Ce reprezintă transformarea digitală, cum ajută angajații și companiile în noul context? Va fi acest proces accelerat ca urmare a pandemiei COVID-19? Care sunt competențele necesare pentru angajați? Cum va evolua automatizarea locurilor de muncă? Se va adapta sectorul public mai rapid acestei tendințe? Care va fi noua realitate post COVID-19? Au răspuns atât acestor întrebări, cât și celor primte public, în cadrul webinarului PwC România, transmis live de Hotnews.ro, miercuri, 15 aprilie, de la ora 11, Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie, Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță în afaceri, Oana Munteanu, Senior Manager, People & Organization, Radu Bădiceanu, Director tehnologie și Rareș Stănescu, Senior Manager.

Webinar PwC România - transformarea digitalaFoto: PwC România

Urmăriți înregistrarea webinarului aici:

  • Răspunsurile la întrebările venite de la cititori le puteți vedea spre finalul video-ului

Transformarea digitală integrează numeroase tehnologii fizice şi digitale, cum ar fi inteligenţa artificială, cloud computing, robotică, realitate augmentată şi Internet of Things (IoT), remodelând strategia de afacaeri, procesele interne, modul în care lucrează angajaţii ori în care sunt create, vândute, promovate produsele şi serviciile. Fiecare companie adoptă diferit noile tehnologii, în funcție de propriile obiective sau nevoi, de pregătirea angajaților sau de costuri.

În noul context al distanțării sociale, tehnologia și-a dovedit din plin utilitatea pentru că multe activități au putut continua neîntrerupt. Desigur, avantajate sunt afacerile cărora specificul activității le permite lucrul de la distanță pentru toți angajații, însă și celelalte pot beneficia măcar în parte. În ultimii ani atât multinaționalele, cât și antreprenorii locali au înțeles avantajele digitalizării. Potrivit studiului PwC Central and Eastern Europe Private Business Survey 2019, 64% dintre proprietarii de afaceri din România au proiectat o strategie pentru digitalizare.

Însă transformarea digitală depinde de competenţele angajaţilor și de gradul lor de pregătire. Anul trecut, PwC Romania Workforce Disruption Index arăta că 600.000 de locuri de muncă vor resimți impactul automatizării în următorul deceniu - 275.000 riscă să fie înlocuite, iar alte 325.000 ar putea apărea dacă angajații își îmbunătășesc competențele digitale și se fac investiții în tehnologie.

Reprezintă această perioadă un alt moment de ”disrupție” economică și socială (disruption)? Cum poate fi valorificat?