​​Restricțiile impuse de state pentru a reduce numărul de infectări cu COVID-19 au schimbat semnificativ modul în care lucrăm în această perioadă. În anumite departamente activitatea s-a diminuat considerabil, iar pentru altele volumul de muncă depășește cu mult cotele înregistrate în trecut, iar activitatea trebuie realizată cu personal redus.

Rareș StănescuFoto: Pwc Romania

Un exemplu ar fi companiile aeriene care și-au redus considerabil numărul de zboruri, dar în departamentele de relații cu clienții înregistrează un număr record de plângeri și solicitări pentru rambursarea biletelor sau reprogramarea zborurilor. Un alt exemplu ar fi la Direcția de Sănătate Publică (DSP), care este copleșită de volumul mare de informații și solicitări pe care trebuie să îl proceseze într-un timp foarte scurt.

În aceste cazuri, în care companiile și instituțiile nu au suficient personal pentru a administra toate activitățile, iar timpul de răspuns trebuie să fie foarte scurt, automatizarea proceselor de business cu roboți software ar putea reprezenta o soluție pentru rezolvarea problemei. Un robot ar putea prelua aceste solicitări venite la telefon sau în scris, fie pe e-mail sau hârtie, ar extrage datele de identificare ale solicitantului și ar efectua pașii de procesare în sistemele IT exact așa cum le efectuează operatorul, comunicând rezultatul final către solicitant. La sfârșitul zilei, operatorul primește un raport cu întreaga activitate a robotului și în felul acesta el este degrevat de o parte dintre activitățile zilnice.

Ce sunt acești roboți?

Definiția lor s-a tot schimbat în ultimii trei ani de când tehnologiile RPA au început să fie din ce în ce mai utilizate. Pe scurt, un robot este o aplicație software care se instalează pe un computer și în urma unei configurări poate să interacționeze cu alte aplicații software pentru a efectua, asemenea unui operator uman, un process de business.

În ultimii ani, roboții software au evoluat foarte mult. Dacă inițial ei automatizau doar activitățile simple bazate pe reguli clare, spre exemplu, deschiderea unor e-mailuri si salvarea atașamentelor într-un director, acum pot să automatizeze procese foarte complexe integrând mai multe tehnologii.

Articol semnat de Rareș Stănescu, Senior Manager Tehnologie, PwC România

Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România