ani.
    • +9 (9 voturi)    
      A LUCRAT ASTALDI! (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:32)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      La ce bani "au dat" italienii, ar fi mai mare rusinea sa le ceri sa si termine lucrarea!
      Uita-te la lucrarile executate de ASTALDI pe langa metrou! Numai petarde!
      Arena Nationala, Aeroport H.Coanda - terminalul nou, Pasajul Mihai Bravu, Pasajul, P-ta Sudului, etc. Numai niste porcarii de lucrari facute pe modelul Desigh & Build (FIDIC galben), pe care personal l-as interzice!
      • +3 (5 voturi)    
        astaldi cei cu mapa (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:26)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        dar pe santier au fost tot romanasi.
      • -1 (1 vot)    
        E bun si D&B (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:55)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Fidic galben e bun daca-l dai in operare constructorului.
  • +6 (6 voturi)    
    cu toate problemele (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:07)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    care vor fi ani buni in centru in timpul contructiei, pe termen lung merita. O retea densa de metrou este vitala pentru orice metropola. Fara metrou orasul se sufoca, este evident pentru orice Bucurestean. Trebuie extins metroul si mai ales in oras unde conteaza pentru oameni, nu catre niste campuri unde vor sa isi faca baietii destepti cladiri de office.
  • -1 (3 voturi)    
    Proiectul e GRESIT (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:10)

    Mannpawel [utilizator]

    "Nu ne vom opri la Eroilor, vom continua până în Pantelimon, întâi cu secțiunea Eroilor - Piața Iancului”,


    Pe sectiunea Eroilor -Piata Iancului NU S-A FACUT NIMIC si suntem aproape in 2019. Dureaza minim 10 ANI ca sa se realizeze acest tronson


    Pe plansele existente astazi in multe statii de metrou se vede ca de la Universitate la Iancului NU e prevazuta nici macar o statie deci proiectul e prost facut din start.
    • +3 (3 voturi)    
      Planurile de viitor ale metroului (Marţi, 30 octombrie 2018, 17:51)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Mannpawel

      Nu v-ați uitat unde trebuie. În proiectul inițial s-au prevăzut stațiiile următoare, de la Eroilor către Pantelimon:
      Eroilor - Hașdeu - Cișmigiu - Universitate 2 - CA Rosetti - Armenească - Moșilor - Foișor - Piața Iancului 2 - Vatra Luminoasă - Stadionul Național - Delfinului - Morarilor - Spital - Granitul - Pantelimon - Depou Pantelimon.

      Vedeți aici și o hartă a rețelei de metrou, așa cum a fost proiectată: http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1831/14292436/14/harta-metrou-bucuresti-2020.jpg
      Evident, termenul 2020 e ireal de optimist.
  • +10 (10 voturi)    
    Mult dureaza o contestatie (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:45)

    xanathos [utilizator]

    Contestatia pentru autobuzele turcesti a fost rezolvata instant. Asta pentru metrou nu se mai termina.
    • +4 (4 voturi)    
      la faza asta (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:03)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui xanathos

      la modul cel mai serios ar trebui termene lunare si seriozitate maxima din partea instantelor. Nu poti sa tratezi la fel un proiect de o asemenea avengura cu o speta casnica.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu cred ca instantele sunt de vina (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:07)

        xanathos [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Acolo unde interesul "statului" a fost sa se incheie contractul, contestatiile au fost solutionate foarte rapid.
        In cazurile unde dureaza extrem de mult (asta cu metroul, sala polivalenta care de la proiect a ramas in pom) probabil ca nu se vrea sau nu exista fonduri pentru derularea respectivelor proiecte. Asa ca se da vina pe altii. Noi am face, dar nu putem din cauza alora care nu stiu sa piarda si fac contestatii.
  • +6 (8 voturi)    
    Promisiuni, nimic realizat (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:27)

    Ovidiu P [utilizator]

    Astia nu-s in stare sa finalizeze o linie de metrou inceputa de altii dar promit marea cu sarea. Pana in 2024... adica 2030
  • 0 (0 voturi)    
    nici nu apuca (Miercuri, 31 octombrie 2018, 8:04)

    oldman_boy [utilizator]

    sa iasa dintr-o statie ca a intrat in alta.
    are statii mai dese decat ale troleibuzelor in Drumul Taberei.
    Inchipuiti-va trei statii de metrou de la Romana la Universitate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version