Telemedicina este considerată, în actualul context al pandemiei COVID-19, ca una dintre soluțiile care ar putea limita răspândirea virusului și, de asemenea, care ar putea ajuta sistemul de sănătate să gestioneze creșterea cererii pentru consultații minore. Astfel se explică apariția de platforme online dezvoltate atât de cei mai importanți furnizorii de servicii medicale private, cât și de spitale de stat. Observăm că pacienții nu sunt reticenți față de aceste metode.

Ruxandra TârlescuFoto: PwC România

De exemplu, platforma pacient.assmb.ro, care cuprinde 500 de medici din 18 spitale din Capitală, a fost utilizată de peste 1.200 de pacienţi.

Situația generată de coronavirus a schimbat rapid raportarea pacienților față de programarea virtuală cu medicul și, în cele din urmă, poate schimba întreaga discuție despre costul asistenței medicale. Astfel, privind spre viitor ne punem întrebarea dacă telemedicina poate fi răspunsul pentru reformarea unui sistem medical caracterizat de deficite, cum este și cel din România: nu există suficienți medici, paturi de spital, dispozitive medicale sau medicamente, timpul de așteptare pentru programări poate fi de câteva zile până la câteva luni, iar cel pentru o consultație în urgență poate dura ore. La aceste se adaugă desigur reducerea semnificativă a presiunii pe cheltuielile bugetului asigurărilor de sănătate.

De exemplu, un studiu PwC pentru Comisia Europeană din 2018 constata că telemedicina este în general percepută și apreciată ca fiind rentabilă în 73,3% din cazurile abordate de literatura de specialitate: prin reducerea costurilor cu consultațiile, de călătorie sau timp și crește calitatea vieții pacienților.

Citiți continuarea articolului pe​ blogul PwC România.