O serie de modificări pentru simplificarea procedurilor privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu implicații si aplicabilitate limitată în timp, vizând atât certificatele medicale eliberate în perioada stării de urgență, cât și pe cele acordate începând cu data de 15 mai 2020 au fost introduse în contextul COVID-19.

Camelia Niță, Magdalena ȘtefanFoto: PwC România

Cele mai multe dispoziții au aplicabilitate extinsă până la data de 30 septembrie 2020 și vizează aspecte care facilitează transmiterea concediilor medicale pentru angajatori și salariați, deopotrivă.

Deși simplificată, procedura de depunere prin mijloace electronice la Casele de Sănătate a cererilor de decontare pentru indemnizații de concedii medicale, este urmată de transmiterea în original a documentelor, precum și a certificatelor medicale în original.

Implicații practice privind recuperarea sumelor și transmiterea certificatelor de concediu medical

Recuperarea indemnizațiilor de concedii medicale de către angajatori

Pentru a facilita procedura de depunere a cererilor de decontare pentru concedii medicale, Casele de Asigurări de Sănătate au implementat modalități de transmitere a documentației prin mijloace de transmitere la distanță.

În practică, am observat că procedura nu este una unitară, astfel, pe site-urile unor Case Județene de Asigurări de Sănătate sunt indicate adrese de email unde poate fi transmisă documentația specifica precum și numere de telefon dedicate pentru oferirea de instrucțiuni.

Material semnat de Camelia Niță, Managing Director, PwC România și Magdalena Ștefan, Manager, PwC România

Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România aici

Informații utile pentru companii și angajați privind implicațiile pandemiei COVID-19 găsiți pe PwC Crisis Center.