Pentru ca angajatul sa se simta motivat, este nevoie ca firma sa ii asigure diverse recompense financiare si non-financiare consistente. Fie ca este vorba de sporuri si prime, de asigurare medicala sau gratuitati acordate pentru diverse servicii, aceste avantaje incluse in pachetul salarial fidelizeaza angajatul, dandu-i un sentiment de siguranta.

Pachetul salarial este alcatuit din:

  • salariul de baza
  • asigurarea privata de sanatate
  • pensiile facultative
  • tichete de masa sau tichete cadou

- Salariul de baza este stabilit in functie de nivelul de experienta si competenta al angajatului, precum si de responsabilitatile postului si ofertele firmelor concurente. Salariul ar trebui sa creasca in raport cu cresterea performantelor angajatului si poate fi completat de sporuri si prime. Acestea sunt sume platite de angajator pentru a mentine gradul de atractie si de retinere a personalului.

- Pachetul salarial poate include si asigurarea privata de sanatate. Aceasta completeaza asigurarea de sanatate obligatorie si poate suporta total sau partial costul serviciilor care nu sunt incluse in asigurarea obligatorie. In privinta afectiunilor cronice, asigurarea privata acopera doar o parte dintre serviciile specifice.

- Pensiile facultative se realizeaza prin directionarea a pana la 15% din salariul brut catre un fond special alocat, iar contributia poate fi impartita intre angajat si angajator.

- Angajatorul poate suporta si alocatia de hrana zilnica a angajatului, asigurandu-i tichete de masa. Suma alocata este scutita de plata impozitelor si taxelor, atat pentru patron, cat si pentru angajat.

Tichetele pot fi comandate de orice companie care nu are datorii la stat, indiferent de numarul de angajati sau de domeniul de activitate. De asemenea, tichetele pot fi oferite in beneficiul copiilor minori de Craciun, Paste, 1 iunie, in beneficiul salariatelor cu ocazia zilei de 8 Martie sau pentru cheltuielile aferente cresei in limita a 150 lei/beneficiar.

Sursa: avocatnet.ro