​​Perioada de grație de trei luni le dă posibilitatea companiilor să identifice cele mai bune soluții pentru o raportare mai simplă, mai rapidă și cu risc minim de apariție a erorilor. Având în vedere că nerespectarea prevederilor va atrage amenzi de până de până la 100.000 lei pentru persoanele juridice și chiar confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate, conformarea cu noua cerință legală necesită demersuri riguroase. Este de menționat că sistemul RO e-transport va fi interconectat cu diverse sisteme de monitorizare: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantităților de produse transportate, precum și orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier. Astfel, prin aceste măsuri de digitalizare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să crească gradul de colectare a impozitelor și a taxelor datorate bugetului de stat, precum și să prevină și să combată comerțul ilicit de bunuri.

Ludmila Petrescu, Rareș StănescuFoto: PwC România

Cu ajutorul platformei preconfigurată e-Transport, dezvoltată de PwC România, conformarea cu obligațiile legale devine mult mai rapidă și mai simplă. Soluția e-Transport automatizează procesele de afaceri necesare pentru raportarea RO e-Transport, fiind integrată cu soluțiile de business ale companiilor și direct conectată la sistemul informatic al ANAF. Soluția colectează, validează și agregă datele din sistemele dvs și ale partenerilor dvs de afaceri cu scopul de a genera codul UIT și managementul acestuia. Practic, aplicația reduce semnificativ durata necesară raportării în platforma RO e-Transport și elimină riscul de apariție a erorilor. Mai mult, oferă funcționalități variate de raportare, integrare și modificare de date, putând fi instalată pe orice dispozitiv și utilizată de oriunde.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Ludmila Petrescu, Senior Manager PwC România și Rareș Stănescu, Director PwC România

Articol susținut de PwC România