Debutul dificil pe Wall Street, miercuri, al King Digital Entertainment, producatorul britanic al popularului joc Candy Crush, reflecta amploarea dificultatilor de a seduce investitorii in viitor: crearea unui nou hit, scrie AFP.

In primele ore de cotare pe Wall Street, la New York Stock Exchange, actiunile "KING" cadeau cu peste 9%.

Acest nivel valorizeaza compania la aproape 6,41 miliarde de dolari, departe de ce avea in vedere King in urma cu doua saptamani: 6,6 - 7,6 miliarde dolari.

Investitorii au permis producatorului Candy Crush, celebrul joc cu bomboanele colorate, sa adune 500 de milioane de dolari, pe bursa fiind introduse 22,2 milioane de actiuni.

Acesti primi pasi pe bursa arata reticenta reala a investitorilor: "Este exemplul tipic al unei lansari care nu este un pariu pe viitor, ci ia in calcul trecutul, care este, intr-adevar, fantastic", explicat Gregori Volohin, de la Meeschaert America.

Boom-ul jocurilor pe smartphone i-a permis lui King, companie creata in 2002, sa aiba o crestere exploziva. Cifra sa e afaceri a crescut la 1,88 miliarde de dolari in 2013, fata de 164 milioane in 2012.

"Dar pana unde poti merge pe valul unui singur joc? Succesul nu poate continua la infinit. Este un model de afaceri bazat pe o moda", explica Trip Chowdhry, Global Equities Research.

"Candy Crush nu poate fi mereu vaca de lapte a King, care trebuie acum sa demonstreze ca poate repeta succesul cu noi titluri", rezuma Jack Kent, analist la IHS.

Teama de sindromul Zynga

Daca nu reuseste sa demonstreze capacitatea de a inventa noi jocuri atragatoare pentru un public marcat de in permanenta de o sete de nou, majoritatea analistilor se tem de un scenariu negativ.

"Societatea va deveni noul Zynga daca nu reuseste sa creeze ceva diferit", spune Chowdhry.

Zynga a avut o lansare foarte buna pe bursa, in 2011: a strans 1 miliard de dolari, fiind evaluata la de 7 ori mai mult.

Zynga avea atunci doar 54 de milioane de jucator si era si ea foarte dependenta de un joi, FarmVille. Acesta nu reprezenta insa decat 27% din venituri, in conditiile in care Candy Crush reprezinta 78% din veniturile King.

Dupa entuziasmul debutului, cotatia actiunilor Zynga a cazut. Societatea si-a inchis studiourile de creatie, a concediat sute de angajati si nici acum nu isi regaseste elanul pierdut.