Tot timpul esti foarte ocupat si trebuie sa stai peste program sa-ti termini treaba, respecti cu strictete ce scrie in regulamentele de ordine interioara si te gandesti bine inainte sa iei o decizie. In cazul asta, ai toate sansele sa fii numit sef. Problema este sa nu fii unul incompetent.

Invoca intotdeauna o multime de motive sa nu ia o decizie: ca are nevoie de mai multe informatii, mai multe pareri, ca este prea ocupat etc. Un leader adevarat actioneaza imediat si are curajul sa decida destul de repede ce trebuie facut. O decizie buna luata azi valoreaza mai mult decat una perfecta, luata peste o luna (David Ogilvy).

„Stiu ca intarzie mereu dar, daca ii zic, se va supara”. Daca nu pot fi directi si sinceri cu angajatii, managerii pot avea mari probleme. Ei ar trebui sa sesizeze problema, sa o discute si sa mearga mai departe. Daca nu, situatia s-ar putea sa se agraveze. Cand managerii sustin ca angajatii sunt prea sensibili, se descriu de obicei pe ei insisi.

Managerii care despica firu-n patru si nu se abat de la reguli nu sunt in stare sa stabileasca anumite prioritati. Vorba romanului: „tara arde si baba se piaptana”.

Prefera sa angajeze persoane fara experienta. Se simt amenintati de cei care sunt bine pregatiti si nu vor sa angajeze persoane mai destepte decat ei.

Incurajeaza ineficienta. Este usor impresionat atunci cand un angajat vine primul la serviciu, semneaza condica, se ofera de bunavoie sa participe la diferite proiecte, desi nu are niciun fel de experienta in domeniul respectiv. Seful nu tine cont insa de un singur lucru: acel angajat model ar face orice sa ascunda faptul ca nu poate face tocmai treaba pentru care este platit.

Nu are oameni care sa-l urmeze daca vrea s-o ia de la capat in alta parte. Sefii carismatici, iubiti de angajati, sunt cei care, daca pleaca de la o companie, pot fi siguri ca vor fi urmati de cativa subordonati.

Ii judeca pe angajati dupa cate ore isi petrec la serviciu si nu dupa performanta. Se mai intampla ca angajatii sa aiba de terminat ceva urgent si sa ramana peste program, dar daca fac din asta un obicei, este un semn de incompetenta. Asadar, cei care muncesc de dimineata pana noaptea tarziu nu sunt de obicei si cei mai inteligenti.

Nu sunt in stare sa separe viata privata de cea profesionala. Isi aduc problemele personale la serviciu. Nu se concentreaza si nu acorda atentie problemelor care apar, lasandu-i pe angajati sa se descurce singuri.

Obisnuiesc sa-si umileasca un subaltern de fata cu colegii. Un lider adevarat stie ca problemele pe care le are un angajat ar trebui discutate intr-un cadru mai restrans si nu de fata cu toata lumea.

Se poarta diferit in fata sefilor. Asta demonstreaza ca nu are incredere in el si se comporta ca un copil cand este impreuna cu parintii. O persoana stapana pe ea se comporta la fel cu toata lumea.

Sursa: fastcompany.com