Telemedicina a fost în contextul pandemiei COVID-19 și a lockdownului una dintre soluțiile care limitau răspândirea virusului și, în același timp, ajutau sistemul de sănătate să gestioneze creșterea cererii pentru consultații uzuale. Astfel, rețelele private de sănătate, dar și unități de stat au pus la dispoziția pacienților platforme pentru consultații virtuale, multe fiind încă active.

Ruxandra TârlescuFoto: PwC România

După aproape doi ani de la elaborarea cadrului legal general aplicabil telemedicinei, au fost aprobate prin hotărâre de guvern normele metodologice care reglementează acordarea de servicii medicale la distanță pentru peste 50 de specialități medicale, principalul scop fiind prevenția. Totuși, prin intermediul serviciului de telemedicină, doi sau mai mulți medici specialiști pot forma de la distanță grupuri multi-disciplinare de analiză, interpretare și diagnosticare a pacienților cu boli rare sau cazuri de boală cronică.

Se creează astfel bazele legislative pentru favorizarea investițiilor în platforme de telemedicină și creșterea accesului la servicii medicale.

Citește mai mult pe Blogul PwC România​