​​Preturile de transfer reprezintă nu doar o știință prin natura procesului riguros pe care îl presupune în analiza tranzacțiilor derulate și realizarea studiilor de comparabilitate, ci este în egală măsură și o artă prin abilitățile “soft” pe care le dezvoltă consultanții de prețuri de transfer în interacțiunea cu clienții și autoritățile fiscale, în realizarea interviurilor de analiza funcțională, a activităților de tip Discovery și în construirea unei relații de încredere pe tot parcursul procesului - relație atât de necesară când vorbim de reprezentarea unui client având în centru cel mai important indicator al companiei, profitabilitatea.

Ionut Simion, Livia TeodoruFoto: Pwc Romania

Componenta științifică a prețurilor de transfer poate fi în continuare automatizată și îmbunătățită prin intermediul digitalizării, în general, și a științei datelor (Data Science) în particular. În schimb, perspectiva de artă din prețurile de transfer va rămâne în continuare un atribut exclusiv inter-uman, prin natura abilităților necesare în cadrul unui astfel de proiect.

Realizarea dosarului de prețuri de transfer și datele

Procesul de realizare a dosarului prețurilor de transfer este puternic axat pe date prin pașii pe care îi presupune: colectarea datelor despre clientul în cauză și încadrarea lui într-un profil funcțional, realizarea studiilor de comparabilitate prin utilizarea unor baze de date publice, comerciale sau private, extinderea analizei folosind informații publice ale companiilor din eșantion (ex. portalul web al companiei), analiza statistică și calculul indicatorilor de profitabilitate pentru eșantionul reprezentativ.

Citește continuarea pe blogul PwC România

Articol semnat de Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC România si Livia Teodoru, Senior Manager Transfer Pricing, PwC România