Miercurea neagră a șters de pe Bursa de Valori București peste 3 miliarde de euro

de Red Economic     HotNews.ro
Miercuri, 19 decembrie 2018, 18:49 Economie | Burse


Eugen Teodorovici
Foto: AGERPRES
Miercurea neagră a șters de pe Bursa de Valori București peste 3,1 miliarde de euro, după o prăbușire a acțiunilor determinată de anunțul ministrului Finanțelor, Eugen Teodorovici, a unui val de taxe care vizează în principal băncile, companiile din energie, asigurări și industria telecom.

Capitalizarea companiilor de pe piața principală a scăzut cu peste 14,8 miliarde lei, la 145,8 miliarde lei, într-o singură zi.

Citește aici relatarea LIVETEXT a evoluției Bursei din București.

Este vorba de cea mai mare scădere într-o singură zi din 7 ianuarie 2009, când bursa a închis cu o depreciere de 12,29% pe indicele principal, în plină criză financiară internațională.

Cum au închis principalii indici:
  • BET: -11,21%
  • BET-XT: -10,71%
  • BET-NG: -9,93%
  • BET-BK: -10,95%
  • BET-FI: -5,69%.
Ce companii au înregistrat cele mai importante deprecieri ale acțiunilor:
  • Banca Transilvania: - 19,91%
  • OMV Petrom -19,97%
  • BRD -16,62%
  • Electrica -10,09%
  • Transgaz -9,64%
  • Romgaz -9%
  • Transelectrica -8,77%
  • Digi -7,69%.

Reprezentant BVB: Scăderile de azi de pe bursă, efect al eșecului de a asigura un cadru de normalitate.

Florin Cepraga, reprezentant BVB, a scris pe Facebook , după închiderea ședinței bursiere că toată creșterea înregistrată de bursa din România într-un an întreg a fost anihilată într-o singură zi.

Iată mai jos postarea sa:

"Peste 3 miliarde de euro (15 miliarde de lei) a pierdut România într-o singură zi, azi, în „miercurea roșie”.
„Miercurea roșie” a adus a doua cea mai mare scădere zilnică a bursei românești și toată creșterea înregistrată de bursa din România într-un an întreg a fost anihilată într-o singură zi.
Scăderile de azi de pe bursă au fost imaginea pe care o Românie întreagă a putut s-o vadă ca efect al eșecului de a asigura un cadru de normalitate".

















9958 vizualizari

  • +39 (47 voturi)    
    Prostalaul.., (Miercuri, 19 decembrie 2018, 18:58)

    Stef_and [utilizator]

    Asta era porecla lui.
    Acum se numeste demolatorul.
    Un individ semibalbait care cunoaste ceva mai bine ca Dancila lb. romana a ajuns ministru de finante si distruge economis tarii.
    VREAU SA EMIGREZ!!!
    • +6 (6 voturi)    
      PSD, poporul va cere ... (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:55)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      sa nu va opriti din drum ! De data asta mergem pana la ckapat !
    • -7 (11 voturi)    
      PLEACĂ PLÂNGĂCIOSULE!! (Joi, 20 decembrie 2018, 6:13)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Esenţa unor cetăţeni români este PANICA, LENEA, FUGA!!

      Ok, s-a dat această ordonanţă, nu o să cadă cerul şi scăderile EXTRAORDINARE sunt dovada infantilismului românilor.

      20% este enorm şi deşi toţi străinii critică România, deţinerile de lei le-au adus cel mai mare profit din lume !!!

      Companiile plătesc încă nu sub 50% din fonduri spre salarii , nu sub 45% ci chiar 40% dacă nu chiar doar 35% !!!

      Adică companiile trăiesc REGEȘTE în România faţă de UE15 ,în cifre procentuale.

      Dacia face profit mai mare în România decât Renault în Franţa, procentual.

      În toată zona euro există de aaaani de zile LIMITAREA MAXIMĂ a dobânzilor dar când se introduce şi la noi, plâng băncile că nu mai fac profituri record.

      Numai în România este permis DAE de peste 1000% !!!! Pentru că BNR doarme şi românii sunt jecmăniţi.

      Numai în România comisionul companiilor private de fonduri de pensii este atât de MARE!!! procentual.
      Când se limitează, noi ţipam ca proştii.


      Aşa că tu EMIGREAZĂ, PLEACĂ , nu avem nevoie de plângăcioşi şi panicarzi ca dvs.


      PS am fost şi rămân un anti PSDist convins.

      Sper să nu existe cenzură că nu am criticat pe nimeni.
    • -4 (8 voturi)    
      iti platesc eu avionul! (Joi, 20 decembrie 2018, 8:08)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      te pup, pa, pa!
      altfel, cand a bagat Boc forfetarul, toata lumea zicea "n-ai profit? pune lacatul, n-avem nevoie de firme fara profit"
      asa ca acu, asta e, n-ai profit? te pup, pa, pa! ori cotizezi la buget ori te cari!
      • +6 (6 voturi)    
        Dobi, cand Boc a bagat forfetarul (Joi, 20 decembrie 2018, 9:24)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Era o criza mondiala, una din aia care apare odata la 80-90 de ani.
        Acum ce criza e? Ca retardatii de la putere zic ca suntem tigrul Europei.
  • +24 (24 voturi)    
    Cine-o fi cumparat actiunile prabusite ? (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:04)

    Susufler0 [utilizator]

    Ca tranzactii au avut loc cacalau !
    • -8 (16 voturi)    
      Aia destepti ! (Miercuri, 19 decembrie 2018, 20:56)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Aia destepti !

      Stai jos, #rezist nu se califica. Matele fripte sunt bune doar sa latre la comanda; n-are unul doua actiuni la vreo societate, d'apoi sa faca tranzactii speculative pe rosu.
      • +3 (3 voturi)    
        ce ma distrez cand comunistoizii (Joi, 20 decembrie 2018, 9:28)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Vin si dau lectii de educatie bursiera si ne explica cum e cu Bursa.
    • +3 (3 voturi)    
      initiatii (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:11)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Exista oameni in tara noastra care au bani cacalau de la stat si nu numai. Pentru ei scaderea masiva a bursei a fost o oportunitate (anuntata?)
    • +3 (5 voturi)    
      Urmareste cineva chestia asta? (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:51)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      In tarile normale manipularea bursei se pedepseste cu ani grei de inchisoare. Si nu se intampla primadata, ca declaratiile voit sau nevoit tampite al unui oficial roman
      misca bursa in directii stiute numai de unii (pre)avizati.
      De Ionut Misa numai de bine. De seful lui nu mai pot sa zic nimic. Nu am termeni.
    • +2 (4 voturi)    
      Isi face Dragnea (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:51)

      PlutoniumBoy [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      mult doritul Fond de Investitii. Va avea ce banet sa trimita in off-shoreuri.
    • +5 (7 voturi)    
      Bula care a provocat toata nebunia nu pateste (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:37)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      nimic ??? Ma intrebam cum si-a platit datoria la fisc DJ Teo, ca leafa de ministru e kk. Uite, de exemplu azi si-ar fi putut plati toata datoria si ar mai fi putut castiga cateva milioane.
    • +2 (4 voturi)    
      Hmm (Miercuri, 19 decembrie 2018, 23:15)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Daca ar fi cumparat masiv nu se prabusea bursa.

      Astazi s-a vandut masiv, de aici si caderea cotatiilor.

      Cine cumpara de maine, asta e intrebarea corecta, si da, principial inteleg unde "bati" si sunt de acord cu tine.
  • +1 (11 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:06)

    mitg [utilizator]

    Toti oropsitii amatori de livache & co sufera, fie de pe urma cresterii preturilor sau scaderea competitiei pe piata.
  • +11 (19 voturi)    
    Intrebarea este (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:08)

    subcultura [utilizator]

    cine raspunde pentru asta? Nu politic, politic e clar. Pe persoana fizica, cine raspunde?

    Magaria asta a distrus si bruma de credibilitate si incredere care mai exista in economia Romaniei.
    Chiar si daca vor renunta complet la ordonanta aia, ma tem ca valorile pierdute nu se mai intorc inapoi.
    • +1 (1 vot)    
      Credibilitatea este ultimul lucru care contează (Joi, 20 decembrie 2018, 11:58)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      ... pentru gașka de penali hoți nelegiuți ai GIO-PSD. Îi doare drept în baska komunistioidă de credibilitate, stabilitate, predictibilitate și alte cuvinte așa de lungi și-mbârligate. Pentru strungarii ajunși miniștri trebuie cuvinte scurte ca cele consemnate în plăcuța suedeză...
  • +27 (35 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:09)

    mihai_mi [utilizator]

    O sa iasa prostalaul si o sa zica ca nu s-a inteles ce a vrut el sa zica.
    • +18 (20 voturi)    
      Daca face asta...... (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:49)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

      .......... inseamna ca a fost "Manipularea pietei de capital"......asta are echivalent in CP !!!
  • -24 (34 voturi)    
    Depreciere acțiuni = pierd acționarii, nu romanii (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:14)

    simplex1 [utilizator]

    Faptul ca a scăzut cotația acțiunilor de la Bursa de Valori București nu înseamnă ca romanii în general sunt păgubiți cu ceva. Acționarii pierd, adică dețin cupoane de valoare mai redusa și ca urmare le scade profitul.

    Ar fi fost grav dacă valoarea leului scădea cu 10%.

    Pentru Romania o firma cu cifra afacerilor de câteva miliarde care declara un profit de 1500, adică plătește un impozit formal, derizoriu, nu are nici o utilitate indiferent de cotația acțiunilor sale.
    • +7 (9 voturi)    
      ochelari de cal (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:10)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Singura banca cu capital romanesc a pierdut 20% din valoare.

      Firmele romanesti nu prea au tendinta sa faca transfer de profit. Asa ca ... ce o sa impozitam???

      PS: Azi presedintele FED a anuntat cresterea cu 0.25% a dobanzii de referinta. A fost atat de bine pregatit momentul ca bursa a crescut.

      Domnul ministru ar trebui sa asculte conferinta de presa a presedintelui FED. Isi masoara fiecare cuvant. Un adevarat profesionist.
    • +6 (8 voturi)    
      D-aia câștigă psd-ul (Miercuri, 19 decembrie 2018, 23:16)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Pt ca niste habarnisti isi dau cu parerea si nu stiu despre ce vorbesc.
      Pensiile private tocmai au pierdut 330 mil de euro pt ca banii sunt investiți în firme. Firme care au pierdut bani azi.
      Eram in negociere de salariu. O sa-mi arate poza lui Dragnea acum in loc de mărire.
      Pierderile companiilor se reflecta in angajați, salarii si preturi.
      Unii or sa închidă usile, alții or sa taie din personal sau salarii.
      Habar nu ai psd-istule cum functioneaza economia de piață...
    • +7 (9 voturi)    
      mananci cu lingurita ca sa iti zic 'simplex' (Miercuri, 19 decembrie 2018, 23:38)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Toti angajatii care cotizeaza la Pilonul 2 de pensii au pierdut 330 milioane de euro.

      Tu ori esti incapabil sa intelegi ori rau intentionat.
      Cand economia scada totul devine mai scump, pe scurt.

      Nu exista nici o logica care sa fie in favoarea PSD. Decat daca esti puscarias sau hot.

      In momentele astea imi amintesc ca am ales bine sa plec din tara.
    • +5 (7 voturi)    
      Pai si nu sunt romani actionari??? (Joi, 20 decembrie 2018, 0:19)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Wait! Sorry man, am uitat ca tu esti pe bonuri de masa, nu-ti permiti actiuni!!!
    • +7 (9 voturi)    
      Esti bolnav (Joi, 20 decembrie 2018, 0:21)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Profit Electrica - 258 milioane lei - impozit profit 41.2 milioane lei
      Profit OMV Petrom - 2,489 milioane lei - impozit profit 398.24 milioane lei
      Profit BRD - 1,400 milioane lei - impozit profit 224 milioane lei
      Profit Banca Transilvania - 1,186 milioane lei - impozit profit 189.76 milioane lei
      Profit Transgaz - 602 milioane lei - impozit profit 96.32 milioane lei
      Profit Romgaz - 1,800 milioane lei - impozit profit 288 milioane lei
      Profit Transelectrica - 26 milioane lei - impozit profit 4.16 milioane lei
      Profit Digi - 290 milioane lei - impozit profit 46.4 milioane lei.
      Astea sunt niste calcule facute grosso modo. Facand abstractie de OMV si BRD care se poate spune ca sunt "straine" celelalte companii din acest top 9 sunt PUR ROMANESTI si cateva din ele fiind de STAT. Din cate citesc ce aberatii ai scris, caderea bursei a provocat cea mai mare criza care a cuprins aceasta planeta. Si tu te bati cu bordura in piept ca nu e o tragedie??? Pentru a cita un celebru scriitor roman care s-a auto exilatiti spun asa.. "Amice, esti idiot"
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 20 decembrie 2018, 0:28)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Sper ca glumesti. Si daca acea firma are 2000 de angajati ce facem?
      Hai sa inchidem toate firmele cu profit nesemnificativ sa vedem ce iese mai pacala.
      Dar hai sa facem o epurare. Sa ii impozitam suplimentar pe toti cei care indeplinesc urmatoarele conditii: nu au inaltimea de 2.05 m, acultate, stagiu militar satisfacut, liceu teoretic profil real promotia 1997, fara cazier, persmis suspendat in 15.09.2004 pentru depasire pe linie continua pe DN22.
    • +3 (3 voturi)    
      partial (Joi, 20 decembrie 2018, 2:10)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      La partea legata de cotatii, da. Zici ca a pierdut pensionarul care sta la coada la farmacie, la cum prezinta astia.

      La partea cu impozit profit, doar aparent. Daca firma aia are profit 1500, dar are 5000 angajati sau xx proprietati imobiliare, eventual si parc auto, statul castiga si altfel. Ca si preturile de transfer pot fi manarite, e alta discutie
      • -4 (8 voturi)    
        5000 angajați și 1500 lei profit 30 bani/angajat?! (Joi, 20 decembrie 2018, 5:24)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Daca firma are 5000 angajați și 1500 lei sau euro profit atunci este caz de pușcărie pentru patronii acestei companii. Nici un om sănătos nu se chinuiește cu 5000 muncitori ca sa scoată 30 bani sau eurocenți profit pe cap de lucrător.
        • 0 (2 voturi)    
          wrong again (Joi, 20 decembrie 2018, 9:10)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Poti directiona banii spre dezvoltare. Again, nu exclud manariile care se fac, dar e vorba de idee si de cazuri in practica.
        • 0 (4 voturi)    
          ia verifica tu ce profit avea Petrom (Joi, 20 decembrie 2018, 9:33)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          inainte de privatizare.
          Sau Banca Agricola?? Sau Combinatul de la Galati.
          Si dupa sa vii sa ne povestesti cum e cu profitul pe cap de lucrator.
          • 0 (2 voturi)    
            erau pe minus toate. (Joi, 20 decembrie 2018, 9:56)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Nu mai cauta!
        • 0 (2 voturi)    
          gresesti (Joi, 20 decembrie 2018, 9:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Lehman Brothers avea zeci de mii de angajati in toata lumea, si tot a fost pe pierdere...pana a intrat in insolventa si apoi in faliment.
          Da, daca cei 5000 angajat de care spui tu produc mai putin decat salariul pe care il primesc, tu ca patron iesi pe pierdere.
  • +24 (28 voturi)    
    Omul PSD ului (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:15)

    Observatory [utilizator]

    se ocupa de banii țării .
    Au luat tot, o sa mai vadă romanul țara liberă și fericita ....când o zbura porcul sau PSDul
  • +11 (13 voturi)    
    Cui ii pasă? (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Hotilor, târâturilor penale din p$s, alde sau judmr? Acesti ticălosi au de mult conturi la adapost. Pulimea plateste, adica prostii care au crezut in promisiunile CIUMEI ROSII si au votat. Si cei care inca nu au plecat din acest teritoriu, care inca mai e stat, dar va disparea de pe harta Europei curând.
  • +6 (28 voturi)    
    Hahahahahahaha (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:18)

    emil bobu [utilizator]

    Ati votat bine in 2016, fraierilor.

    Hahahahahahaha
  • +12 (18 voturi)    
    Ma p!$ pe el de vot ! :) (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:19)

    mazgalici [utilizator]

    iata ca si moftangii care nu s-au dus la vot incep sa sufere, ca ii ard astia grav la buzunar
    Si ghici ce, PSD e in stare de mult mai mult !
    • 0 (0 voturi)    
      Pana la ckapat, romani ! (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:58)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui mazgalici

      Cu toata viteza inainte ! Salvati copiii, femeile si batranii ! Asa sa ne ajunte Dzeu !
    • +3 (3 voturi)    
      Asteptand candidatul perfect, romanii omoara (Joi, 20 decembrie 2018, 0:02)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui mazgalici

      economia.

      Fiindca USR nu erau suficient de buni in 2016, romanii n-au votat si au dat tara PSD-ului, care a omorat economia.

      Bravo baieti, sunteti un popor unic, dar in niciun sens bun.
  • +17 (19 voturi)    
    Post incomplet (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:20)

    cristian.o [utilizator]

    Postul initial era mai larg:

    "Peste 3 miliarde de euro (15 miliarde de lei) a pierdut România într-o singură zi, azi, în „miercurea roșie”.

    Companiile românești listate pe bursă, care reprezintă valoric peste 10% din Produsul Intern Brut al României, au supraviețuit astăzi celui mai mare atac dat asupra integrității și stabilității economice a României.

    „Miercurea roșie” a adus a doua cea mai mare scădere zilnică a bursei românești și toată creșterea înregistrată de bursa din România într-un an întreg a fost anihilată într-o singură zi.

    Scăderile de azi de pe bursă au fost imaginea pe care o Românie întreagă a putut s-o vadă ca efect al eșecului politic de a asigura un cadru de normalitate.

    Acesta este efectul analfabetismului funcțional și al incompetenței atunci când i se dă putere de decizie.

    Intențiile politice aruncate împotriva României și-au arătat fața toxică când politicianismul incompetent a bombardat, ca într-un război, într-o singură zi, economia României și viitorul unei țări.

    Astăzi, România a fost condamnată la înapoire, iar pentru asta nu există amnistie sau grațiere."
    • +2 (2 voturi)    
      xzxzxzx (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:12)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui cristian.o

      ABSOLUT ADEVARAT ! PENTRU ASTA NU EXISTA NICI AMNISTIE; NICI GRATIERE ! Pentru nimeni ! Exista in lumea larga fonduri care pot cumpara ROMANIA cu totul intr-o clipită ! Si nu unul !
  • +10 (12 voturi)    
    !!! (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:22)

    nlln [utilizator]

    Ministru...
    Cooperativa " Avantul prabusirii".
  • +5 (15 voturi)    
    PSD a dat, PSD a luat, fie-i numele lăudat! (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:25)

    Mazeta [utilizator]

    „... toată creșterea înregistrată de bursa din România într-un an întreg a fost anihilată într-o singură zi.”
  • +10 (14 voturi)    
    Pushculitza porcusor :) (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:32)

    surena [utilizator]

    Daca ar fii doar o actiune de prostalau - ar fi bine!
    Sa nu fie o actiune din categoria "bani pentru partid", in versiunea smart; cine stie ce membri de incredere ai partidului/partidelor de guvernamint au cumparat ieftin ca sa vinda scump peste ceva timp, sa fie bani de un afis si doua pliante la alegerile euro-parlamentare....
  • +9 (11 voturi)    
    sa se mai gandeasca o data (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:32)

    Dedalus [utilizator]

    Poate ca ar fi mai bine sa abandoneze. Nu il va ajuta PSD pana la urma, doar il pacaleste, il duce de nas.

    Dupa ce va indeplini toate comenzile, va fi scuipat ca o masea stricata. Nu are nicio dovada impotriva nimanui, cand ii va veni timpul sa fie aruncat "la tomberon" nu va avea cu ce riposta

    Intre hoti nu exista onoare, amice!
  • -11 (19 voturi)    
    Usurel... (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:34)

    pelicanulvesel70 [utilizator]

    Nu mai plangeti atata Bursa asta de Gogosi pentru mase. Se vinde si se se cumpara iluzii pentru fraieri. Smecherii nu se vad la Bursa Apropo. Poate ati uitat de manipularea bursei de un "oarecare" D. Patriciu... Au pus "batista pe tambal" atunci...
    • +4 (4 voturi)    
      Citeodata te si sperii citi experti avem (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:22)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui pelicanulvesel70

      Multumim mult pentru parerea avizata, intr-o zi cind o sa stii sa faci cite ceva si o sa meriti mai mult decit salariul minim, o sa afli ca exista mai multe instrumente financiare decit imprumuturi de nevoie personale si depozite la 1 luna. Mai exista si fonduri de investitii in titluri de stat sau in actiuni de exemplu, care inseamna ca riscul ca si beneficiul se niveleaza. Dar sa revenim, cred ca au pus mai degraba macrameul pe televizorul tau, Rosca Stanescu (utilizare de informaţii privilegiate / constituire a unui grup infracţional organizat) si Sorin Pantiş (complicitate la manipularea pieţei de capital / constituire a unui grup infracţional organizat) au fost condamnati definitiv la inchisoare in Dosarul Rompetrol, in timp ce fata de Dinu Patriciu s-a incetat procesul penal in urma decesului, pe linga altii.
    • +3 (3 voturi)    
      Creierul este ținut cald de iluzii, (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:36)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui pelicanulvesel70

      adevărul îl face să funcționeze la extreme, ori îl lasă rece ori îl arde de tot. Așa că fără minciuni orice construcție socială se duce de râpă... dar nu orice fel de minciuni gen Dragnea, ci minciuni credibile, ca cele promovate de religie.
    • +3 (3 voturi)    
      Intre altii (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:00)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui pelicanulvesel70

      Tariceanu a fost aproape de foc, si-a fript slanina si ciudat dar nu s-a ars. Avea costum de protectie cu un biletel roz in buzunar.
  • +11 (13 voturi)    
    Trista soarta au dictatorii in RO.!!!!!!!!! (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:34)

    Plagarus [utilizator]

    " Cat de populist ( era sa scriu idiot) poti sa fi vorbind de “taxa pe lacomie” a bancilor cand tu ca Guvern trebuie sa te imprumuti de la banci 6 miliarde de Euro anual doar pentru deficitul bugetar actual ( plus multe alte miliarde pentru rostogolirea datoriei publice)! O sa stea Teodorovici cu caciula in mana la mila bancilor “lacome” si o sa primeasca bani cu dobanda mai mare – iar imprumuturile si dobanzile o sa le platim noi si copiii nostri/ si o nedumerire : CEC sau Banca “Transilvania” ( banci romanesti – prima chiar detinuta de Stat) sunt si ele “lacome”??? Cu populisme gretoase nu faci decat sa strici lucrurile." ( vladigo)
  • +12 (16 voturi)    
    si credeam ca Misa era prost (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:34)

    jorj_bv [utilizator]

    Sa nu uitam ca o parte din companiile alea au si capital de stat. Si fondurile de pensii au pierdut 30 milioane de euro. Inflatia pe un an intr-o zi.
  • +5 (11 voturi)    
    iar prostu' satului... (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:36)

    qwerasdf [utilizator]

    teodorovoci asta o intrece la gafe pe dancila...
    • -1 (3 voturi)    
      xzxzxzx (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:23)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Inca nu e sigur ca TEODOROVICI a pierdut totul sau a castigat totul . Aici e ...chichirezul ! Asta se va vedea in ciclul bursier al celor 240 de zile urmatoare.Inclusiv avand in vedere si bugetul. Fireste, daca nu cumva va fi caderea asta atat de puternică si pentru bursele implicate alatur de BVB . 15 miliarde de euro pentru Romania - stat economic subdezvoltat - este f f mult din PIB !
  • +19 (21 voturi)    
    In SUA (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:39)

    Coco_papagal [utilizator]

    se face puscarie lunga pt informatii care destabilizeaza bursa. In UE la fel.
    • +12 (14 voturi)    
      La noi nu (Miercuri, 19 decembrie 2018, 20:27)

      suedeza placuta [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Pentru ca noi il avem pe Dragnea. Azi unii au pierdut, altii au castigat.
  • +10 (12 voturi)    
    acesti demolatori de neam (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:40)

    rov [utilizator]

    pezede
    i-as lua la baioneta...sper sa aiba soarta pntcd-ului, sa ne scuteasca de pacate...
  • +2 (10 voturi)    
    reducerea imprumutului guvernamental e solutia (Miercuri, 19 decembrie 2018, 19:56)

    Dedalus [utilizator]

    Numai in decembrie a.c. Guvernul a imprumutat de la banci aproape 1 md. eur.

    Evident, bancile nu sunt interesate sa atraga alta clientela iar singura concurenta dintre ele este care ofera o dobanda mai mica la imprumuturile guvernamentale.

    In lipsa oricarei concurente dintre banci, nu exista nici impuls spre oferte mai bune pentru vlientii neguvernamentali.

    De aici si comisioane si dobanzi mari spre populatie.

    ===

    Rezolvarea?

    Simplu, reducerea imprumutilor guvernamentale, la o valoare care sa nu mai influenteze piata financiara si care nici sa nu puna presiune inutila pe economie.

    Astfel ar aparea concurenta intre banci pentru a da bani cu imprumut firmelor si populatiei. Pentru ca nu ar mai avea sursa de profit facil repezentata de imprumutile guvernamentale.

    De-asta spun ca un stat liberal este o solutie favorabila in primul rand cetatenilor cu venituri mici, contrar a ceea ce crede in mod obisnuit.
    • -3 (7 voturi)    
      Solutia adevarata-sistem bancar barem 50% romanesc (Miercuri, 19 decembrie 2018, 20:41)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ungurii acum cativa ani au depasit 50% din sistemul bancar cu capital maghiar si atunci multe "neajunsuri" dispar. La noi e sub 10% din ce am inteles.
    • 0 (2 voturi)    
      Am alta idee (Joi, 20 decembrie 2018, 0:23)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ce ar fi daca am face ce a facut Ceausescu cand a rupt relatiile cu FMI si BM. Si a dat un decret in care a statutat negru pe alb. Romania nu se mai imprumuta de pe pietele bancare. Nu crezi ca ar fi mai bine?
      • 0 (2 voturi)    
        stafiile ies din morminte (Joi, 20 decembrie 2018, 7:00)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        Ideea asta a lui i-a adus sfârșitul. Accepți și urmarea? Ar urma foametea și răzbunarea poporului care vrea pâinea cea de toate zilele, chiar dacă e condus de proștii satului. Cred ca este o idee din lumea cealaltă, pe lumea asta depindem unii de alții. Banii din afara ne arata ce fac ei se ce facem noi, cum trăiesc ei și cum noi, cum înțeleg lumea alții și cum o facem noi. Nu se poate trai cu capul in nisip.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu stii ce vorbesti.... (Joi, 20 decembrie 2018, 11:44)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          Toti banii obtinuti din imprumuturi externe se numesc simplu DEFICIT. Nu ma deranjeaza ca acest deficit sa se regaseasca in investitii, retehnologizare, infrastructura, etc. Dar ma deranjeaza extrem ca acest deficit sa se "arunce" in pensii, asistenta sociala, studii de fezabilitate la viitoare proiecte gen tunel transatlantic din Romania pana in America de Nord. As vrea sa imi arati cu cifre oficiale ce s-au intamplat cu miliardele de euro imprumutate de guvernul Dancila. Ca din ce am vazut la rectificarile bugetare efectuate de pavianul analfabet, investitiile au avut rectificari negative.
  • +9 (11 voturi)    
    macar daca ar rezolva ceva (Miercuri, 19 decembrie 2018, 20:20)

    ics_11 [utilizator]

    Si daca vor lua masurile propuse in OUG tot nu se vor incadra in deficit bugetar de 3% in 2019 daca vor creste pensiile si salariale asa cum au propus.
    Eu zic sa aplice o taxa chiar si daca Robor-ul ajunge negativ (ca la elvetieni), iar pretul la gaz sa fie undeva la 10 lei MWh, caci 68 lei/MWh e prea mare pentru populatie.

    Si daca tot se vor putea retrage banii din fondurile de pensii administrate privat, eu zic sa se dea voie romanilor sa retraga si banii din fondul de pensii administrat de stat, ca sa nu existe discrimanare intre fonduri.

    Si ca sa pedepsiti bancile care cumpara titluir de stat, sa nu mai statul imprumuturi de la banci. De ce i-a statul imprumuturi de la bancile lacome ?! Nu-i e rusine ?!
  • +7 (7 voturi)    
    mi se pare corect ce zici (Miercuri, 19 decembrie 2018, 20:24)

    Mistrelutz [utilizator]

    Doar ca ei nu pot limita aceste imprumuturi..au intrat in gaura cu toate maririle d epensii si salarii..traim pe datorie si imprumuturi..
  • -4 (4 voturi)    
    AFARA CU BANCILE DIN RO (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:06)

    ben10 [utilizator]

    Sunt sătul de băncile astea care iși externalizează profitul prin diferite inginerii financiare eschivânduse de la plata impozitelor si taxelor către statul român iar cei doi comuniști bolșevici din fruntea BNR, care iau apărarea băncilor , ar trebui să ne lese nene mă refer la isărescu și vasilescu. Când băncile au făcut profit imens din creditele in euro sau franci elvețieni nimeni nu au apărat milioanele de români captivi in ghearele acestor cămătari. Sunt companii care fac profit de miliarde de euro care prin offshore scot banii din țară așa că pe ei pe mama lor. Haiducie nene să se ia de la bogați și să se dea la săraci.
  • +2 (4 voturi)    
    zxzxzxz (Miercuri, 19 decembrie 2018, 21:55)

    solar [utilizator]

    NU, nu le-a STERS ! Cineva le-a bagat in buzunar . Cine nu are habar de mecanismul bursei , vorbeste complet pe dinafara !Acel cineva poate fi individul /indivizii cu reactie rapidă la risc, poate fi chiar statul sau societatile listate in ansamblul lor . Capitalismul stie lucrul asta de sute de ani (de pe la 1600 de cand s-a inventat bursa ) Banul este foarte f foarte volatil ! Ca aburul apei !Exista un ciclu , al celor 240 de zile la bursa, Daca in acest interval nu ai castigat, adio bani de la bursa ! Intr-un minut poti pierde tot ! CELALALT , tot intr-un minut ,castiga potul ! NU EXISTA NIMIC MAI SENSIBIL pe lumea asta LA STABILITATE POLITICĂ DECAT BURSA !
  • +1 (1 vot)    
    orice taxa aduce o pierdere pentru societate (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:27)

    hopsinoi [utilizator]

    ,in ansamblu.
  • +2 (2 voturi)    
    dar de la de-alde psd, udmr și naționalități (Miercuri, 19 decembrie 2018, 22:35)

    dan63 [utilizator]

    ăștia nu se lasă până nu ne înnegresc toată săptămână... până nu le înroșim noi zilele ce le mai au...
  • -2 (4 voturi)    
    Bravo daca este real (Miercuri, 19 decembrie 2018, 23:34)

    tfmc [utilizator]

    1. Inca o lovitura data la Bursa, probabil cei avizati alaltaieri si-au consolidat pozitiile pe short...o parte din banii castigati intr-o zi, cateva milioane, vor merge in contul din Panama al d-lui Teodorovici. 2. Pe fond, Teodorovici are dreptate, Bancile se imprumuta intre ele cu ca. 2-4 Mrd. Euro, Creditele acordate doar populatie sunt pe la 30 Mrd. Euro. Deci ele castiga din aceasta diferenta, adica pot face roborul cat vor, ei castiga ca. +3% din 80% Volum de creditare, doar sa fie sustenabil pentru sclavi. Adica este ca la biciuire, nu prea mult ca poate sa moara, dar un 3-4-5-6% merge, romanul fraier duce orice, ca un magar dobitoc.Dar acest Robor este in complicitate cu BNR, care este de acord cu aceasta camatarie legala numita Robor...
    pt asa zisul"risc de tara"...adica in Franta, Germania se detoneaza cate o bomba pe luna, iar noi avem risc de tara...
  • -3 (5 voturi)    
    idea (Joi, 20 decembrie 2018, 2:29)

    ccipri [utilizator]

    Idea este ca valorile pe bursa nu prea afecteaza populatia. Alea urca si coboara tot timpul.
    De a impozita bancile mai puternica, cred ca nu este o chestie rea. Daca ne gandim ca bancile au in romania printre cele mai mari rate de profitabilitate (chiar daca artificial is inca diminuate de bancile mama).
    Chiar mi se pare o idee buna pentru a plati impozit pe cifra de afaceri. Aceasta este o modalitate simpla de a stop exportarea profitului si evitarea plata taxelor.
    Hai sa nu plangem pe cei mai bogati din lume, ca nici ei nu au pic de bun simt cand ajunge vreun client sa nu mai poata plati rata la timp.
    Eu zic sa incepem sa deplangem situtia celor cu pensii foarte mici, bunicii nostrii care au lucra in conditii foarte grele si au doar 10% din pensia unui neamt/francez (care au lucrat in conditii mult mai bune, cu sistem medical care le-au oferit o viata mai lunga ca sa poata folosi pensia). La noi este pensia si mica, si de scurta durata.
    Nu-s cu PSD, de fapt cu niciun partid, dar trebuie sa observam ca nici nemtii/francezii chiar daca au avut si ei momente grele in istorie nu au neglijat partea sociala! A venit timpul sa crestem si noi traiul de viata in romania.
    • +2 (2 voturi)    
      Nivelul de trai se face prin creare de joburi (Joi, 20 decembrie 2018, 7:30)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui ccipri

      Sau conditii propice pt investitori sa creeze locuri de munca....nu sa taxezi mai puternic pe cei care muncesc deja sau sa nenorocesti economia in asa hal incat sa fuga toti. In BORistan lumea nu stie inca pilda lui Jesus cu pescuitul???? Tu crezi ca daca statul incaseaza mai multi bani taxand ca Chioru in stanga si in dreapta iti da si tie cota parte??? Da trei firfirici la 3 meleoane de votaci si asistati. Restul merge la pansionarii speciali, bugetarii de lux si ce ramane is FURATI. Ai vazut ce investitii fac pesedeii, cioate de autostrazi la metru linear si cam atat.
      • -2 (2 voturi)    
        idea (Joi, 20 decembrie 2018, 16:31)

        ccipri [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        idea este sa fie locuri de munca si adecvat platite. Degeaba muncesti doar pentru a supravietuii. Nemtii, austriecii, elvetienii, etc.... toti au sisteme sociale foarte avansate. Daca ei ar observa, ca firmele straine ar exporta profitul in alte tari atunci ar actiona. Fix cum au si facut! Google exporta de exemplu profitul facute in germania/franta spre alte state, si franta/germania deja au inceput actiuni impotriva google, pentru a inventa noi legi la nivel european pentru a-i taxa mai bine. Sare cineva in muncitorimea germana in sus ca va avea google mai mult de plata si se pun in pericol locuri de munca?? Niet! Traierul in romania este foarte scazut. In ultimii 20 de ani de capitalism a crescut, dar foarte putin. A urcat cu 100-200 euro pe luna!
        Sai plangem pe cei mai bogati, cred ca este cam exagerat! Ei exporta profitul il tarile lor de origine, si platesc acolo impozite uriase!
  • +3 (5 voturi)    
    Uau! Cate frustrari! (Joi, 20 decembrie 2018, 4:54)

    blackbeard [utilizator]

    @unii comentatori. Posesorii (mandri) de credite sar in capul bancilor. Au simtit miros de sange. :)

    N-am legatura cu domeniul bancar/financiar, insa mi se pare de-o prostie nemarginita sa acuzi bancile ca au bagat mana in buzunarul romanilor prin acele dobanzi, cat au fost sau sunt ele. Inteligenta financiara mi-a spus sa ma intind cat imi permite plapuma, vorba aceea romaneasca, si sa economisesc bani pentru achizitii semnificative. E de bun simt, un minim de cultura financiara.

    Mai oamenilor, voi judecati? V-a obligat banca sa semnati acel contract de creditare? Ati avut minimul de informatii pentru a intelege acele clauze contractuale, pentru a face niste estimari in privinta sumelor implicate?

    Da, bancile sunt afaceri ce urmaresc profitul, ca orice afacere pe lumea asta. Dar e cale lunga de a-i acuza ca au bagat mana in buzunarele romanilor, ca le-au bagat pe gat dobanzi mari etc. Nu, prostia este impartita in aceeasi masura si de creditor (banca&bnr/reglementator) si de creditat (dorele, tu, da,da). In viziunea voastra, bancile s-au lacomit, dar si voi (creditatii) v-ati lacomit pentru a va hrani orgoliile sarace prin credite cu buletinul, credite pentru imobile fara legatura cu veniturile, 'combinatii' si tot asa. Nu toti, dar e usor de depistat care a semnat ca primaru' contractul cu banca.
    Comparatiile cu tarile dezvoltate, volatilitatea cursului valutar denota lipsa crasa de cultura financiara. Si ne miram de ce suntem condusi de niste prosti..
    • -2 (2 voturi)    
      Cand vii cu acest argument ... (Joi, 20 decembrie 2018, 8:36)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui blackbeard

      Ma bucur de ce li se intampla bancilor. Tu daca te duci la alimentara si ti se da un produs otravit si crapi si esti intrebat: "te-a obligat cineva sa cumperi?" ce reactie ai? Ah, ca statul trebuia sa reglementeze vanzarea de mancare astfel incat sa nu fie posibil sa fie vanduta otrava ca mancare.
      Acelasi lucru la banci. Au voie sa se miste, dar in anumite limite, nu jaful pe care l-au practicat ele sub acoperirea infractorului securist Mugur Isarescu.
      • +1 (1 vot)    
        te-ai fript marioneta? (Joi, 20 decembrie 2018, 9:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Esti prajit? Te recunosti in descrierea lui blackbeard?
  • 0 (0 voturi)    
    O sa intre multi la bulau .... (Joi, 20 decembrie 2018, 10:58)

    KTerinca [utilizator]

    Asteptam lista tranzactiilor.
    Beciul Domnesc e bun si pentru EOT.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo, Daddy! (Joi, 20 decembrie 2018, 12:09)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    Multe felicitari!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version