În principiu, instrucțiunile cuprinse în Ghid nu sunt adresate cetățenilor UE care muncesc și sunt rezidenți ai unui stat membru, altul decât cel al căror cetățeni sunt, deoarece ei ar trebui să beneficieze de tratament similar celui aplicabil cetățenilor statului respectiv. Iar regula este aplicabilă chiar dacă vorbim despre limitări ale dreptului de a se deplasa pe teritoriul statului respectiv sau de a-l părăsi.
Incertitudinea apărea mai ales în contextul în care Comisia Europeană a recomandat statelor membre să permită lucrătorilor frontalieri să tranziteze teritoriul lor pentru a se întoarce în siguranță în statul membru de reședință. Acest fapt a ridicat problema dacă un astfel de lucrător frontalier – care pe perioada restricțiilor de circulație lucrează din țara sa de reședință - riscă să fie considerat lucrător detașat în înțelesul directivei 96/71 privind detașarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii. Încadrarea conform directivei ar fi putut să atragă reguli diferite în ceea ce privește legislația de securitate socială aplicabilă, precum și legea aplicabilă contractului de muncă.
Un articol semnat de Daniel Anghel, Partener Liderul Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridica al PwC România / Carmen Argeșeanu, Senior Manager PwC România
Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România.