Față de acum câțiva ani, când activitatea bancară se derula în majoritate în agențiile fizice, serviciile financiare trec prin schimbări extraordinare, în condițiile în care tehnologia și inovarea, concurența tot mai mare, complexitatea reglementărilor și evoluția așteptărilor clienților pun o presiune imensă asupra modelelor de afaceri tradiționale. Aceste tendințe influențează comportamentul consumatorilor în materie de servicii financiare și obligă băncile să-și schimbe abordarea într-un mod mai personalizat, simplu și digital.

Gabriel VoicilăFoto: PwC România

Personalizarea în domeniul bancar înseamnă furnizarea unui serviciu sau produs valoros unui client, pe baza experiențelor personale și a datelor istorice ale acestuia și ajută, de asemenea, la construirea unei relații de încredere și la obținerea de rezultate și venituri suplimentare.

În toate cazurile o experiență digitală personalizată trebuie susținută de canale digitale mature, mai ales cel mobil, care să permită analiza într-un timp foarte scurt a „evenimentelor” care cresc probabilitatea de a genera un accept din partea clienților. Un alt aspect, poate la fel de important, este cel al creșterii nivelului de angajament digital al clienților. Din acest punct de vedere, nivelul de maturitate variază destul de mult pe piața locală, deși pandemia de Covid a acționat ca un catalizator pentru accelerarea digitalizării. În același timp, se observă o proliferare a unor platforme noi, dezvoltate de companii specializate în marketing digital care permit implementarea de campanii de mass marketing personalizat sau care oferă „customer insights” („perspective asupra clientilor”) și sunt tot mai adoptate de organizații.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie PwC România

Articol susținut de PwC România