Articol susținut de PwC România

România are nevoie de un nou sistem de taxare a mașinilor ca să atingă obiectivele din PNRR și Green Deal

de Daniel Anghel     PwC România
Marţi, 14 decembrie 2021, 12:53 Blogul PwC Romania


Daniel Anghel
Foto: PwC România
România are nevoie de un nou sistem de taxare a autoturismelor pe principii ecologice pentru a diminua apetitul pentru achiziția de mașini second-hand, concomitent cu achiziția de mașini electrice și/sau hibride și dezvoltarea rețelei de stații de încărcare, pentru a-și atinge atât obiectivele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și prin Pactul Verde european. Măsurile de stimulare, cum sunt Programele „Rabla” și ”Rabla plus”, se dovedesc insuficiente în contextul țintelor ambițioase stabilite la nivel european.

Așa cum am mai declarat și în trecut, impozitarea autoturismelor ar trebui construită pe principii de mediu, care să ţină cont de normele Euro şi de emisiile de dioxid de carbon și ar trebui să vizeze atât taxa aplicată în momentul înmatriculării care să ia în considerare nivelul de emisii de CO2 şi normele de poluare, cât și impozitul anual, datorat autorităților locale.

Acest sistem de taxare a fost utilizat în alte state membre şi poate da rezultate și în România. Așa cum știm, autoritățile au încercat, de la momentul aderării la UE, să limiteze importurile de mașini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Cu toate acestea introducerea unei timbru de mediu (fosta taxă de primă de este posibilă și poate fi formulată astfel încât să nu încalce prevederile legislației comunitare. În același timp, sistemul de impozitare anual a mașinilor nu mai fost revizuit de peste un deceniu și ar putea fi regândit, luând în calcul componenta de mediu.

Identificarea unor măsuri de descurajare a cumpărării de mașini foarte vechi și poluante a devenit presantă în condițiile în care România are, potrivit datelor Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), unul dintre cele mai îmbătrânite parcuri auto din Uniunea Europeană, cu o medie de vârstă de 16,5 ani, comparativ cu media UE de 11,5 ani.

În lipsa unei legislații care să limiteze aceste achiziții, vom vedea că pe măsură ce statele din vestul Europei încep să interzică mașinile poluante, cu precădere cele cu motorină (diesel), țările din Est, printre care România, vor absorbi oferta foarte ieftină de mașini second hand, cu impact major asupra calității mediului.

Articol semnat de Daniel Anghel, Partener, liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România

Citește mai mult pe Blogul PwC România. ​




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














3722 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Povești (Marţi, 14 decembrie 2021, 15:46)

    nick24 [utilizator]

    au mai încercat să taxeze mașinile cu cilindree mare, poluatuare și chiar ministrul Rovana Plumb circula cu una înmatriculată în Bulgaria.
    Deci?
    Aceste taxe îi afectează pe toți parlamentarii și pe cei ce ne conduc, deci nu vor trece.
  • +4 (6 voturi)    
    Aiurea (Marţi, 14 decembrie 2021, 16:00)

    Divergent [utilizator]

    Multi romani isi cumpara masini mai vechi de 15 ani din motive practice sau d enevoie, nicidecum ca sa se dea smecheri prin fata vecinilor. Ce alternative ar putea oferi statul roman unui navetist care parcurge 50 km/zi cu o rabla mica din anii 90-2000, pe un drum pe care nu (mai) exista nici cale ferata, nici retea de transport in comun?
  • +2 (2 voturi)    
    Dar cine v-a spus dvs ca Romania chiar si-a propus (Marţi, 14 decembrie 2021, 20:22)

    deval [utilizator]

    sa atinga obiectivele din PNRR ?!!
    Fiinta Nelocuita de la Cotroceni, Superman, Colacu ?! Macar noi sa ramanem normali la cap : Nu si-au propus decat sa praduie ceva avansuri de la UE si sa simuleze ceva reforme !! Ce naiba ... Aveam pretentii de la asa firma....
  • +1 (1 vot)    
    . (Miercuri, 15 decembrie 2021, 21:05)

    vidra [utilizator]

    Sa introduca iar taxa pe poluare, dar in mod corect. Nu mizeriile de dinainte, prin care erai taxat mai mult pt o masina euro4 decat pe un cazan non-euro. Practic incurajau cumpararea de masini poluante.
    • -1 (1 vot)    
      taxa pe prostie (Joi, 16 decembrie 2021, 9:19)

      Fierbinti [utilizator] i-a raspuns lui vidra

      Bai esti copac? ??cum sa fi deacord sa introduca taxa pe poluare, sunt masini care nu circula zi de zi doar ocazional.
      Sunt alte surse de poluare mult mai mari de care nu zice nimeni nimic.
      Sa nu mai vorbim de defrisarile masive
      Pai gogule daca eu nu am masina si sunt poluat cu ce ma ajuta pe mine ca plateste altu mai mult.
      incetati cu bazaconiile nu va mai saturati sa jecmaniti si sa furati din buzunarul cetatenilor
      Nu sunteti in stare sa construiti un drum si vb de taxe pe masini sunt strazile pline de gropi.Infrastructura e la pamant se construieste pe fiecare petic de pamant.puzuri modificate ehehe coruptie mare va doare in cot de poluare si vorbiti de taxaare gunoai lorrr
  • 0 (2 voturi)    
    E foarte simplu sistemul de taxare (Joi, 16 decembrie 2021, 19:12)

    rov [utilizator]

    EURO 6 baza, ramane neschimbat,
    EURO 5 baza X 2 motorina si baza x 1,5 benzina
    EURO 4 baza x 3 motorina si baza x 2,5 benzina
    EURO 3 baza x 4 motorina si baza x 3,5 benzina
    EURO 2 baza x 5 motorina si baza x 4,5 benzina

    ETC...


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by