Subiectul concurenței în sectorul serviciilor medicale este în orice jurisdicție unul pe cât de complex și delicat, pe atât de important din perspectiva nevoii pacienților de a avea acces la cele mai bune servicii medicale, dar și a obligației statului de a asigura acest acces printr-o alocare eficientă și responsabilă a resurselor și banilor publici. După 1990, sistemul de servicii medicale din România a suferit transformări majore, printre care se numără și dezvoltarea unui sistem privat de sănătate, cu introducerea unor elemente de concurență între cele două sisteme, dar și a conceptelor de autonomie bugetară și flexibilitate pe piața serviciilor medicale.

Anda Rojanschi, Romana Petre, Gabriela IfrimFoto: PwC România

Într-un astfel de context, întrebarea care se ridică este cât de deschisă concurenței, ca fenomen economic este piața serviciilor medicale din România și care sunt aspectele importante pentru autoritățile publice și operatorii activi pe această piață, fie ei publici sau privați.

În România, reglementările în domeniu introduc, cel puțin la nivel teoretic, elemente de concurență între furnizorii privați și publici de servicii medicale.

Citește mai mult pe blogul PwC România

Articol semnat de Anda Rojanschi, Partener D&B David și Baias, Romana Petre, Avocat Senior Coordonator și Gabriela Ifrim, Avocat Colaborator

Articol susținut de PwC România