În ultimul deceniu, consumul de date asociat cu crearea, înregistrarea, copierea și vizualizarea datelor a crescut cu 5.000% conform Forbes, de la 1,2 trilioane de giga biți la aproximativ 60 trilioane giga biți. Pentru următorul deceniu, Statista estimează o creștere anuală a volumului de date cu 19.2%, ajungând la 145 trilioane de giga biți până în 2025.

Radu Badiceanu, Mihai CroitoruFoto: PwC România

În acest context guvernanța datelor în cadrul companiilor devine un factor decisiv pentru succesul pe termen mediu și lung al unei companii, fapt evidențiat de PwC US Pulse Survey, conform căruia liderii de management al riscului au constat o creștere cu 63% a riscurilor asociate guvernanței datelor.

Așadar, pentru a avea o bază solidă în gestiunea datelor, organizațiile trebuie să evalueze provocările actuale legate de date, să identifice lacunele în utilizarea acestora și să prioritizeze domeniile cheie de interes - confidențialitatea, accesul și gestionarea datelor, sub umbrela unei inițiative de guvernare a datelor. Odată selectat un cadru adecvat, organizațiile ar trebui să demareze procesul de execuție prin alinierea componentelor cadru definite conform structurii și peisajului de utilizare a datelor. Pentru a asigura succesul în guvernarea datelor, este important să se stabilească puncte de control intermediare și să se asigure că organizația se îndreaptă către obiectivele de guvernanță stabilite.

Tipuri de Master Data (Tranzacțională, Master Data)

Pentru a înțelege mai bine cum guvernanta datelor poate ajuta companiile să-și eficientizeze gestionarea afacerii trebuie să ne uităm la tipurile de date care sunt utilizate și/sau generate în cadrul unei companii.

Citește mai mult pe Blogul PwC România.